• Tjena

Färg på tärnklänningarna...

Jag har ett litet problem...
    Jag ska ha en klänning i avory(eller hur det stavas) och röda inslag. Vår dotter ska ha en röd klänning.
    Jag vet inte vad vi ska sätta på tärnorna. Visst de kan ha rött men jag är rädd att om det blir fel röd så kommer det att skära sig och att det då är bättre att ta en helt annan färg.
    Jag tänkte på ljusbeige, vad tror ni om det?
    Min klänning ska inte beställas förrän jag gått ner mer i vikt så jag vet inte den exakta röda färgen än. Jag vill egentligen köpa tärnornas klänningar nu när alla vårklänningar kommit i butikerna för väntar vi så kan det ju vara svårare att hitta. Tanken är alltså att vi ska köpa enkla fina klänningar till dem. Alltså inga "riktiga" tärnklänningar.
    Om inte ljusbeige, har ni något annat förslag?

• Svar på tråden Färg på tärnklänningarna...
  • SaNdRiX 2010

Jätte fin..bara inte deras klänningar blir för färgglada och stjäl allas uppmärksamhet!

• Jmms

Den ovan var väldigt fin.

Jag tror i och för sig att du ska köra på ljusbeiga, men annars skulle jag ta svarta.

Min tärna kommer att ha en ganska tajt, knälång, axelbandslös, svart klänning, med en stor rosett över bysten. Köpte den för 500 kr på Chock i Umeå.

Sedan köpte vi ett brett rosa sidenband på Olssons tyg, tänkte att dina tärnor då skulle kunna ha antingen röda eller beiga band.

• KatjaB

passar de i beige? Som jag själv ser riktigt grå ut i beige närmast ansiktet, och ser inte alls pigg och frisk ut så för mig passar inte den färgen alls.

Om du ska beställa deras klänningar, kan ni inte beställa deras också från samma ställe så att det blir rätt vinröd?

• Tjena

Grejen är ju den att vi inte vill lägga så mycket pengar på deras, inte för att vara snål utan för att vår ekonomi inte tillåter att de kostar så mycket... men jag är ändå emot att de ska behöva bekosta dem själva. Speciellt med tanke på att den ena tärnan gifter sig i maj och jag ska vara hennes tärna och då köper hon min.
    Om vi beställer deras från samma som mitt så blir de ju dyrare.

Det där med att inte passa i beige har jag inte tänkt på... den ena tärnan är väldigt blek i hyn så det skulle ju inte passa så bra.

Vissa är ju emot svart vid bröllop men iom att denna är röd också så blir den ju mycket gladare.
    Jag ska maila en bild till dem så får de säga vad de tycker också:)

• Moi mokulat

Min kommmer har en svart klänning på sig.

Ett råd mixtra inte med föt många färger.

• KatjaB

vi beställer från millys, klänningarna går på ca 500 kr st och frakt, så då blir det inte så vansinnigt dyrt, men det beror ju såklart på vad man har för budget. Såg även att h&m får en del snygga klänningar nu i mars, men de kanske var lite för korta.. billigt var det iallafall

• Tjena

Har hittat en annan söt klänning... vad tror ni om den?
    Eller kommer det att "skära sig" mot det röda? Det är ju endast i kyrkan vi går tillsammans... så egentligen är det ju viktigt att det är en fin klänning.. om ni förstår vad jag menar?

www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx

• Sebastiána
    Tjena skrev 2010-03-22 13:28:47 följande:
    Jag har ett litet problem... Jag ska ha en klänning i avory(eller hur det stavas) och röda inslag. Vår dotter ska ha en röd klänning. Jag vet inte vad vi ska sätta på tärnorna. Visst de kan ha rött men jag är rädd att om det blir fel röd så kommer det att skära sig och att det då är bättre att ta en helt annan färg. Jag tänkte på ljusbeige, vad tror ni om det?Min klänning ska inte beställas förrän jag gått ner mer i vikt så jag vet inte den exakta röda färgen än. Jag vill egentligen köpa tärnornas klänningar nu när alla vårklänningar kommit i butikerna för väntar vi så kan det ju vara svårare att hitta. Tanken är alltså att vi ska köpa enkla fina klänningar till dem. Alltså inga "riktiga" tärnklänningar.Om inte ljusbeige, har ni något annat förslag?
    Tänkte bara säga att det nog är ivory du menar
  • Tjena
    Sebastiána skrev 2010-03-24 08:53:35 följande:
    Tänkte bara säga att det nog är ivory du menar
    Ja så stavas det:)
Svar på tråden Färg på tärnklänningarna...