Frisyr till "fascinator"?!
Har beställt en fascinator (hårsmycke) från Ebay. Har funderat på att ha håret i en svinrygg med fascinatorn på sidan.. Någon som har något annat tips? Kanske rent av inspirationsbilder att dela med er av?? :)
Har beställt en fascinator (hårsmycke) från Ebay. Har funderat på att ha håret i en svinrygg med fascinatorn på sidan.. Någon som har något annat tips? Kanske rent av inspirationsbilder att dela med er av?? :)
Aleta, hade en sådan och hon hade håret flätat i en "Arwen" fläta, du kan se bilder i hennes galleri.
Annars tycker jag att det är snyggt med en stram knut, alt utsläppt hår. Men svinrygg är alltid snyggt!
blog.frisorska.se/wp-content/uploads/2009/03/haaruppsaettning_med_loopar.png
blog.frisorska.se/wp-content/uploads/2009/10/enkel_uppsaettning.png
Jag funderar själv på att ha någon av ovanstående frisyrer till min fascinator och då ha ev. flätor och så bara på en sida.
Nedan finns också en variant.
blog.frisorska.se/wp-content/uploads/2009/09/annorlunda_bruduppsaettning_03.png
Jag hade en fascinator och uppsatt hår på en väns bröllop. Det var en slags knut som såg ut som nät, fast åt sidan och luggen var en "våg" ganska vintage och elegant, men beror på vad man har på sig, kan det bli tufft. Är på jobbet nu men kan sätta in en bild när jag kommer hem.
Jag hade håret uppsatt i en lös lockig knut bakom örat. Vi testade att sätta fjädern på flera olika sätt och det var rätt snyggt hur som helst faktiskt :)