• lule

    Slutat med p-piller...

    Är också nyfiken på människors reaktioner efter att ha ätit piller en längre tid. Har själv ätit i 14 år och minns inte alls (förutom kortare uppehåll) hur min kropp fungerar utan, bortsett från riklig mens utan piller.

    Det ska tydligen vara väldigt olika hur lång tid det tar innan man sedan lyckas bli gravid, allt från 1 månad till år. Jag är mer intresserad av andra kroppsliga förändringar då jag hört att det kan bli så att hormonerna påverkar huden mycket exempelvis, en del utvecklar hudproblem när de slutat och vill därför själv inte sluta innan en så viktig dag som ens bröllop...

    Hur har andra haft det?

  • lule

    Ja eftersom hormonerna påverkar hela kroppen, också talgproduktionen så har jag hört att det finns risk för att man får en del finnar och/eller plitor i ansiktet i samband med eller en tid efter man slutat äta dem. Men hoppas verkligen du slipper det!


    20100515 skrev 2010-03-16 21:16:50 följande:
    Ooh hudproblem vill jag då inte ha lagom till bröllopsdagen. Antar att du tänker acne?Sådant har jag inte ens funderat på. Det är väl bara att hålla tummarna antar jag.
Svar på tråden Slutat med p-piller...