• 20100515

Vart åker ni på bröllopsresa?

Vi sitter och försöker hitta en fantastisk plats att åka till på vår bröllopsresa. Vi är dock lite hopplösa när det kommer till att bestämma oss och jag börjar bli rädd att vi aldrig kommer komma iväg.

Vi behöver tips. Vart åker/åkte ni på er bröllopsresa?

• Svar på tråden Vart åker ni på bröllopsresa?
  • 0Maria0

planerar bröllop 19 juni 2010 skrev 2010-03-30 21:47:17 följande:

Det kommer antagligen bli flyg till New York 4 dar efter bröllopet och vi stannar där en vecka och gör stan. Sedan flyger vi vidare till Miami och sedan hem igen.
    Haha, precis samma som vi tänkt då, fast vi kommer att göra det i oktober! Vi kommer att åka runt lite i Florida, men det är väl inte otroligt att vi utgår från Miami.
  • Ida och Björn 2010

Vi var iväg på en längre resa i januari (Dominikanska republiken, 2 veckor) och njöt för fulla muggar. Så vi funderar helt enkelt på att packa för sol, bad och lata dagar och sticka till arlanda och ta en sista minuten. I och för sig lite riskabelt men samtidigt lite spännande att inte veta vart vår bröllopsresa kommer gå. Samtidigt så kan vi verkligen lägga pengar på plats istället för att allt skall gå till en flygstol .
    Vi kommer båda ha 2 veckors semester direkt efter bröllopet så vi har lite svängrum.

Ett annat alternativ är förstås att vänta och åka senare under hösten. Men just nu lutar det åt sista minuten. Är vi bara knäppa eller finns det fler som tänker som oss?

• maj2010

Vi planerar att åka till Japan. Vi gifter oss i maj och tänkte först åka i juli då vi brukar ha semester, men då är det tydligen väldigt varmt och fuktigt i Japan. Så vi sparar två semesterveckor och åker i oktober i stället. Vi har önskat oss bidrag till bröllopsresan i present, vi får se om det räcker eller om vi får plocka ut lite från våra sparkonton...

Vi har inte planerat resan alls än, men vill gärna åka runt lite och se både städer och landsbygd.

• näsbo

Vi ska åka till Australien och troligtvis Filippinerna Boracay, otroligt vackert där, sök på google så får du se :)

• nenna76

Vi var i Kambodja och Thailand. Åkte dagen efter bröllopet.

• Västkust
    Torsdag skrev 2010-03-16 20:03:59 följande:
    Här blir det Guadeloupe i västindien.
    Där har jag just varit! Om ni är lite äventyrliga så rekommenderar jag starkt höghöjdsbanan bredvid djurparken på Basse Terre!
  • Torsdag
    Västkust skrev 2010-04-01 17:52:25 följande:
    Där har jag just varit! Om ni är lite äventyrliga så rekommenderar jag starkt höghöjdsbanan bredvid djurparken på Basse Terre!
    Oh, har du några fler tips? Vi kommer att hyra bil i 6 dagar.
  • Hante

Vi åker till Gotland. Visserligen inte utomlands men man kan lätt få känslan av att vara utomlands och det är romantiskt.... om bara vädret är på ens sida.

• Västkust
    Torsdag skrev 2010-04-02 10:20:39 följande:
    Oh, har du några fler tips? Vi kommer att hyra bil i 6 dagar.
    Vattenfallen var trevliga att se. Det finns tre fyra st som är större långt söder ut på basse terre, men det finaste var nog ett mindre som ligger mitt på basse terre, nära höghöjdsbanan. Sedan var vi ute på en ö som hette Petite Terre. Där fanns det massor leguaner, eremitkräftor, bra snorkling och fin strand.
Svar på tråden Vart åker ni på bröllopsresa?