Vanliga servetter VS linneservetter
Vad ska ni ha på ert bröllop, vanliga pappersservetter eller papperservetter som liknar linneservetter, alltså lite tjockare papper??
Ser det billigt ut med vanliga servetter, 3 lagers servetter?
Vad ska ni ha på ert bröllop, vanliga pappersservetter eller papperservetter som liknar linneservetter, alltså lite tjockare papper??
Ser det billigt ut med vanliga servetter, 3 lagers servetter?
Vi ska ha pappdukar i finare touth och serveterna lika så.
kolla på www.kattisproduktion.se (tror jag det var)
Har kollat på kattis sida. Men kan inte bestämma mig om vi ska köpa vanliga 3lagers servetter eller ta Dunilin.
Vi kommer ha tygservetter till middagen men pappersservetter till tilltuggen vid brudskålen och när det serveras kaffe och tårta.
Vi kommer ha Dunilin 40*40 till middagen och "vanliga" kaffeservetter i papper till kaffe o tårta!
Det blir linneservetter för vår del. Jag har varit på bröllop med pappersservetter, det funkar bra det med. Man kan köpa pappersservetter med brudparets namn på och det finns ju också lite större och finare pappersservetter.
Vi passar på att hyra linneservetter genom samma firma som vi hyr porslin från, men vi kommer ha pappersservetter till kaffe och tårta.
Jag har köpt mina servetter på tradera 3 lager 40*40 med våra namn och bröllopsdatumet tryckt, sen så var dom vikta så man kan lägga besticken i...dom är jätte fina!
Själv kommer vi har IRIS tyg servett från ikea. 19kr för 4st, dvs 4,75kr/st
Katarina Michael skrev 2010-03-16 09:39:08 följande:
Vi kommer ha tygservetter till middagen och pappersservetter (3-lagers) till kaffe och tårta.
Har sytt själv av knoppalakan och stärkt dem, och de duger bra till en middag.
Katarina Michael skrev 2010-03-16 10:56:20 följande:
Vi kommer att ha tygservetter under middagen (detta inkluderar tårtan som vi har istället för efterrätt) och pappersservetter resten av kvällen.
Jag har köpt fina rektangulära pappersservetter på IKEA, duger väl alldeles utmärkt! Det är ju för att torka sig på... känns mer motiverat att ha finare dukar.