• Fjosok

För "långt" liv?

Hej vänner.

Nu behöver jag hjälp. En klänning som håller på att sys upp finns i mitt galleri, den rosa med ankellång 50-talsaktig puffkjol.

Min spontana undring är, är livet för "långt"? Borde det vara kortare?Jämför klänningen som hänger på en galge i bilden bredvid?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden För "långt" liv?
  • KatjaB

hmm.. ja det ser ju rätt så långt ut, beror ju lite på hur personen som ska ha den ser ut förstås, om hon har lång rygg...

• Fjosok

Jo, problemet är att ateljén envisas med att säga att dom sytt efter mina mått. Men måtten var efter klänningen som hänger på galgen bredvid och det kan ingalunda stämma.

Är lite förbryllad :-/

• Fjosok

Färdiga bilder av klänningen i galleriet :)

• Elyelle

Har du kvar matten du gav till dem? Jamfor dina matt med matten pa klanningen sa far du svaret.

• Fjosok

Oja, klänningarna kommer i dagarna ...

Men dom nya liven finns i mitt galleri, dom fick sy om. Men nu blev det tvärtom för mycket v-liv. Kineserna vet inte vad lagom är

• KatjaB

bara den inte blev för kort i kjolen nu då om de bara höjde den.. vvilket krångel att hålla på att battla om sånt, har själv "tjafsat" med Millys om mina tärnklänningar. Och jag tycker ju själv att jag har helt okej engelska och förklarar utförligt vad det är jag vill. ¨

Jag vill ha spetskant på tärnklänningen, och en varsin bolero i svart till tärnorna. Jag vill ha en a-linjeformad underkjol till mig i ivory, Floor-length, och en bolero i spets till mig i ivory.

det fick de till knälånga tärnklänningar utan bolero med floor-length underkjolar och en bolero i spets till mig.

Gaaah! tror jag blir galen tillslut, nu har de äntligen efter bilder i paint med pilar kors och tvärs äntligen förstått vad jag menar. Tur att man får bilder under tiden de syr, annars kommer jag bli tokig

• Fjosok

Detta var dom sista klänningarna i denna serie. Jag har själv bekostat dom och sytt upp en av mina designer. Första och sista gången dock

Svar på tråden För "långt" liv?