Inlägg från: MagicBride |Visa alla inlägg
  • MagicBride

    Maj 2011 del 2

    Jag och min älskling gifter oss 7 maj 2011 ;) Lokal bokad och drömklänningen redan inhandlad :)


    berseus.blogg.se

  • MagicBride
    AnnC81 skrev 2010-06-08 07:45:17 följande:
    Vi har börjat spåna lite på inbjudningskort också, vet nog ungefär hur vi vill ha det men det är inte så lätt att hitta allt man behöver/vill ha! Är bland annat ute efter avlånga kuvert som man öppnar på kortsidan - som är snygga och i rätt färg. ;) Tips någon?? Är sugen på att börja kolla på klänning på allvar snart med, ser att vissa redan har köpt! :)
    inbjudningskorten är svåra - hur mycket info ska man egentligen ha med? Känns som om det blir ett inbjudningsbrev ;)

    Jag skaffade min klänning tidigt då jag skulle få den uppsydd efter egen design i Kina och inte visste hur lång tid det skulle ta att ordna - gick fortare än vad jag trodde helt enkelt ;) men när jag hör andra ha panik veckorna innan vigseln för att deras klänningar inte är färdiga så är jag ganska nöjd med att redan ha min :)

  • MagicBride
    AnnC81 skrev 2010-06-08 12:54:06 följande:
      På våra inbjudningskort ska det bara stå datum och plats samt en hänvisning till vår bröllopshemsida som kommer innehålla mer info! :) Tycker det känns smidigt och lite roligt också. Vad skönt att ha klänningen klar! Helt rätt tänkt... lika bra att vara i god tid! Vad kostade det att sy upp den i Kina? Såg bilden på din blogg, ser jättefin ut!!
    smart med bröllopshemsida :)

     


    jag betalade 2500 och då ingick frakt :) vill inte ens tänka på vad den skulle kosta om jag köpt den i Sverige - bara tyget skulle kosta mer ;) Dessutom är den lika välsydd och i samma kvalité som klänningarna man hittar i brudshopar här hemma! Ett riktigt kap :) Funderar du på att beställa också eller?

Svar på tråden Maj 2011 del 2