Bjuda elak kusin?
Jag har en kusin som jag tycker om men inte har någon nära kontakt med. De senaste månaderna har hon betett sig väldigt illa mot mig om min familj (syster, mamma). Hon mår inte riktigt bra psykiskt och är väl kanske därför inte till 100% ansvarig för sina handlingar/tänkande? Hon sprider lögner om att vi snackat skit om henne, kommer med falska anklagelser och säger att hon inte tänker bemöta oss med respekt. Jag är så arg på henne just nu och har ingen som helst lust att skicka inbjudningskort till henne. Samtidigt är jag medveten om att det förmodligen är en övergående grej och i så fall vore det tråkigt om hon inte var med på bröllopet. Hur ska jag göra? Vi har försökt prata med henne om "konflikten" men hon verkar inte ta till sig av det man säger. Jag är så himla arg men vill inte att relationen till henne ska förstöra bröllopet och vice versa.
Jag vet inte heller hur jag ska göra med resten av mina kusiner. Jag har ingen kontakt med någon av dem men vi umgicks mycket när vi var små. Numera är vi inte lika på något sätt. Den här kusinen som "bråkar" är den enda jag umgås med (ibland) numera.
Vet att det är omöjligt för er att säga hur jag ska göra, men lite tankar åt ena eller andra hållet skulle jag behöva! :) Tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 10:27
Min fästman ska bjuda alla sina kusiner fast han inte har så mkt kontakt med dem, så det känns lite konstigt om inte jag skulle bjuda mina.