• GnuNea

Bjuda elak kusin?

Jag har en kusin som jag tycker om men inte har någon nära kontakt med. De senaste månaderna har hon betett sig väldigt illa mot mig om min familj (syster, mamma). Hon mår inte riktigt bra psykiskt och är väl kanske därför inte till 100% ansvarig för sina handlingar/tänkande? Hon sprider lögner om att vi snackat skit om henne, kommer med falska anklagelser och säger att hon inte tänker bemöta oss med respekt. Jag är så arg på henne just nu och har ingen som helst lust att skicka inbjudningskort till henne. Samtidigt är jag medveten om att det förmodligen är en övergående grej och i så fall vore det tråkigt om hon inte var med på bröllopet. Hur ska jag göra? Vi har försökt prata med henne om "konflikten" men hon verkar inte ta till sig av det man säger. Jag är så himla arg men vill inte att relationen till henne ska förstöra bröllopet och vice versa.

Jag vet inte heller hur jag ska göra med resten av mina kusiner. Jag har ingen kontakt med någon av dem men vi umgicks mycket när vi var små. Numera är vi inte lika på något sätt. Den här kusinen som "bråkar" är den enda jag umgås med (ibland) numera.

Vet att det är omöjligt för er att säga hur jag ska göra, men lite tankar åt ena eller andra hållet skulle jag behöva! :) Tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 10:27
    Min fästman ska bjuda alla sina kusiner fast han inte har så mkt kontakt med dem, så det känns lite konstigt om inte jag skulle bjuda mina.

• Svar på tråden Bjuda elak kusin?
  • Kattpoet

Man behöver inte bjuda sina kusiner till ett bröllop, har du ingen kontakt med dem kan du skippa att bjuda in dem.

Gästlistan ska vara fylld med folk ni gillar inte folk ni måste bjuda.

• GnuNea

Du har så rätt, men det blir ändå så konstigt. Tack!

• JessicaJnsson

Jag skulle nog ringa och förklara hur jag tänker innan jag lät bli att skicka inbjudan.
    Du kanske kan ringa och förklara att du gärna vill att hon GLATT ska vara med och fira denna speciella dag med er. (om det är så du känner!) Men förklara att som vår relation ser ut nu och hur du beter dig mot oss, så överväger jag att inte bjuda dig.

Då kan har du gett henne en chans att ändra sig. Då kan hon inte hålla det mot dig om läget förändras i framtiden.

Svar på tråden Bjuda elak kusin?