• 1 Grevinnan

Ris eller bubblor?

Hur gör ni med ris och bröllopsbubblor, är det meningan att brudparet står för det nuförtiden?

Kan man lägga vanligt matris i en korg/skål som folk får ta av utanför kyrkan? Någon som känner till nåt ställe där man kan köpa/beställa bröllopsbubblor till bra pris?
    Kan man ha lite av varje eller ska man skita i det helt, de som vill kasta nåt får ha med det själva, för vem vill egentligen få håret fullt med ris och såpbubblor i ansiktet?

Vet inte hur vi ska göra...?

• Svar på tråden Ris eller bubblor?
  • Senilia

Jag tycker det är så otroligt vackert med såpbubblor så det ska vi ha. Kommer nog leta på e-bay och se om det finns billigare där. Ett litet band runt så blir det fint..=)

• mountainleaf

Ha bubblor ELLER ris; inte både och.
    Bubblor är finare och snällare mot både brud, fåglar och natur.

Vi funderar på bubblor och de finns ju på bla. Calligrafen och Myheart.se

• danicalifornia

jag hittade en sida som heter brollopsbubblor.se där har dom superfina bubblor och små rispåsar och massa mer saker!!

• mica82

bara nyfiken..varför tycker du inte att man kan ha både och? Vi tänkte ha en vit korg med både bubblor och rispåsar. Så kan gästerna välja själva :)

mountainleaf skrev 2010-03-11 09:24:03 följande:
    Ha bubblor ELLER ris; inte både och.Bubblor är finare och snällare mot både brud, fåglar och natur.Vi funderar på bubblor och de finns ju på bla. Calligrafen och Myheart.se
  • SnuGry

har hört att bubblorna kan lämna blöta fläckar på kläderna, vet nån om det stämmer?

• mica82

jag har hört att dom inte gör det. Men då måste det vara dessa speciella bröllopsbubblor du köper.

SnuGry skrev 2010-03-11 10:04:01 följande:
    har hört att bubblorna kan lämna blöta fläckar på kläderna, vet nån om det stämmer?
  • näsbo

Det är jätte fint med bubblor men blåser det den dagen så kan det bli svårt! Vi funderar ändå att ha bubblor men ändå ha ris i en fin korg som reserv i fall det blir blåst och regn.

• Shiosan

Vi har blandat både ris och bubblor :) Har köpt sånna bubblor som inte ska lämna märken på kläderna! :)

• danicalifornia

vi får inte ha ris för kyrkan, dom vill inte ha dit råttor! det blir bara bubblor för oss!

• mountainleaf
    mica82 skrev 2010-03-11 09:45:31 följande:
    bara nyfiken..varför tycker du inte att man kan ha både och? Vi tänkte ha en vit korg med både bubblor och rispåsar. Så kan gästerna välja själva :)
    För att jag tycker så;) Jag vill inte ha ris i håret, innanför klänningen och i munnen..Du frågade ju;)
    Det blir ju bara en större kostnad om du ska köpa dubbelt av allt.
    Och sen ang ris så är det många kyrkor som inte vill ha ris pga städning och odjur. Det finns ju speciellt bröllopsris att köpa.
    Gör precis som du vill! Det är ju DITT bröllop...
Svar på tråden Ris eller bubblor?