Min mamma (långt)
Mitt problem är min mamma....
Mina föräldrar skillde sig när jag var 7 år gammal och sen dess har jag inte kännt mig hemma hos någon av mina föräldrar. Båda gifte om sig och skaffade sin egen familj. Mina äldre syskon hamnade oxå i kläm, min bror mobbades svårt under skoltiden och därför brydde min mamma sig väldigt mycket om honom, vilket jag inte missunnar honom. Min syster hmande i kläm då hon fick reda på att pappa som hon vuxit upp inte var hennes biologiska och vår pappas nya inte kunde acceptera henne som pappas barn, men hon hade min mormor som stöd...
Men jag hade ingen, jag tvingades att vara den starka. Jag höll alla min känslor inombords. På gymnasiet träffade jag en underbar kille som jag spenderade nästan alla min tid med han och hans mamma, har mycket att tacka han och hans mamma för. Tror aldrig jag klarat gymnasiet utan dem.
Vi växte ifrån varandra när vi flyttade hemifrån.
Men under hela tiden sen jag flyttade hemifrån så brydde sig inte min mamma om hur jag hade, jag var 20 år bode ensam i Malmö och hon hörde aldrig av sig och kollade så allt var okej. Däremot ringde hon min syster och bror flera gånger i veckan...
Inte tänkte så himla mycket förrän nu när min älskade mormor gick bort, då började jag tänka på min relation med min mamma. Min mormor brydde sig mer om mig än min egen mor.
Fortfarande idag så hör mamma aldrig av sig med till min syskon däremot, mamma hör aldrig av sig och bjuder in oss till midsommar osv...Bara till kalas.
Sa till min syster så sen som ihelgen att mamma bryr sig inte om mig, menar min syster klart hon gör, så jag frågade henne hur ofta ringer mamma dig? jo minst 4 gånger i veckan, så berättade jag att hon ringde max 1-2 gånger i MÅNADEN till mig....Min syster blev paff...
Julklapp ett år fick jag när jag var särbo med min m2b en ljustake ihop (då tänker man inte ens) eller i 25 års present fick jag ett proslins rådjur som inte alls passar mig eller min stil....Är inte presenterna i sig jag blev besviken utan tanken som saknades bakom presenterna...
Dessutom sa vi att vi kommer behöva hjälp med bröllopet, tex att något är hemma när tältet ska hämtas osv (dvs när vi är bortresta dagen efter) men då sa hon direkt ja "jag tänker inte hjälpa till"...ändå hjälpte hon till på min syster bröllop...
Innan försvarade jag henne alltid med att hon visste jag klarade mig själv, men jag var ensam i Malmö som 20 åring, hon hade noll koll på vilka jag umgick med eller så...HOn gav bort alla bra att ha saker till min syskon när de flyttade hemifrån, fanns inget kvar till mig och hon gick och köpte inflyttningspresent efter inflyttningspresent till dem men ingen till mig alls...
Frågan jag brottas med vad har jag gjort för att min mamma inte bryr sig eller hatar mig så?
Kan jag varit oönskad, ett misstag och de därför hon hatar mig, påminner jag henne av pappa eller känner hon sig "hotade/ävensjuk" på mig?