• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Casmel

KatjaB: Men fy, jag kan inte mer än hålla med er. Jag skulle inte heller skickat inbjudan (vilket jag inte heller gjort då jag har en dålig kontakt med min far) Men att farmorn ställer sig på pappans sida tycker jag är för jävligt rent ut sagt! Jag förstår att ni är ledsna men försök stänga av och tänk att det är deras misstag. Hur kul skulle det vara att ha farmorn där när hon tycker så...Om hon hade haft något i huvet och lite hyffs hade hon varit neutral i frågan och inte blandat sig! Tragiskt när alla ska blanda sig o tycka hela tiden! Kul att du gillade frisyren jag förhoppningsvis ska ha

Men vilken otur alla har o oflyt Hoppas det vänder för er alla snart!

Bröllop 17/7
  • KatjaB

Casmel skrev 2010-05-08 09:22:52 följande:
    KatjaB: Men fy, jag kan inte mer än hålla med er. Jag skulle inte heller skickat inbjudan (vilket jag inte heller gjort då jag har en dålig kontakt med min far) Men att farmorn ställer sig på pappans sida tycker jag är för jävligt rent ut sagt! Jag förstår att ni är ledsna men försök stänga av och tänk att det är deras misstag. Hur kul skulle det vara att ha farmorn där när hon tycker så...Om hon hade haft något i huvet och lite hyffs hade hon varit neutral i frågan och inte blandat sig! Tragiskt när alla ska blanda sig o tycka hela tiden! Kul att du gillade frisyren jag förhoppningsvis ska ha Men vilken otur alla har o oflyt Hoppas det vänder för er alla snart!

Nej, det är ju jättetråkigt och det tar ju såklart kraft från oss båda. Förstår inte hur de båda två kan välja bort sina barnbarn och barnbarnsbarn bara sådär. För det är ju det de gör, och jag kan för mitt liv inte förstå hur det kan vara värt det

• miris

Hej. Får man kika in här? Jag och min blovande gifter oss den 3:e juli. Det börjar närma sig!! Känner att det vore bra att prata med andra som gifter sig ungefär samtidigt. Det är säkert en massa som vi glömt och inte tänker på att det ska göras..

Så hur går det för er med planeringen?

• KatjaB

miris skrev 2010-05-08 10:29:08 följande:
    Hej. Får man kika in här? Jag och min blovande gifter oss den 3:e juli. Det börjar närma sig!! Känner att det vore bra att prata med andra som gifter sig ungefär samtidigt. Det är säkert en massa som vi glömt och inte tänker på att det ska göras.. Så hur går det för er med planeringen?

välkommen till tråden och grattis till bröllopet förstås!

För oss så rullar det på, menyn är bestämd o bokad, och nästa vecka sticker sambon tikll tyskland för att köpa hem all alkohol. Det mesta är ju bokat och köpt, det som vi letar med ljus o lykta efter är vem som ska ta våra barn under festen och eventuell serveringspersonal. Går trögt på de två punkterna men det ska väl lösa sig

• miris

Ja, hjälp.. Det mesta ÄR ju klart.. men det känns ändå som att det är SÅ mycket att göra på något sätt. Känns som att vi glömt något. Jag får nog strukturera upp dagen lite på papper, så jag ser vad som är klart och inte.

Jobbigt när man tänker bröllop dygnet runt och t.o.m. drömmer om det! I natt drömde jag att jag skulle gå in mina skor (det behövs, för aj vad ont jag fick när jag bara provade lite hemma) och jag gick med dem ute i högt gräs och höll på.. Och sen var de (såklart) förstörda av gräsfläckar. Minns dock inte hur det slutade. :)

• Casmel

KatjaB skrev 2010-05-08 09:37:21 följande:
      Nej, det är ju jättetråkigt och det tar ju såklart kraft från oss båda. Förstår inte hur de båda två kan välja bort sina barnbarn och barnbarnsbarn bara sådär. För det är ju det de gör, och jag kan för mitt liv inte förstå hur det kan vara värt det

Jag kan inte heller förstå...Men min mamma och pappa har oxå valt bort oss och sina barnbarn tragiskt nog. Jag och min mor har mycket i bagaget vi oxå och när vi hamnade i ett gräl en gång och jag försökte lösa det med att vi kunde ha sporadisk kontakt för barnens skull så fick jag mig ett riktigt tråkigt mail där hon tyckte det var för jävligt att jag ens erbjöd sporadisk kontakt efter allt hon gjort för mig o trott på mig osv. så hon sa upp kontakten helt. Men jag försöker tänka att det är hon som förlorar på det och ibland undrar jag om hon ens tror att någonsin kommer förlåta henne...Kanske låter ytligt o grymt men det ligger mer i denna historien men orkar liksom inte skriva allt plus att jag tror inte det finns någon som orkar läsa skiten

Idag har jag fått gjort tårtan i kartong som gästerna som vill kan lägga sitt bidrag i till vår bröllopsresa istället för andra presenter. Ska strax lägga upp en bild i galleriet. Jag blev ganska nöjd med min insats

Nästa projekt är att börja med namnskyltarna till bordsplaceringen. Ska bli skoj

miris: Välkommen till vårt härliga gäng!

Bröllop 17/7
  • Casmel

Just ja...Glömde säga att jag håller på med låtlista på datorn till bröllopet samtidigt oxå mitt i allt så har vi bytat vår första dansen låt från Miley Cyrus-I look att you till Shinia Twain-from this moment on och det känns kanon

Nu ska jag gå o lägga upp bild på tårtan Gör det på min dator...sitter vid gubbens nu...

Bröllop 17/7
  • Tokisen

Vi ska åka till lokalen imorron och kolla vad dem har i karaffväg och sånt, och provduka.
    Det ser jag fram emot

• miris

Just nu är det lite pyssel med bordsplaceringskort/servettring och festprogram som det spånas på.

Och så letar jag bilder på brudfrisyrer för fullt. Ska till frisören om en vecka för provuppsättning. Vet inte vad jag vill ha! Det är så svårt. Vet dock vad jag inte vill ha. ;) Ingen stram uppsättning, ingen tiara eller krona eller blingbling. Vill ha det ganska naturligt och hängande, men samtidigt känns ju det så tråkigt. Vet inte vad man kan göra för att det ändå ska se "festligt" ut. Jag hoppas verkligen att min frisör har en massa idéer! :)

• Mia 77

Vet inte om diskussionen varit uppe tidigare, men vilken låt ska ni ha till er första dans som gifta?

Svar på tråden Juli 2010