• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Halloj. Mums.. mamma ringde precis och hade hittat ett recept på potatisbakelser att ha till buffén.Lät riktigt smarrigt, så nu ska jag ta o göra dem nån dag för att se om vi gillar dem Vore lite skojjigare än gratäng, bakpotatis eller liknande!

• Vi 3

Oh herre j*vlar så har inte jag tänkt... Nu slog paniken till lite..
    Tur att BM inte är hemma, så han ser mig. Sist skrattade han så han grät när jag fick bröllopspanik.

Nu längtar jag verkligen till början av juli, först bröllop sen 2 dagar efter får vi se vår lilla skrutt i magen!

KatjaB skrev 2010-04-19 20:51:15 följande:
    jag fick lite smått panik idag, tänker lite i antal löningar innan bröllopet, haha.. kom på att om tre löningar är det dags, shit! hinner vi verkligen med allt vi ska
  • CeKe

Just ja, hur går det för er som ska ha buffé? Börjar det bli klar vad ni ska ha? Vi tror nog att det börjar reda sig... men jag har föräldrar som nog vill lyxa till och lägga till mer än vad vi tänkt oss.. Får försöka hålla i tyglarna när det gäller dem

Buffén:
    varmrökt lax
    gravad lax
    rostbiff
    paj (ev arlas supergoda pestopaj eller annan vegetarisk)
    potatisbakelser
    bakad potatis
    röror av olika slag, gärna nån getoströra
    sallad
    småplock som oliver etc
    hembakt bröd (utölimpa)
    några olika ostar (cheddar, brie t.ex)
    uppskuren frukt

Tårta: Ser ut som om det kanske blir en slags tårtbuffé med olika tårtor. Nån cheesecake, någon chokladtårta, nån frukttårta etc. Nåt för oss alla Mamsen är super på att göra tårtor, så hennes förslag och hon bakar.

Kuriosa.. om nån av er vill prova världens godast bröd (utölimpa)... sätt ungen på 200 grader, blanda 3 dl grahamsmjöl, 2 dl vetemjöl och 2 dl rågmjöl, 2 tsk bikarbonat, 1-1,5 dl mörk sirap och 4 dl filmjölk. Hä gärna ner lite russin om du gillar det. In i ugnen i 50 min och sen är det bara att mumsa

• CeKe

Haha, hörrni, jag ligger ensam på ett hotellrum och har lite trist, därav alla inlägg

Det här med hippa/svensexa, om man nu får nån. Har börjat bli lite stressad över det. Vi har ju lyckats få ett ordentligt pressat tidsschema fram till mitten av maj och sedan from 15 juni då vi får huset. Hur 17 skulle det gå med båtarna om nån får för sig att röva bort nån av oss innan vi fått båten i sjön??? Hjälp. Det är ju inte som att jag skulle kunna tänka mig att ringa runt o luska om det är nåt på G, men nu blev jag lite stressad öer det hela! Klart vore superskoj med hippa, men tiden???

• Kärleken9

ceke: Har inte ens funderat på hippa men räknar inte med någon. Eftersom vi gifter oss långt hemifrån och de flesta bjudna bor där nere. Men skulle så klart bli glad för en.

KatjaB_: Hade mina föräldar gjort så hade jag blivit heligt förbannad helt ärligt. Kan de inte ställa upp en sån här gång??? Riktigt dålig stil, förstår du blev stressad! Jag räkanar med att den ena eller andra sidan tar hand om barnen den dagen för den dagen är min och min mans. Både dagen och natten. Men sen så klart kommer barnen finnas med och vara med oss också men de andra får ta det andra.

• Korallbruden

Hej Ceke Börjar misstänka att jag kanske får en möhippa... tyckte att någon mumlade om det i helgen... blir så nyfiken...

Hade ju önskat mig brännboll i Hagaparken och en kväll på Golden hits men nu har jag inte det blekaste aning av vad som är på g.

• Casmel

KatjaB: Jag skulle oxå bli arg, ledsen o besviken på mina föräldrar om dom gjorde så... Hoppas det löser sig!!!

Möhippa...ja jag vet att det står på schemat men inte när. Jag har sagt till min ena tärna att jag inte vill ha ett teparty utan "a night to remeber " Har även lagt in som önskemål att dans afrikans dans eller salsa eller nått i den stilen men det är inte jag som bestämmer så jag blir nog glad för vad som förutom ett teparty

• Casmel

Oj, glömde ju berätta att jag var till guldsmeden och ringen var olik den som jag hade valt men snarlik då det enda som skiljde var en liiiten bredare kant och att ringen var liiite högre så jag är nöjd då det kändes tusen gånger bättre igår när jag provade än första gången

• KatjaB

casmel: vad bra att det känns rätt med ringen

ja, nu har jag inte pratat med mina föräldrar mer, kände att jag kräks på allt vad bröllop heter just då och har istället för att ta tag i en massa viktiga saker suttit ochpillatp å bordsplaceringarna.. riktigt terapiarbete det där Det löser sig väl.. o sambons mamma ville ta dem ifall det strulade ihop sig för oss. Funderar nu på att hitta någon som har tid att ta hand om barnen nån gång innan för att se att det funkar, och ge den en slant för att ta hand om våra barn på festen. Dock är vi ju en timmes resa från stan, så det blir ju mer kostnader med mat, boende osv som vi i så fall får stå för

ceke: jag gjorde en potatisbakelse med färsk spenat och fetaost i.. sjukt gott! Du gör som vanlig potatisbakelse men varvar detta bland lagren med potatis.

• JollyO
    rosesarered skrev 2010-04-18 22:22:12 följande:
    Mm det känns lite som moment 22. Erfarenhet krävs men för att få erfarenhet måste man ju få ett jobb nångång.. utan erfarenhet Personalvetare låter som ett kul yrke, har faktiskt haft funderingar på att komplettera min utbildning med några kurser inom det området. Har du börjat söka jobb?
    Jag har sökt något jobb, men inte alla som varit ute. Måste ta mig själv i kragen. Och ringa på de jag sökt...

Igår satt jag hela dagen och räknade på vad vi skulle spara på att åka till Tyskland och handla alkohol. Så då var jag ju tvungen att räkna ut hur många vinflaskor vi behöver, vilken sort vi kan tänka oss och vad vi då sparar på att åka ner. Tex cider och Baileys ligger på under halva priset mot systemet men vinerna dryga 20-lappen under. Några kompisar till oss ska också gifta sig så om vi samkör med dem så åker vi, annars blir det handla hemma.

Vi vill inte ha en fyllefest men lite lagom så vi har tänkt såhär, det är ungefär 60 som kommer att dricka. Här är vad jag beräknat på.

42 flaskor vin - Les Fumées Blanches 54 kr (sparar 882)
    15 flaskor bubbel ? marques de monistrol 53 kr (sparar 330kr)
    Öl:
    Heiniken 24 flaskor 137 kr (5,70 st!)
    Staropramen 20 flaskor 220 kr (sparar 94 kr)
    Hoegaarden Wittbier 4,9% 24 fl. a 33 cl. 235kr (sparar 140 kr)

Cider:
    Rekoderlig äpple, lock 24 st, 110 kr (sparar 150 kr)

Avec:
    Baylies 1 liter 137 kr
    2 liter till

Är medveten om att det finns mycket billigare öl men vi vill ha på flaska (känns roligare) och sådana vi själva tycker om. Sen blir det säkert lite mer handlat till övriga aktiviteter i sommar.
Svar på tråden Juli 2010