Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

    Juli 2010

    ojojoj vilken lista! många bra grejer att tänka på!

  • CeKe

    Tjoooohoo, nu är våra festhäften klara! Nu ska de bara sys in i skalen, så är de redo att åka med pappsen ner till Gräddö på söndag Försöker få klart och hem så mycket som möjligt nu innan flytten, så de inte gömmer sig i någon låda som vi inte får upp i tid efter flytten!

    Käääänns skööööönt!

    Däremot känns hela huvudet mosigt snorfullt och jag funderar på hur många liter snor en människa egentligen kan producera under en förkylning!!!

  • CeKe

    JollyO: attans där med vikten, men det är ju sånt som händer! Här är en till som lyckats få vågen att gå uppåt de senaste veckorna.. men de 2-3 kg det rör sig om ska jag nog lyckas få bort.. eller så har jag ju lyxen att klänningen egentligen sitter som bäst om jag låter dem va kvar.. jaja

    Men hur som helst, 10 kg på 7 veckor låter inte så sunt... man säger väl att man inte ska gå ner mer än 1 kg/vecka om man även ska må bra och sen behålla vkten. Ingen aning om den metoden du skrev om, men prova viktklubb annars! Eller många och långa promenader och nyttit käk Det gör också susen

    Lycka till!

  • CeKe

    Katja, 9 kg är ju suveränt! Var stolt över dig själv

    Vet ni... nu är mina blombekymmer löst! Det underbara är att det var Kece som räddade mig Hehe. Tänk va bra det går när jag säger åt honom att han måste hjälpa mig och att han får lov att bestämma en sån sak Vet inte om det handlar om att han vill få tyst på mitt tjat eller att det är viktigt för honom att det blir som han vill i denna fråga, men hur som helst sköööönt!

    Kece har hela tiden varit inne på vita rosor. Nu blir det så! Har lagt upp bilder i galleriet, men vi ska ha något färre rosor... och stjälken kommer vara lindad med typ tjärat snöre (fast utan tjära.. hm) istället för sidenband. Tärnan får en liknande men med tre rosor och näbbarna får varsin stor vit ros. Och så blir det vita kvistrosor i mitt hår och en vit ros till korsage åt Kece. Förhoppningsvis går det att göra nåt med snöret även på korsagen. Återstår att se

    Blommoar: Tjeck! Känns skönt. Nu är nog i stort sett allt klart! Till och med festhäftena är helt klara

  • CeKe

    Katja: Tack, ja det kommer bli fint! Och haha, vi ska ju ha tjärat snöre som servettringar så kan lova att det kommer dofta tjära i festlokalen Tänkte faktiskt ha ett snöre utan tjära i buketten dock... kanske kan bli kläddigt om jag blir varm om händerna..

    Korall: Härligt att den satt bra! Visst är det otroligt vad man kan oroa sig i onödan!!!
    Nix,  inga flyttkartonger packade ännu.. men vi har ett gäng som står här hemma och väntar. Men det är 28:e flytten för mig (japp, skrev rätt), så känns som jag har lite rutin på det där med packandet... Och så har vi ju bara hunnit bo i lägenheten 1 år, så har ändå inte hunnit samla på oss alltför mycket skräp, vilket är skönt! I morrn är det bara 1 vecka kvar tills huset... och 1 månad och 1 vecka kvar till bröllopet!!

  • CeKe

    Just ja! Fick hem ett par nya skor idag! Bestämde mig till sist för ett par vita skor till klänningen och köpte ett par här på BT. De blir super och Kece gillade dem också. Och faktiskt.. helt perfekt med ett par redan ingådda skor!!

  • CeKe

    Mmm, om man behöver hudfärgade eller kan ha vita underkläder beror ju på hur mycket tyg det är i klänningen, om det blir täckande ändå med undertyg, siden och allt vad det nu är.. Men sant att under t.ex en vit skjorta, är det hudfärgade som gäller!

    Jag har juvita underkläder och de syns inte alls igenom på min klänning.. Det där med bh utan axelband och stor kupa.. har du provat torsoletter? Funkar finfint för mig och jag har också F och avskyr axelbandslösa bh:ar som inte sitter uppe...

    Mitt tips är att prova vad som funkar till just din klänning! har en kompis som jobbar på Twilfit och enligt henne är det rätt vanligt att tjejer tar med sig sina brudklänningar till butiken för att prova underkläderna till klänningen. Kör på den varianten, vet jag Då kan det ju inte bli fel!

  • CeKe

    Hmmm, tja, underkläder är ett helvete att köpa! Alltid

    Det här med blommor... nu vet vi ju vad vi vill ha.. Men jisses, trodde inte vanliga rosbuketter utan hållare skulle gå på så jädrans mycket!

    Hur mycket kommer ni lägga på alla blommor till brudföljet? Vi ska ha bukett med ca 15 vita rosor, lite grönt och så snörern runt skaften, tre vita rosor till tärnan, en vit ros var åt tre små näbbar och så en vit ros i korsage åt Kece. Just ja, några kvistrosor till håret också. ca 1700 kr!

    Jag vet inte om jag är knäpp, men jag tycker det är massor för några blommor! Men fint blir det ju i o f sig, men inte alls medräknat i budgeten!

  • CeKe

    Ojojoj, Kece håller på och startar en ny tråd om brudöverlämning. Haha, för att retas med en massa "moraltanter" här inne. Suck. Går inte att stoppa Ska bli skoj att följa utvecklingen! Men ni här i tråden... tro inte ett ord av det han skriver!!!

    Min galning till blivande man!!!

  • CeKe

    Åh va skoj när BT givit nya vänner IRL!

    Idag har jag för första gången i mitt liv skaffat silikoninlägg att lägga i korsetten! Den har ju blivit för stor så det var en annorlunda upplevelse!

    En annan annorlunda upplevelse var att jag spenderat en massa timmar på sjukhus i natt. Så här i efterhand var det ett spännande "studiebesök" Vaknade med bröstsmärtor och hamnade först på akuten, sen på avdelning där jag blev kvar ett tag. Ingen fara dock, falskt alarm. Men nu vet jag att jag är frisk i alla fall! Alltid nåt!

  • CeKe

    Korall: JOdå, jag blev lite orolig jag med! Ringde sjukvårdsupplysningen i tron om att de skulle lugna ner oron, men de var bestämda på att jag skulle åka in och när jag kom till akuten, hade de redan förberett alla prover, 0 väntetid på akuten har jag aldrig varit med om! Sen trodde jag att jag skulle få gå hem när EKG:t var bra, men icke, de skrev in mig på en avdelning för att ha mig under observation... så jag kom in ca 0500 och gick därifrån ca 11.99, en mycket god frukost, flera blodprov, ett flera timmars EKG och fler blodtrycksmätningar senare.

    Nåja, de uteslöt att det hade nåt med hjärat att göra, så det var ju det viktiga. Ingen aning om varför jag fick ont. Tydligen kan magkatarr uttrycka sig på liknande sätt, så det kan ju va en grej. Säkert jättebra att jag precis kommit hem efter en härlig grillkväll och ett glas vin om det är det... NOT

    Så, jag kanske får lov att erkänna att det är lite mycket att stå i för tillfället, även om det bara är roliga grejer! På lördag (nästa lördag) går flytten i alla fall, så bara vi lyckas hitta utemöbler och en grill, så får resten komma eftersom! Längtar SÅÅÅÅ efter att sitta och mysa på altanen! Har i o f sig börjat ringt runt en massa kakelsättare etc för offerter, börjat fundera på tapeter, färger och golv samt vad som ska göras i vilken ordning etc, men..... haha, vi kan väl göra hela rusten på nån dag... NOT! men vore skoj att få klart en del

    Godnatt alla! Nu ska jag ta igen några förlorade timmars sömn, men sen ska vi tydligen upp och ta upp nät... suck, trodde jag skulle få sova, men kece hade andra planer 

  • CeKe

    Katja: Hehe, så det blev till att sy ändå

    Va spännande det låter allihop med era möhippor! Jag hade några svaga aningar om att de skulle ta mig i går, men som tur var blev det inte så. VI har haft en helt underbar helg ute på sjön Nu har lägenheten börjat åkt ner i flyttkartonger och snart, mycket snart.. på torsdag... får vi huset! Och så är det prick en månad kvar till bröllopet samtidigt

  • CeKe

    KatjaB: Åh va skönt. Kan tänka mig att det är en liten eller ganska stor.. sten som faller från bröstet!

    Här har vi valt ut kakel och klinker till toa/duschrummet i huset Kece bestämde sig snabbt för en viss klinkerplatta och sen var det bara att hitta matchande kakel (stora vita plattor) och så annat kakel som pelare.. Riktigt skoj och snyggt kommer det bli!

    Vi har lite bekymmer med alkoholen.. En bekants bekant skulle ner till tyskland och handla, men har inte hört nåt mer, så vete 17 om vi vågar köra på det. Mina föräldrar erbjöd sig tidigare också, men jag vet hur mycket de har att göra hemma, så det vore ju skönt om de kunde slippa! Får se hur vi ska lösa det hela... Känns som vi har liiiite för mycket för oss för att hinna åka ner till Tyskland!

  • CeKe

    Katja: Gu va underbart Får du reda på vem kan du ju beställa en betald pizza tillbaka nån dag

    Fick precis veta att killen som skulle ner till Tyskland ligger på sjukhus, så det sket sig, kan man säga... Får hitta nån annan lösning. har börjat fundera på att åka ner någon av de första dagarna på semestern... Alternativt midsommar om vädret inte tillåter att köra ner båten till Gräddö. Hm.. vet inte om jag får med mig någon kompis ner. Börjar min semester en vecka innan Kece, men hade tänkt måla och ha mig i huset under tiden Kece jobbar!

    Vi kom förövrigt precis hem från en fisketur. Fick fyra riktigt fina regnbågar, nästan 3 kg rensad fisk!! Vi ska ju ha fisk på buffen och efter att ha fått fyra regnbågar, en sik och en abborre på ett par gånger, funderar vi på om vi ska försöka få lite mer fisk och ha egenfiskade firrar på buffën! Vore lite trevligt att röka själva och servera... och så är det underbar avkoppling från allt fixande med andra saker! Komma ut och bara höra fågelsång och förhoppningsvis få firrar

    Lägger upp en bild på huset i galleriet, om ni är nyfikna!

  • CeKe

    Minimis: Tack Vi är helt sålda på huset! Kommer bli en hel massa bär och fruktplockning dock.. det hade vi inte riktigt räknat med, men gott blir det! Om nån vill ha sommaräpplen, vinteräpplen, päron, körsbär, plommon, svartvinbär eller röda vinbär är ni välkomna att plocka På torsdag får vi nycklarna och på lördag går flyttlasset

  • CeKe

    katja,hur blev det med tv-programmet? Kom ni med??

    här har inte hänt några bröllopsbestyr... däremot har vi bokat en utemöbelgrupp till huset! Känns bra. En sak mindre att tänka på! Lite kul faktikst. Åkte till Mio för att kolla 2:a gången på en annan grupp och så fastnade vi för den här istället som var en helt annan typ

    Smart idé där med att kolla baluppsättningarna! Synd att du inte kom ut

  • CeKe

    Hej hopp vad ni skriver tjejer! Hänger inte med

    Jag har inte bestämt mig om jag ska följa ramsan... har inget blått och hade nog tänkt hoppa strumpebandet, men vi får se. jag kanske ändrar mig Annars får jag ihop resten av båda ramsorna!

    Vet ni, idag är det exakt 1 månad kvar tills bröllopet! Och idag har vi fått nycklarna till huset. Fatta hur jobbigt det är just nu.... sitter här hemma med nyckeln på knippan och vill inget hellre än att gå över till huset! Meeen, har lovat Kece att vänta tills han kommer hem från jobbet, så kan gå tillsammans in i vårt efterlängtade hus för första gångenförsta gången med egen nyckel! Har köpt en flaska Bollington Champagne (350 ml) och jordgubbar, så vi tänkte fira lite i huset ikväll! Flyttstädningen (firma) är inte förrän i morgon (lite knasig ordning, jag vet), så än så länge ser det nog rätt stökigt och smutsigt ut, men ändå! Längtar efter att gå dit!

    På bröllopsfronten verkar det som att Kece börjar göra sig redo för att kika på kläder Men om jag får gissa, kommer han införskaffa dem veckan innan bröllopet!

  • CeKe

    Nytt: Vigeslringen

    gammalt: örhängen 

    Lånat: handväska, örhängen

    fått: klänningen

    blått: knepigare! har en jättefin ring med blå sten i, men tror jag lämnar den hemma. Känns som en dag för enbart de ringar som har med vigseln att göra....

    Peng i skon... Nje, tror hoppar det! Låter ett säkert skavsår!

Svar på tråden Juli 2010