• Mia 77

Juli 2010

Hittade ingen ny tråd för oss, så jag gjorde en. Har någon annan redan gjort det så kan ni väl bara länka i denna.

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

Vi kommer att ha sambos namn, flickorna heter det redan. *Längtar*

Har ångest... tror att mina klasskamratar planerar en till möhippa. Vet inte om de känner mig tillräckligt väl så de utsätter mig för en massa jag inte vill. Jag som inte förväntat mig någon kanske får två nu... *gulp* Kommer i så fall bli inte nästa vecka men veckan därpå, då har vi sk innevecka på skolan, pluggar på distans... 

Jag tycker vi har mkt diskussioner och ja vad ska man säga smågnabb hemma nu jag börjar fundera om det har med den stundande allvarliga dagen som nu är inom överskådlig tid. Är det någon som känner igen sig?  

Mia77: Kontakta säljaren på nåt annat sätt alt maila tradera. 

• Korallbruden

Vi tar m2b morfars namn som annars kommer att dö ut

Vi är ett gäng Stockholmsbrudar som träffas var 3:e vecka och igår fick vi gå på första bruden´s bröllops och det var så fin . Vi satt ett gäng bridzillor i kyrkbänken och tårarna rann... fick också gå på efterinsläppet på festen och hjälpe henne med all dukning då de fick tillgång till lokalen sent. Riktigt kul att få varit med i all planering och tanker samt se slutreslutatet Nästa vecka skall vi se premieren på "Sex and the city"filmen tillsammans. Bt är suverränt när det gäller att hitta bra vänner.

Vår stora dag =3 juli 2010
  • KatjaB

jag tar sambons namn, barnen har idag bådas så de kommer också få hans.

har varit o hälsatp å lite släkt nu i helgen, bla tärnan som är min kusin. Kul att träffa alla, blir ju inte så ofta när man inte bor i närheten av varandra. Däremot har vi upptäckt att stora tjejen nog är kattallergiker. Stackaren, hon som älskar katter. Nu är ju jag också allergisk så det funkar inte iallafall men hon är ju så kattkär. (syrran har katter)

• CeKe

Korall: Gu va skoj att ni träffas så där! Hade varit skoj att ha träffat ett sånt gäng

Jag & Kece träffade vår präst för vigselsamtal igår. Hehe, börjar fundera på hur vi kommer klara att läsa upp löftena i kyrkan! Vi klarade det inte igår. Vi blev superrörda och fnittriga och började mest bara fnittra som småflickor! Haha.. precis som vi gjorde när Kece friade  Prästen sa lite fint att: NI kan säga efter mig nu, det är inte som att ni blir vigda nu bara för det

Sen hade vi middag med mina föräldrar och ett par vänner som kommer hjälpa till med maten. Provade en potatisbakelse som vi funderar på att ha i buffén och den va supergod! En sörja med potatis, festaost, greäddfil och avokado på en brödbotten. Mums

idag har vi träffat toastmastern och så har jag lånat en jättefin liten brudväska av min kusin (toastmasterns fru).

Känns helt plötsligt som att det hela börjar närma sig ocvh faktiskt bli till verklighet!

• Kärleken9

Var och kikade på en vigsel igår, en fd jobbarkompis som gifte sig. Känns overkligt att snart är det vi som står där i centrum. Men appropå fnittrig så va det precis vad de var. Hon sprang in i kyrkan med sin pappa, inte riktigt men det gick väldigt fort, sen så stog de och svängde och fnittra där framme, kändes flamsigt. Och i mellan varven på vigseln så höll de om varandra istället för att höll handen, iof lite gulligt, men ibland åkte händerna ner mot rumpan och det kändes inte ok... Dessutom hölls hela vigseln på engelska eftersom han är australiensare. Nja var ingen wow känsla för mig. Jag hoppas vi är lite striktare och mer tagen av stundens allvar än tar lätt på det som man fick känslan av nu. Var säkert nervositet och det blev bättre ju längre vigseln gick. Tog ganska lång tid tycker jag, 1 timme. Trodde vår ska gå på en halvtimme, blir intressant att se. Iof hade de 3 solosånger vi ska bara ha 2.

• CeKe

Kärleken9: Det var säkert nervositet

På tal om möhippa... hehe, Facebook är kul Helt plötsligt går det att se att vänner som inte känner varandra blir vänner på Facebook.. hmm, jag fattar nada Börjar dock kännas hoppfullt att det kan bli en hippa för mig ändå! Kece har redan lyckats lura ut att han kommer få en, men vet inte när eller så

Ni som ska ha näbbar... är planen att de ska gå framför i kyrkan? vi kommer som det se ut nu ha tre små söta näbbar i sjömansklänningar Men vi glömde helt bort att prata med prästen om hur de ska gå in! Däremot hur vi, tärna, marshalk ska gå och stå... Men det är ju inte ens säkert att flickorna kommer att våga gå in före oss med en fullproppad kyrka av för dem främmande människor!

• Korallbruden

Det är så kul att inte vara ensam med alla dessa tankar om dagen d. Börjar känna mig stressad... 3/7 närmar sig med stormsteg...

Kul med jobbarkompisens bröllop... då vet ni ju vad ni skall låta bli att göra. Inga händer på någons bakdel under vigsel =-)

Ceke: Potatisbakelsen låter magiskt god.

Tråkigt med kattalergi. Djur är ju underbara så det är inte lätt att håll sig borta från dem.

Vår stora dag =3 juli 2010
  • minimis

Kärleken9 skrev 2010-05-23 13:36:55 följande:
    Vi kommer att ha sambos namn, flickorna heter det redan. *Längtar*   Har ångest... tror att mina klasskamratar planerar en till möhippa. Vet inte om de känner mig tillräckligt väl så de utsätter mig för en massa jag inte vill. Jag som inte förväntat mig någon kanske får två nu... *gulp* Kommer i så fall bli inte nästa vecka men veckan därpå, då har vi sk innevecka på skolan, pluggar på distans...  Jag tycker vi har mkt diskussioner och ja vad ska man säga smågnabb hemma nu jag börjar fundera om det har med den stundande allvarliga dagen som nu är inom överskådlig tid. Är det någon som känner igen sig?     Mia77: Kontakta säljaren på nåt annat sätt alt maila tradera. 

Är nog lite mer smågnabbigt här än vanligt. Tror det beror på min brist på sömn och stress helt enkelt!

• Kärleken9

minimis: Ja men det känns ju skönt vi inte är ensam. Men på samma gång känns det lite nykärt så där.

Korallbruden nä jag tror vi väntar med händerna på bakdelarna iaf till bilen efter vigseln

ceke: Jo det första va nog det men att inte hålla händerna i styr va nåt annat

• sarahkka76

Jag tror inte att det är sant! Kommer ni ihåg att jag beställde servetter från Calligraphen och att de skickade fel paket till mig så jag fick skicka tillbaka paketet? Idag fick jag paketet och det var fel varor igen! Denna gång fattades 50 servetter! Inte nog med det enligt de så var det den beställningen jag hade gjort så de skickade till och med en kreditnota för att dra av beloppet som jag hade betalt för mycket enligt dem. Efter mycket om och men så hittade de den ursprungliga beställningen och de kunde inte förstå hur det hasde gått snett, men nu skulle de skicka de 50 resternade kvar, vi får se vad som händer, lär få de i fel färg denna gång, suck!