Inlägg från: Eriane |Visa alla inlägg
  • Eriane

Juli 2010

Vi gifter oss tredje juli

Kommer ha tropiskt tema med lite havskänsla. Det mesta är klart redan. Vet inte vilka blommor jag ska ha (skapat en tråd där jag ber om tips) Vill även hitta en benvit kostym till BG om möjligt. Samt behöver skriva fest och vigselprogram.

Sen är det buffén vi har hittat en vi vill ha som verkligen passar in i temat men vet inte än om vi har råd.(www.westers.se Buffé calypso under tema bufféer) Beror på om min bror kan beställa via företaget. Annars är det all betalning innan bröllopet och det har vi inte pengar till.

Annars är det mesta som sagt klart. Har hittat min klänning (www.bridaloutlet.se Andra raden andra klänningen) Den är finare i verkligheten än på bilden.

Tärnans och BM's kläder är fixade. Blivande svärfar kommer vara chafför med sin Cadillac. Pyntet till kyrkan är fixat, Kommer att vara snäckor och stenar på borden samt skålar med flytljus och blommor i. Fotograf och styling är bokat, samt kyrka, lokal och den präst vi ville ha.

Känns könt att nästan alt är klart med 3 månader kvar. Det mesta som är kvar är bara sånt som ska betalas vilket kommer göras i maj.

Det bästa är att vi kommit undan med så liten budget. Med menyn vi vill ha hamnar den totala budgeten mellan 25-28 tusen och utan menyn runt 20. Buffén vi vill ha skulle kosta ca 13 för 60 personer.

Hoppas vi alla får underbara bröllop med vackert väder, glada gäster och mycket skratt

• Eriane

Grattis till bebisen sarahkka76

Själv känner jag mig otroligt sysslolös just nu. Allt är i princip bokat och bestämt till bröllopet. Ska träffa Prästen och förhoppningsvis Kantorn på torsdag men sen då? Har typ ingenting att göra förens lönen i slutet av maj kommer och allting ska betalas och det tar ju bara en dag. De sista sakerna pynt, blommor och sånt (Har en hel del av pyntet inköpt redan) Kan inte heller göras förens i slutet på maj eller slutet på juni beroende på ekonomin. Klänningen kommer också att komma mot slutet av maj.

Hoppas bara vi har råd att fixa det mesta som ska fixas i maj så det inte känns så stressigt att få ihop allt sista veckan när juni pengarna kommer. Gifter oss ju den tredje sen så blir lite stressigt om vi måste göra massor då.

Det är i alla fall hemskt skönt att det mesta är klart. Kyrka, lokal bokad, styling bokat. Bil kommer blivande svärstyvfar att köra. Babyblå och vit Caddilac. Klänning är beställd, Kläder till Brudgum och bestman inköpt. Undantaget skor till bruggummen, några tips kanske? Han behöver ledigare vita skor typ china skor. Han kommer vara klädd i vita linnebyxor och vit löst sittande sjorta.

Det enda vi har kvar igentligen är musiken som i princip är bestämd.

Valsträning, Jag kan men den blivande brudgummen behöver öva.

Festprogram som vår toastmaster finular på

Har verkligen ont om idéer till det sista

Inte lång tid kvar nu....Vill att tiden ska gå fort, fort

• Eriane

Jo jag vet. Men jag tycker inte om att vara sysslolös speciellt inte nu när jag på grund av en del tråkiga omständigheter verkligen behöver något roligt att tänka på och hålla på med. Hoppas vi har fel och Min blivande mans jobbkompis har rätt och att vi får pengar i nu i slutet på månaden då kan jag köpa in lite pyssel att fixa med till bröllopet. Som egen gästbok och placeringskort. Men har inte råd om det bara är jag som får pengar.

Kommer i alla fall beställa tärnans klänning i veckan Hon kommer ha en ganska vanlig klänning

www.bonprix.se/se/Klaenning-1959150-bundle.htm

Denna fast i blått. Vi har ju lite mer ledigt tema.

Just det!

Kan ju börja försöka hitta bilder och lägga upp här på BT Har ju inga upplagda alls. Ska göra det i morgon nu ska jag gå och sova. Dottern brukar väcka mig runt sex fast hon somnade över en timme senare än vanligt ikväll så förhoppningsvis sover hon bättre också

Nattinatt alla Juli brudar och brudgummar

• Eriane

Zemrabullen: Välkommen Vad kul att vi är så många som gifter oss i Juli. Det är lite planering för er nu då Vi gjorde något liknande själva hade bara lite mer än månad tidigare än er att vi kunde gifta oss (har planerat förut men tidigare har alltid något kommit i vägen. Vårt blir dock ganska stort så kände mig väldigt stressad i början. Just nu är jag bara stressad över all musik utom den som ska vara vid dansen.

Casmel: Vad söt den var. Hoppas det löser sig med ringen. Själv kommer jag inte ha min riktiga ring (troligtvis i alla fall) Förens efter bröllopet. Har bestämt att ha en billig ring och sen specialbeställa efter eftersom det jag vill ha inte går att få tag på annars.

sarahkka76: Det var verkligen en liten sumo Min dotter vägde bara 3020 när hon kom och hon var bara en cm kortare än din flicka

Nu kom jag på att jag skulle ju hitta bilder och lägga upp

Hoppas ni alla får en underbar dag
    /kram

• Eriane

Zemrabullen: Vi kommer att ha 60 gäster inklusive barn. Kommer gifta oss i en mini kyrka men den är så ljus och fin (Många kyrkor är så mörka och högtidliga) Väggar och tak ar i vitt trä och det är stora fönster från golv till tak. Passar bra i vårat tema då vi bestämt att inte vara utomhus som det var tänkt från början. La upp 3 bilder i mitt album. Men ska till mamma på torsdag då kan jag låna hennes kamera och fota med här har den blivande maken tappat bort sladdarna till både kamera och mobiler så kan inte lägga in några foton

• Eriane

Hoppas det löser sig Katja. Vi planerar bröllopsnatten för att kunna ha dottern med oss men blir glada om någon orkat ta henne över natten. Alla som skulle kunna vara barnvakt kommer ju vara med på bröllopet Kommer troligtvis inte ha traditionell bröllopsnatt ändå planerar mer en bröllopsvecka eftersom vi inte kommer kunna ta resan på en gång. Tänkte kasta ut min bror och hans familj ur deras hus ute i skärgården en vecka och bo där (dom har lägenhet i stan också). Sitta på altanen och äta frukost på mornarna, bada i havet, grilla mys, mys

• Eriane

Har det mesta klart, fick en glad nyhet nyss också som jag hoppas stämmer. Ser ut som m2b kommer få lön i alla fall den här månaden vilket vi inte räknade med så vi betalade alla räkningar dubbelt förra månaden så det blir några extra tusenlappar och mycket vi kan betala till bröllopet så vi har det fixat

• Eriane

Ujuj...Handlade skor för 2000 häromdan, visserligen inte bara bröllopsskor utan 2 par arbetsskor till m2b ett par vardags till mig samt ett par till dottern... Känns skönt att ha skorna fixade det var tuffaste nöten för oss eftersom båda har svårt att hitta skor. M2b kommer att ha vita seglarskor och jag...wait for it...vita badtofflor *garv* Det var dom ända skorna som jag kunde få på fötterna utan att det var extremt obekvämt. Som tur var är det lite elegantare modell med spännen istället för kardborrband sen har dom ca 3 cm kilklack och vit sula Hoppas det blir bra. Idag ska jag betala och beställa tärnklänningen. Sen när nästa pengaomgång rullar in på fredag ska jag betala fotograf och ev lite till stylisten. Hon är ju så söt ger rabatt och delar upp betalningen runt bröllopet bara för att hon ville att jag skulle få råd med hudvårdsprudukter för att hyn ska vara perfekt till bröllopet

Kul att läsa att det går framåt för resten av er.

/kram

• Eriane

Vi kommer att gå in till Lucky med Jason Mraz och Colbie Caillat. Inte så traditionelt men passar oss. Har inte kommit på vad vi ska ha ut än. Vill ha något svängit som samtidigt talar om vad vi känner...svårt, svårt...Psalmer blir Nu är det härligt att leva & Över berg och dal Vår präst rekomenderade att ta sommarpsalmer eftersom fler kan dom än bröllops psalmerna

JollyO: Tycker klänningen är jättefin men vill du inte ha pärlorna ska du så klart be dom ta bort dom. Du måste själv känna efter

Mountainleaf: Har också svårt med proffesionalist på florister fast på ett annat sätt  *suck* Varit hos flera stycken och bett om tips på vad jag kan ha för blommor i min bukett (har tropiskt tema) och får till svar njae...jag vet inte...öh...osv. Min mamma som bara har varit lärling och det dessutom för över 30 år sedan kunde tipsa om fler blommor än floristerna kunde...Undrar vad dom lär ut i skolorna idag... 

Glad att jag har en bra sak med underklädesval. Kommer förhoppningsvis inte behöva BH ska få insydd i klänningen, men även om jag behöver en så är det väldigt låg efterfrågan på min storlek, har F-G kupa fast det är klart...vet bara om 2 butiker i Sthlm som säljer BHar som ger riktigt bra lyft...

• Eriane

rosesarered Gustav Mellin eller Oscar kanske tror jag dom heter...ligger i alla fall på Västerlånggatan i gamla stan,. Det är en väldigt liten butik

Den andra vet jag inte vad den heter och kommer inte ihåg vad gatan heter men går du upp mot vasagatan från T-banan (vid Mcdonalds) och går till höger kommer du att komma till en Jensens böfhouse gå upp sidogatan där så ligger den nästan direkt till höger, också en liten butik.

idajohanna82 Hoppas det löser sig med klänningen man vill ju verkligen inte att något ska gå fel där.

Nu ska jag gå och sova Var bara inne på BT en kortis efter att vi kom hem från brasan, synd att det duggade hela tiden men hade roligt ändå

Kramisar

• Eriane

CeKe: Vi har bara en näbb min dotter hon kommer gå in tillsammans med tärnan före mig. Har du en äldre näbb som inte rymmer sin väg så tror jag att man i sverige låter näbben gå före bruden och tärnan efter, är dock inte säker. Vår kyrka är så liten så vi har kombinerat ihop en egen ingång och bara kollat upp med prästen att det är ok och det var det Hoppas du får din hippa, vet att min planeras för fullt. Är mer nervös för den än för bröllopet. Är kontrollfreak men har bestämt att jag på min möhippa ska släppa kontrollen helt även om jag får ont i magen av att inte veta någonting :-P

Min klänning har kommit föresten Med undantag för ett par småfel som är lätt åtgärdade så är den helt underbar och sitter helt perfekt

Korallbruden: Visst går tiden fort? Börjar bli så nervös nu att jag inte kan sova 2 timmar blev det i natt :-P Det värsta är att det är m2b's fel. Han har inte varit så engagerad i planering så när han äntligen kommer med en idé vill jag göra det. Det innebär att jag just nu sitter och gör koreografi till en Brudvals överaskning samt koreografi till en låt jag och mina tjejkompisar skall dansa till.

Jag kommer ta m2b's namn nu men vi funderar på att byta lite senare.

sarahkka76: Stackare! Hoppas det blir rätt den här gången sånt där ska bara inte ske.

Svar på tråden Juli 2010