Juli 2010
Vi gifter oss tredje juli
Kommer ha tropiskt tema med lite havskänsla. Det mesta är klart redan. Vet inte vilka blommor jag ska ha (skapat en tråd där jag ber om tips) Vill även hitta en benvit kostym till BG om möjligt. Samt behöver skriva fest och vigselprogram.
Sen är det buffén vi har hittat en vi vill ha som verkligen passar in i temat men vet inte än om vi har råd.(www.westers.se Buffé calypso under tema bufféer) Beror på om min bror kan beställa via företaget. Annars är det all betalning innan bröllopet och det har vi inte pengar till.
Annars är det mesta som sagt klart. Har hittat min klänning (www.bridaloutlet.se Andra raden andra klänningen) Den är finare i verkligheten än på bilden.
Tärnans och BM's kläder är fixade. Blivande svärfar kommer vara chafför med sin Cadillac. Pyntet till kyrkan är fixat, Kommer att vara snäckor och stenar på borden samt skålar med flytljus och blommor i. Fotograf och styling är bokat, samt kyrka, lokal och den präst vi ville ha.
Känns könt att nästan alt är klart med 3 månader kvar. Det mesta som är kvar är bara sånt som ska betalas vilket kommer göras i maj.
Det bästa är att vi kommit undan med så liten budget. Med menyn vi vill ha hamnar den totala budgeten mellan 25-28 tusen och utan menyn runt 20. Buffén vi vill ha skulle kosta ca 13 för 60 personer.
Hoppas vi alla får underbara bröllop med vackert väder, glada gäster och mycket skratt