Tips på annorlunda gästbok
Skulle behöva lite tips på annorlunda och roliga alternativ på gästbok. Har sett någonstans t ex en "mina vänner" variant men kommer inte ihåg var.
Skulle behöva lite tips på annorlunda och roliga alternativ på gästbok. Har sett någonstans t ex en "mina vänner" variant men kommer inte ihåg var.
yepp, precis så blev inte till 110% så som vi(jag ) hade tänkt, men jätte fin trots allt
Blev ganka många sidor över efterosm många skrev som par, vilket itne var min egentliga tanke. men om man vill kan man ju riva ur några av bladen....
ruta för att fästa fot hade jag oxå gjort plats för , emn tyvärr gjorde int emingelfotpgrafen allt som hon blev tillsagd, bla fick vi itne parbilder/singelbilder på alla gästerna som var en stor önskan från oss
Vi skall ha en "vanlig" gästbok, men oxå videokamera där folk kan spela in hälsningar.
Vi skall ha en "vanlig" gästbok, men oxå videokamera där folk kan spela in hälsningar.
Vi har gjort en fantastiskt fin gästbok i vårt färgtema hos en bokbindare!
Tipsade precis om alternativ till den traditionella gästboken på min blogg! Kika gärna in
www.stellailonlovin.blogg.se
Jag har sett en rätt cool "gästbok". Det är en tavla med en bild på brudparet (bilden kan man sen byta ut mot en bröllopsbild) sen är det en vit "ram" runt fotot där alla kan skriva sina hälsningar. Så blir det som en fin tavla man kan ha hemma sen.
Vi har tänkt att ha en tallrik/stort fat där gästerna skriver sina namn o ev hälsning. Finns på Röda stugan i Kungsbacka. Hon skriver då in våra namn o datum i mitten o värmer i ugnen så att det sitter fast. Därefter får vi den, har den så att gästerna skriver o sen sätter vi den själva i ugnen så att texten sitter fast.
Fatet kan användas som fruktfat, tavla eller bara snygg dekoration och minne.
Se www.artbreak.se/signatur.html
Vi gjorde en egen gästbok med inspiration från mina vänner konceptet. Sedan skrev vi ut det på lite hårdare papper och satt i en pärm som vi gillade. Funkade kanon och det var många som skrev eller fyllde i, nästan alla...
finns på kulturkraft.se en gästbok som heter bröllopsboken(?) för 134 kr. Den är som en mina vänner bok. Har jag köpt till vårt bröllop.
Jag ska ha en bok med små kuvert så folk kan skriva en hälsning och lägga i och sedan när jag och min karl är hemma kan vi läsa igenom den.
Tänkte också ha det upplägget, hur får ni tag på kamera? Har inte börjat kolla än, funderar på om det är svårt att få tag på. Vet du om filmen är dyr? Sjukt rolig idé tycker jag iaf! Tänkt det länge..
Är det inte svårt att få tag på polaroidkameror nu för tiden. de är väl i det närmaste antika. Om man hittar en är väl filmen väldigt dyr.
Jag har en ide om att ha trollhassel med lappar i och sedan ska jag använda texten gästerna har skrivit i min fotobok som jag ska göra efter bröllopet .Annars är jag sugen på bröllopsboken men skulle vilja se den i verklighet hur sidorna ser ut .
Polaroid kameran har ju slutat göras så ja det är svårt att få tag i saker till den.
Det billigare att hitta en bra digital kamera och liten photo utskrivare istället.
Vi struntade helt enkelt i att skriva ut och klistra in fotona på plats. Gästerna uppmanades att i någon av pauserna uppsöka vår fotograf som tog kort på gästerna ensamma eller i sällskap. De som var på samma kort skrev sedan på en sida i gästboke och lämnade plats för ett foto. När fotografen sen skickade fotona till oss var det bara att klistra in.