• danli

Tips på annorlunda gästbok

Skulle behöva lite tips på annorlunda och roliga alternativ på gästbok. Har sett någonstans t ex en "mina vänner" variant men kommer inte ihåg var.

• Svar på tråden Tips på annorlunda gästbok
  • Sebastiána
    27juni2009 skrev 2010-03-08 21:31:39 följande:
    vi gjorde egna sidor o framkallade en fotobok med de sidorna i o egenf ramsida med vårt monogram som jag själv hade ritat
    Du menar att ni gjort en fotobok och att gästerna skriver i den?
  • 27juni2009

yepp, precis så blev inte till 110% så som vi(jag ) hade tänkt, men jätte fin trots allt
    Blev ganka många sidor över efterosm många skrev som par, vilket itne var min egentliga tanke. men om man vill kan man ju riva ur några av bladen....
    ruta för att fästa fot hade jag oxå gjort plats för , emn tyvärr gjorde int emingelfotpgrafen allt som hon blev tillsagd, bla fick vi itne parbilder/singelbilder på alla gästerna som var en stor önskan från oss

• Gnistra mera

Vi skall ha en "vanlig" gästbok, men oxå videokamera där folk kan spela in hälsningar.

• Gnistra mera

Vi skall ha en "vanlig" gästbok, men oxå videokamera där folk kan spela in hälsningar.

• Malla och Mojje

Vi har gjort en fantastiskt fin gästbok i vårt färgtema hos en bokbindare!

• Pälsboll
    27juni2009 skrev 2010-03-08 21:31:39 följande:
    vi gjorde egna sidor o framkallade en fotobok med de sidorna i o egenf ramsida med vårt monogram som jag själv hade ritat
    Jag förstår inte riktigt hur ni gjort...
  • Miss Sofie

Jag har sett en rätt cool "gästbok". Det är en tavla med en bild på brudparet (bilden kan man sen byta ut mot en bröllopsbild) sen är det en vit "ram" runt fotot där alla kan skriva sina hälsningar. Så blir det som en fin tavla man kan ha hemma sen.

• galeasen

Vi har tänkt att ha en tallrik/stort fat där gästerna skriver sina namn o ev hälsning. Finns på Röda stugan i Kungsbacka. Hon skriver då in våra namn o datum i mitten o värmer i ugnen så att det sitter fast. Därefter får vi den, har den så att gästerna skriver o sen sätter vi den själva i ugnen så att texten sitter fast.

Fatet kan användas som fruktfat, tavla eller bara snygg dekoration och minne.

Se www.artbreak.se/signatur.html

• Igia

Vi gjorde en egen gästbok med inspiration från mina vänner konceptet. Sedan skrev vi ut det på lite hårdare papper och satt i en pärm som vi gillade. Funkade kanon och det var många som skrev eller fyllde i, nästan alla...

• sandralainen

finns på kulturkraft.se en gästbok som heter bröllopsboken(?) för 134 kr. Den är som en mina vänner bok. Har jag köpt till vårt bröllop.

• Kattpoet

Jag ska ha en bok med små kuvert så folk kan skriva en hälsning och lägga i och sedan när jag och min karl är hemma kan vi läsa igenom den.

• Werty

Tänkte också ha det upplägget, hur får ni tag på kamera? Har inte börjat kolla än, funderar på om det är svårt att få tag på. Vet du om filmen är dyr? Sjukt rolig idé tycker jag iaf! Tänkt det länge..

15 5 2010 skrev 2010-03-08 21:44:35 följande:
    Vi tänkte ha en polaroidkamera o fota alla gäster, i grupper, par eller ensamma o klistra in dem med det samma i ett album där de sen får skriva intill sin bild.
  • Sebastiána

Är det inte svårt att få tag på polaroidkameror nu för tiden. de är väl i det närmaste antika. Om man hittar en är väl filmen väldigt dyr.

• angel72

Jag har en ide om att ha trollhassel med lappar i och sedan ska jag använda texten gästerna har skrivit i min fotobok som jag ska göra efter bröllopet .Annars är jag sugen på bröllopsboken men skulle vilja se den i verklighet hur sidorna ser ut .

• Kattpoet

Polaroid kameran har ju slutat göras så ja det är svårt att få tag i saker till den.

Det billigare att hitta en bra digital kamera och  liten photo utskrivare istället.

• AlaM

Vi struntade helt enkelt i att skriva ut och klistra in fotona på plats. Gästerna uppmanades att i någon av pauserna uppsöka vår fotograf som tog kort på gästerna ensamma eller i sällskap. De som var på samma kort skrev sedan på en sida i gästboke och lämnade plats för ett foto. När fotografen sen skickade fotona till oss var det bara att klistra in.

Kattpoet skrev 2010-04-21 13:35:06 följande:
    Polaroid kameran har ju slutat göras så ja det är svårt att få tag i saker till den.   Det billigare att hitta en bra digital kamera och  liten photo utskrivare istället.

Svar på tråden Tips på annorlunda gästbok