• Brudiframtiden

Någon som gift sig midsommarafton?

Någon med erfarenhet? Funderar på ett litet borgerligt bröllop. Vill veta hur ni gjort med mat etc...

• Svar på tråden Någon som gift sig midsommarafton?
  • passionsblomman

Det jag skulle uppmärksamma om jag vore du är att man behöver dubbelkolla att man får tag i det man behöver och att det är ÖPPET hos tex floristen. Sällan är det så stängt i Sverige som på midsommar! Bara så man slipper obehagliga överraskningar. Kan tänka mig att det blir svårt med frissa tex, så allt sådat skulle jag kolla extra noga.

Dessutom skulle jag lämnamina inbjudningar i mycket god tid-midsommar är nästan heligt för många. Om man är helt emot barn på sin fest skulle jag ockå tänka till en extra gång, då det är en otroligt svår helg att ordna med barnvakt till.

Annars skulle jag gärna själv gifta mig vid midsommar och det är jag ju inte direkt ensam om. Midsommarhelgen är ofta uppbokad flera år i förväg både lokaler, kyrka etc. Så planering är nödvändigt!

• Martinaa

Jag har varit på ett bröllop (min brors) på midsommarafton och för mig spelade det inte så stor roll. Min sambo blev lite besviken som velat vara med sina kompisar eftersom jag "rövat bort" honom på midsommarafton året innan också, men för övriga gäster spelade det inte så stor roll. Så fundera på vad för slags gäster ni ska bjuda, om ni tror de har "något emot" att byta ett traditionellt midsommarfirande mot ett bröllop. Sen sa Passionsblomman många bra saker (som vanligt! )

• Brudiframtiden

Barn har vi inget emot! Vi har egna så det bli inte barnfritt. ja lokal etc är svårt...vi skulle gärna vara hemma men har lite ont om plats...Tack för svaren! Tar gärna emot fler!

• GrodanoJag2010

Vi har midsommardagen. Lite mer problematiskt än afton, än så länge har det funkat men jag har frågat många och fått många nej.

• annaochmias

Ja, tänk på det där med öppettider samt vilka sorts gäster som ska komma. Vet att när min syssling gifte sig på midsommarDAGEN var en hel del lite irriterade över att behöva åka ifrån landet tidigare och dessutom hålla sig någorlunda nyktra på midsommaraftonen för att kunna köra dagen efter.

• Bellatrix1982

Vi ska gifta oss på midsommarafton. Vi har dock varit ute i god tid när det gäller lokal, kyrka, florist, frisör etc så det har löst sig bra. När det gäller barn på festen håller jag med passionsblomman, vi hade inte riktigt tänkt så långt att det kunde vara svårt att få barnvakt, så nu vi har ändrat så att barn får följa med (det var syskon som inte kunde komma annars). Men de flesta har valt att inte ta med barnen i alla fall då de menar på att de får roligare om inte barnen är med! Fast smaken är som baken, vissa vill ha barn med och andra inte, vi tillhör dock den senare kategorin fast vi insåg att det viktigaste var att alla våra nära och kära är med på vårt bröllop!

• GrodanoJag2010

haha, ja det är en del som är lite sura över val av dag och en del förstår inte varför vi ens gifter oss. Vi tänkte inte på att det var midsommarhelgen den helgen när vi bestämde datumet. Vi trodde att det var helgen innan, men men det får bli så nu. ;)

annaochmias skrev 2010-03-09 13:44:27 följande:
    Ja, tänk på det där med öppettider samt vilka sorts gäster som ska komma. Vet att när min syssling gifte sig på midsommarDAGEN var en hel del lite irriterade över att behöva åka ifrån landet tidigare och dessutom hålla sig någorlunda nyktra på midsommaraftonen för att kunna köra dagen efter.
  • Brudiframtiden

Tack för alla svar! Vi vill egentligen ha bröllop ute hemma i stora tält. men vi har för liten plats. Trist för det hade varit så himla mysigt & enkelt just på midsommar. Vi kommer isåfall nog att köra klassisk midsommarmeny!Tar gärna emot fler tips...

• scarborough81

lite OT när är midsommar egentligen?

• Bellatrix1982

25 juni är det midsommarafton!

• Brudiframtiden

Våra planer ligger dock två år fram i tiden! Så vi har ju tid på oss men vårt största dilemma är PLATSEN...Någon som har några kreativa tips?

Svar på tråden Någon som gift sig midsommarafton?