• MBLL

Skaraborgsbrudar=)

Vet inte om det finns någon skaraborgstråd igång nu men, den jag hade var iaf avstängd för fler svar så jag gör väl ett försök här då.

Jag har lite funderingar angående hur ni gör med att öppna presenter ni får?
    Vi har iaf kommit fram till att vi vill öppna dem dagen efter då vi inte vill ta en massa tid från festen med det. Min fråga är om det är någon som vet vart man kan ha typ brunch för en inte allt för dyr peng där bröllopsgästerna får möjlighet att deltaga.... Denna måste ligga i skövde eller inom ett inte allt för långt avstånd.

Hälsningar Maria

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar=)
  • Toffi

Jag bor i Skövde men ska gifta mig i värmland, men alla förberedelser sker ju här så jag hänger på ändå :)

• Cherrygirl
    Toffi skrev 2010-03-08 19:00:20 följande:
    Jag bor i Skövde men ska gifta mig i värmland, men alla förberedelser sker ju här så jag hänger på ändå :)
    ja det är klart att du ska hänga på ändå.
    varför ska ni gifta er i värmland då?
  • sommarbröllop 2010
    Cherrygirl skrev 2010-03-08 17:21:52 följande:
    ja Garnisionskyrkan e fin och stor så det passar oss bra :-PSka ni ha Christian som viger er då, eller ska ni ha med en präst?
    Vi ska ha präst med oss på båten, så han får följa med hela turen =).
    Ska ni vara på mässen efteråt?
  • MBLL

Tack för svaren!
    Nordisk brud: Vi har funderat och tror att det finns ett relativt stort intresse hos våra familjer och vänner. Ja, vi tänker att vi tar med oss presenterna men vi menar ju inte att vi ska sitta på ett café mitt ibland alla andra, utan något lite mer avgränsat....
    Rådhuset ska jag absolut koll upp! D e ju jättemysigt...

Förresten kommer jag från skövde, det kanske jag skrev, vi gifter oss i en kyrka som ligger ca 2.5 mil utanför skövde som heter götlunda, strax utanför det lilla samhället tidan.
    Kom gärna med fler förslag om ni kommer på något!

• Cherrygirl

sommarbröllop 2010 skrev 2010-03-09 08:56:12 följande:

Vi ska ha präst med oss på båten, så han får följa med hela turen =). Ska ni vara på mässen efteråt?
    Jaså vad trevligt! Vi hade full sjå att få tag i en präst för att viga oss. Är ju lite dåligt om dem här i kbg och endel var tydligen på semester. Vem ska viga er?

Nee vi har hart Hankens byggdegård att äta och parta i på kvällen
  • Nordiskbrud

Jag är från Skara och har redan gift mig, den 6 februari nu i år så vi firade 1 månadsbröllpsdag i lördags . Hänger dock kvar i tråden och på BT o hoppas kunna hjälpa till lite för det är så kul med bröllop!

• MissLi
    scimmietta skrev 2010-03-08 17:43:48 följande:
    Vi ska gifta oss i Falköping den 3 juli Någon mer falköpingstjej??
    Oj, snacka om liten värld... här har du en till som gifter sig i Falköping 3 juli
  • Toffi

Jag är på jakt efter klänning,är det någon som har något tips om bra affär?.Vill gärna ha en ganska billig klänning, men ändå fin. Är ju bara en dag i livet man är så fin men samtidigt är det bara en gång man använder den....

• scimmietta

Nä va roligt
    Vilken kyrka ska ni gifta er i? Mottagning? Nu är jag riktigt nyfiken... hihihi!

MissLi skrev 2010-03-09 20:44:54 följande:
    Oj, snacka om liten värld... här har du en till som gifter sig i Falköping 3 juli
  • sommarbröllop 2010
    Cherrygirl skrev 2010-03-09 20:08:12 följande:
    sommarbröllop 2010 skrev 2010-03-09 08:56:12 följande:
    Jaså vad trevligt! Vi hade full sjå att få tag i en präst för att viga oss. Är ju lite dåligt om dem här i kbg och endel var tydligen på semester. Vem ska viga er?Nee vi har hart Hankens byggdegård att äta och parta i på kvällen
    Har ni fått napp på ngn präst nu då? Jag mailade till Karlsborgs pastorat och efter ca 1 vecka ringde en präst upp mig. Mikael Blom ska viga oss. Känns jättebra. Ett par av våra bästa vänner vigdes av honom för ett par år sedan och var jättenöjda.
    Vi hade också tankarna på Hankens bygdegård, men fick inget svar när jag mailade el ringde. Mitt första val som jag var inställd på var Tant Lottas vid kanalen. Blev jättebesviken när jag rinde och fick veta att de inte kunde ta någrta bokningar då de fått vattenskador under vintern och ska renovera. Men nu känns det jättebra med Granvik .
Svar på tråden Skaraborgsbrudar=)