• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-03-25 09:10:38 följande:
    jo annars hade brudbuketterna varit bra mycket dyrare än vad de är idag, hehe. Det är ju lite svårt att lägga ifrån sig när man gör nåt som känns extra viktigt.. man pillar o fixar o grejar o ser nåt litet hela tiden som ska fixas Vad ska du ha, en droppe eller?
    Precis så är det! :)

Det är en droppe jag ska ha, ja. :) med en grundkonstruktion av björkris (vilket var mycket tacksamt då man kan fästa blommor ganska diskret med en kvist och få dem i den vinkel man vill ha ;D)
  • KatjaB

Är själv sån perfektionist när jag gör just brudbuketter, men det är också kul att det sen är uppskattat när de är nöjda
    Blir nog fint med björkris!
    Blir det en viss typ av bukett som du alltid tänkt dig, eller blev det helt annat?
    Jag hade ju en tanke på en bukett som jag gärna gör nån gång.. men jag tror inte att just den är ultimat för min klänning o stil. Hade det varit vinterbröllop hade den varit klockren.

Bettertogether skrev 2010-03-25 09:38:34 följande:
    Precis så är det! :)Det är en droppe jag ska ha, ja. :) med en grundkonstruktion av björkris (vilket var mycket tacksamt då man kan fästa blommor ganska diskret med en kvist och få dem i den vinkel man vill ha ;D)
  • Fenixx

ska ni hålla tal för eran blivande eller sjunga, eller skriva nåt som läses upp?

jag har ju så svårt för tal överlag och med alla känslor så vette sjutton om jag klarar av det. men var på ett bröllop där bruden hade skrivit ett sånt fint brev till sin man som lästes upp av toastmadamen. var fint.

• KatjaB

tänkte först att jag skulle göra ett bildspel med musik, men då måste jag fixa med projektor utöver allt annat som ska fixas.. känns lite bökigt men kansek..
    Annars vet jag inte, håller nog ett tal kansek

Fenixx skrev 2010-03-25 11:48:11 följande:
    ska ni hålla tal för eran blivande eller sjunga, eller skriva nåt som läses upp?jag har ju så svårt för tal överlag och med alla känslor så vette sjutton om jag klarar av det. men var på ett bröllop där bruden hade skrivit ett sånt fint brev till sin man som lästes upp av toastmadamen. var fint.
  • Fenixx

är ju annars en rolig idé att göra så katjaB.

• KatjaB

ja, jag tycker också det, o har hittat massor med kul bilder från hans tonår med svart hår och grön ögonskugga (riktig pudding ) och fina bilder när han håller våra barn för första gången på förlossnigen.
    Får jag tag på en projektor så skulle det bli kanonbra, det med musik o lite text till.. men blir det för dyrt o hyra o greja så får jag nog skippa det tyvärr.. handlar ju om ekonomi också.

Fenixx skrev 2010-03-25 13:29:32 följande:
    är ju annars en rolig idé att göra så katjaB.
  • Fenixx

jo pengarna skenar lätt iväg alltså...
    har själv suttit nu och kollat igenom låtar till festen. vi ska ju ha ett medeltida band som ska spela lite på förkvällen, men sen efteråt får vi köra lite blandad kompott med.

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-03-25 11:46:36 följande:
    Är själv sån perfektionist när jag gör just brudbuketter, men det är också kul att det sen är uppskattat när de är nöjda Blir nog fint med björkris! Blir det en viss typ av bukett som du alltid tänkt dig, eller blev det helt annat? Jag hade ju en tanke på en bukett som jag gärna gör nån gång.. men jag tror inte att just den är ultimat för min klänning o stil. Hade det varit vinterbröllop hade den varit klockren.
    Mm... Jag hade ingen riktig bild i huvudet på hur den skulle se ut, bara att den skulle vara ganska tät, och vilka färger jag ville ha i den. Så jag skulle nog kunna säga att den blev så som jag tänkt.. Floristen som ska laga den tyckte också den var jättefin, och speciell med björkriset. :) Jag ska börja plocka sönder buketten nu för att stommen eventuellt ska kunna användas på nytt sedan i juni (så den inte börjar mögla eller blir äcklig eller så.). Jag hade gärnat visat den, men eftersom den ska vara hemlig för gästerna och andra inblandade kan jag inte sätta ut den :/ Men bilden jag har på bloggen, med blommorna jag tänkt liknar väldigt mycket slutresultatet :)

Jag har en dröm om att få göra en brudbukett av succulenter! :D
  • Bettertogether

Om det ännu är någon som känner för att rösta så går röstningstiden ut först imorgon kl 12 (finsk tid). De har ändrat på bloggen, så nu kan man inte mera se antalet röster man fått, så det är säkrast att ni röstar lite till ;) De har dessutom ändrat så att man numera röstar via mail! *blog.duo vi.fi* (ta bort mellanslaget i adressen!) :)

Och stort tack till er som redan röstat!

• KatjaB

vad har du för blogg bettertogether? har nog inte adressen till din..

Jag har inte heller lagt ut bilder på min, har lite inspirationsbilder men en del saker får vara hemliga. Har ju bild här på klänningen dock men inte på bloggen. Tror inte att så många gäster tar sig in här o kollar.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10