• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • pandis81

Hej tjejer,
    Har ju inte varit inne här på hela helgen, vi åkte direkt till linköping när jag slutade jobbet på fredagen.
    Jag i vetskapen om vad som skulle hända för min blivande man, men inte han han trodde stenhårt på att vi skulle till ikea,lokalen och allt var jag hade lurat i honom. Men i själva verket skulle han alltså få sin svensexa. Och det fick han också. Och allt var jättelyckat och han vart väldigt chockad när dom kom springande för att hämta honom. Han satt nämligen i våran bil då.

Svensexan bestod av drillningskurs,ansiktsmålning,samla superhjältarpoäng,innebandy,MMA,middag på restaurang och sen utgång på kvällen och han hade igår riktigt ont i kroppen efter det och även idag när träningsverken har satt sig in. Men han sa att det var det värt för han har inte haft så himla roligt någonsin. Och det var det jag visste innan, då han inte har chansen att umgås så himla mycket med sin bästa kompis och sin bror. Eftersom vi inte bor i samma stad. SÅ jag visste vad dom än hittade på så skulle det bli lyckat.

Och det blev det

Igår så träffade vi även prästen så nu vet vi hur våran vigselceremoni kommer att se ut. Och det kommer att bli jättebra och vackert. Vi kommer att ha 3 solosånger och 2 psalmer. Allt känns jättebra. Och hon frågade oss även lite frågor som hon ska ta använding av i sitt vigseltal så jag tror att allt kommer att bli super, känner mig jätteglad för att vi valde just den prästen.

Nä nu ska jag göra mig klar för att åka och jobba, ville bara uppdatera er om helgen som var.
    Hörs senare
    hej så länge

• Fenixx

pandis81>> åh vad roligt att han blev så överraskad och dem fick en toppendag med svensexan!

skönt att ni är nöjda med eran präst också!

vi ska ju ha borgeligt, och jag hoppas att en viss vigselrättare kan viga oss då hon även ar så hon kan vara uppklädd precis i temat med.

• KatjaB

lillalyckan: vad söt den var. Det dinns faktiskt kit som man gör sitt eget flor med på ebay bland annat, tror det kostade 70 kr, eller nåt liknande o då får man kammar o flor o beskrivning på hur man gör. Fast det är klart, ska du fästa det på nåt annat så kanske du inte behöver kammarna.
    Jag ska ha en hårkam som sitter över en spansk knut i nacken, så därför skippade jag något extra på floret, även fast det är fint förstås. Tänkte ha fjädrar i buketten istället så jag får in lite fjädrar där, det är ju så fint

• KatjaB

pandis: vilken rolig svensexa det lät som, sånt skulle S också älska

• majsan801

Vi handlade ju ungefär samtidigt och mina kom. Tog kanske 3v totalt och det tyckte jag var lång tid. Berätta när hon svarat på mailet. Nyfiken.

Blivandefrueriksson skrev 2010-03-14 21:26:08 följande:
    Jag är irreterad, den 30 jan så beställde jag skor och organzaband från pernillas brudbutik, betalade direkt. feb 9 fick jag order behandla så inget mera med det. men jag har inte fått mina saker ännu, mailade henne den 21 feb och frågade var de var och fick då som svar att organzabanden var best vara och de skickas inom 1-2 veckor, har nu gått 3 veckor och inga skor eller organza band och inget mail heller om var de kan tänkas vara. Mailade innan och ser vad man får för svar.. någon mer som handlat av henne??
  • Blivandefrueriksson

majsan yes ska se vad jag får för svar denna gången, sist mailade jag ju för de inte kom och då fick jag ju svar att det var best vara men kunde hon inte skickat det direkt när jag beställde istället?! konstigt.

katja tror det kommer blir jätte fint med floret och den stilen ni ska ha på bröllopet.

• Sundance

Åh, vilken kul svensexa. Blir alltid lite deppig dock när man vet att man själv inte får någon möhippa. Kul idé att lura med honom till IKEA. Ska se om jag kan få in den idén till hans grabbar. Han är så säker på att han kommer bli tagen på en lunch eller ett träningspass.

Usch, jag är stressad. M2B skrek i söndags "NU vet jag vad du ska få i morgongåva! Fast kan jag slå ihop den med din födesledagspresent för den blir lite dyrare?" han verkar ha kommit på något klockrent och sjäv står jag här med lite halvfattiga idéer. Han sa själv att han kan tänka sig en tavla (tro det eller ej) emn vad ska det va på den liksom. Helst något som jag kan tänka mig att ha hängades i lägenheten och som har lite innebörd. han har ingen favoritstad annars finns det ju fina tavlor på städer. En vinrad kanske men han är ingen supervindrickare. Manschettknappar önskar han sig visserligen också men det känns lite trist. Han kommer dock använda dem. I födelsedagspresent kommer han få en fotbollsresa eller en resa till Ven med wiskeyprovning men jag vill ge honom något fysiskt i morgongåva, som han kan ta fram och minnas.

• Tokisen

Åh, måste bara berätta, min klänning kom precis
    JAg e helt nervös och jättelycklig samtidigt.
    Jag vill hellst prova den nu direkt, men inte så lätt eftersom det e snörning.
    Beställde den från Millys ordinarie utbud den 9 februari och idag kom den, jag vet inte var jag ska bli av, det känns så otroligt verkligt nu

• Tokisen

Har ni ingen bra bild på dig och honom som du kan göra till en canvas tavla?
    Eller på bara dig?

Sundance skrev 2010-03-15 10:43:39 följande:
    Åh, vilken kul svensexa. Blir alltid lite deppig dock när man vet att man själv inte får någon möhippa. Kul idé att lura med honom till IKEA. Ska se om jag kan få in den idén till hans grabbar. Han är så säker på att han kommer bli tagen på en lunch eller ett träningspass.Usch, jag är stressad. M2B skrek i söndags "NU vet jag vad du ska få i morgongåva! Fast kan jag slå ihop den med din födesledagspresent för den blir lite dyrare?" han verkar ha kommit på något klockrent och sjäv står jag här med lite halvfattiga idéer. Han sa själv att han kan tänka sig en tavla (tro det eller ej) emn vad ska det va på den liksom. Helst något som jag kan tänka mig att ha hängades i lägenheten och som har lite innebörd. han har ingen favoritstad annars finns det ju fina tavlor på städer. En vinrad kanske men han är ingen supervindrickare. Manschettknappar önskar han sig visserligen också men det känns lite trist. Han kommer dock använda dem. I födelsedagspresent kommer han få en fotbollsresa eller en resa till Ven med wiskeyprovning men jag vill ge honom något fysiskt i morgongåva, som han kan ta fram och minnas.
  • sarahkka76

blivandefrueriksson: jag hade samma problem med henne när jag beställde hos henne. Det var nära att hon fick lämna min pengar tillbaka, men hon klarade av mitt ultimatum.

Katja: åh vad fint!

pandis: hahaha vad roligt Vad skönt att ha vigseln klar precis såsom man vill ha den.

tolkisen: spännande

sundance: det är jätte svårt det där. Vi har bestämt att vi inte kommer att ge varandra morgongåvor. Kommer jag på ngt så hojtar jag till.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10