• majjo10

Förslag på nytt efternamn

Hej,
    Såg att andra hade bett om efternamns hjälp så jag slänger också ut frågan här och ber om er kreativitet... Idag heter vi Bertgård och Johansson men vi funderar på att hitta på något nytt.. Några förslag, gärna anknytning till våra namn?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Förslag på nytt efternamn
  • Fårävvör

En kombination av era efternamn rakt av skulle ju kunna bli Jonsgård eller Johnsgård.. Men har ingen aning om det namnet är upptaget.

• majjo10

Båda var upptagna men tack för förslagen.
    Det är inte det lätt med efternamn.

Fler förslag på vad man kan göra?

• tindeli

Gårdansson
    Songård
    Jobert

Skriv gärna vad ni kommer fram till för namn.

• majjo10

Jobert skulle kanske vara något. Tack för förslagen.

Vi har gått över till att hitta på ett helt nytt namn, vilket inte heller är så lätt. Alla (våra 2 äldre barn) ska gilla det också.
    Men det är ett tag kvar så inget är bestämt ännu

• OomphGirl

hjortgård
    Hjärtgård
    Gårdsjo

har ni inget namn i släkten ni kan ta annars?

• Racolina

Hjärtgård lät ju jättefint!

Vi heter Nilsson och Jansson Om vi sätter ihop dem blir det samma sak ändå!!!!

Skulle vara roligare med ett lite mer annorlunda namn men min kille vill heta Jansson.

• MadeleineA

Vart ser man om namnen är upptagna är det patent verket?
    Kan man välja ett namn utifrån det fria men bara betala för att få ta det?

• OomphGirl

om det bar finns några få som har namnet kan man få fråga dem om det går bra att byta, det hände med mitt efternamn nyligen, vi alla sa ja..

• majjo10

Hjärtgård är inte så tokigt, ska kolla hemma o se vad dom säger, dock försöker vi stryka gård ur efternamnet.
    Tack för förslaget. :)

Tyvärr så har vi inge namn i släkten som vi vill ta (eller det ena namnet är ganska vanligt men ingen i vår släkt heter det nu o då finns ingen "koppling" till det)

MadeleineA:
    Om du går in på www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx där kan man se om det finns någon med det namnet som man söker. Men för 100% svar så kolla med www.prv.se

• Kattpoet

Tror inte ni kan ta Jobert, det är en rätt stor och känd släkt.

Jag skulle nog namnen JoBe eller Bejo

Svar på tråden Förslag på nytt efternamn