Kostnad för att hyra frack (Sthlm)?
Ja... som rubriken lyder: Någon som vet vad det kostar att hyra frack i Stockholms-området?
Ja... som rubriken lyder: Någon som vet vad det kostar att hyra frack i Stockholms-området?
Vi hyrde frack på ett ställe vid Dramaten (Östermalmstorg), superfint och bra service. Man fick ha fracken från fredag till söndag och det kostade runt 2500kr-3000kr (kommer inte ihåg) för hela munderingen. Då ingick frackbyxor, frackrock, skjorta, manschetter, skjortknappar, fluga och lackskor.
Någonstans mellan 1500kr-3000kr brukar det väl ligga på tror jag.
Köp istället, kostar 2000kr , du får skjorta, manchetter etc för under 500kr.
Vill du inte ha den sen så kan du sälja på blocket för en tusing.
Mvh
Sara
brudgummen i sthlm är billiga och bra service. Lite längre rock, byxa, skjorta, väst och skor 2000 :-, frack är alltid billigare att hyra så den borde gå på ca 1500.
Vad dyrt att hyra!
Ska försöka få fram detta till pappsen som envisas med att vilja hyra istället för att köpa... men om han får veta att det nästan kostar lika mycket som att köpa så kanske han ändrar sig.
Vänta nu jag skrev nog fel, tror det kostade 1500kr för allt *snurrig i huvudet*, vi fick studentpris
Jag förstår verkligen inte varfor ni vill hyra för 1500 om det kostar 2000 att köpa? www.suitopia.se
Frack kan man använda vid flertalet tillfälen varje år, på öppna baler och liknande.
Om nu damen i paret vill klä sig i en vacker balklänning och så. Men kanske inte, det räcker ju med att gifta sig ...
Skämt och sido, KÖP!
Tack för alla svar! Köpa alltså... Hmmm...
Gift oss har vi redan gjort och då hade maken sin "gamla" MQ-kostym men nu tvingas han ha frack då jag ska promoveras i vår. Känns nästan lite galet att köpa frack nu -då kunde vi lika gärna gjort det i somras i ställer för att snåla in på makens kläder då.
Men i och för sig ville ingen av oss att han skulle ha frack då...
Hörde att det finns ett ställe i Kista där man kan hyra frack BILLIGT (vet inte riktigt HUR billigt...) -ska kolla upp det!
Själv måste jag skaffa klänning också... Nån som har tips där? Så billigt som möjligt!
Googlade lite och hittade ett ställe i Kista som tar 1070 för uthyrning av komplett frack!
Vi hyrde komplett frack för 850 kr. i Huvudsta centrum, på BrideHouse. Hade den dessutom nästan en hel vecka eftersom det var påsk med helgdagar osv.
Det var våren 2008 så jag kan tänka mig att priserna gått upp en aning sedan dess, men stället är säkert värt att kolla upp.
Lycka till!
Frackarna du köper är skräddarsydda, jag gifte mig i Suitopia, det är därfär jag med gott samvete kan påstå att kvaliteten du får för de 2000kr via nätet är minst lika bra som den 5-10,000 fracken du tror du kan hyra.
De flesta frackar du hyr är inte 10,000 kr frackar, herregud, inte ens en Armani frack kostar 10,000kr. En skräddarsydd däremot kan variera ifrån 6000-60,000 beroende på tyg (2000 via Suitopia).
En av mina bästa vänner bedriver herrekipering i den småstad jag bor i (Karlstad), och de plagg de hyr ut är då inte några 10,000kr kläder, snarare 3000kr ifår Cavalier eller Eurotailor.
Summa sumarum, självklart skall ni hyra om ni får bra kvalitet, men det är långt ifran självklart att det är det på uthyrningsplagg.
Lycka till och hoppas han blir fin..