• Malin och Joel

Vad kostar hans kläder?

Min sambo har bestämt sig för att ha jackett på bröllopet. Han har inte gett sig ut på shopping än men jag undrar lite vad det kommer kosta (förmodligen köper han).
    Vi har satt 5000 till brudgumskläder i budgeten, räcker det tror ni?

• Svar på tråden Vad kostar hans kläder?
  • Sebastiána

En måttsydd kostym från Suitopia (www.suitopia.se) kostar från 1800:- - dyrare tyg ger dyrare kostym, det dyraste kostar 2000:- extra = 3800:- för en kostym sydd efter din BM:s mått. Jag tror att de syr jaquette också om man mailar dem.

• Trasan99

Min m2b ska hyra en frock coat (han äger redan frack, smoking och kostym och skulle aldrig ha användning för den efter bröllopet, därför hyra) och betalar 2000:- för hela rubbet. Sedan ska han evetuellt köpa till nya skor.

• Sara1976

Hej, såg precis att Jaqetter nu kan köpas direkt ifrån hemsidan, ca 2000kr tror jag det var. dvs www.suitopia.se

Jag beställde därifran för ngn vecka sedan och då fanns det INTE på hemsidan men nu gör det det.

Trasan99, såg att en Frack kostade ca 2000 också att köpa, är det inte böttre att ni köper och sen säljer den om ni inte vill ha, det blir mycket billigare..

• Trasan99

Nej, han ahr redan en frack, när vi provade frock coat insåg han att det är just det han vill ha på bröllopsdagen. Beställt och klart, bara tre veckor kvar nu. Vi kör på det!

• Sebastiána

Jag tycker killar får så korta ben i jackett...

Jättebra att det nu står på hemsidan att man kan beställa frock coat, jackett och frack förutom kostym. Innan fick man visst maila separat om det och det känns lite osäkert tycker jag.

Om man köper frack från suitopia, var köper man frackskjorta, frackbröst, fluga, knappar mm? Ingår det?

• Sebastiána

Jag önskar att det fanns en liknande sida där man lika billigt kunde beställa klänningar, kjolar, blusar mm.!!!!

• Sara1976

Vi skall köpa vår skjorta själva, man kan köpa den typen av skjorta som du vill ha nästan överallt, kan tom köpa med redan fastsydda Frack knappar och frackbröst.

Flugan kan du köpa på suitopia, vi köpte vår Kravatt där.

• Aeternum

Det finns ju massor av sidor... Fast då tänker såklart jag på brudklänningar, balklänningar etc & inte på blusar & nu när jag läser ditt inlägg igen var det kanske så du menade?

Sebastiána skrev 2010-03-05 13:43:27 följande:
    Jag önskar att det fanns en liknande sida där man lika billigt kunde beställa klänningar, kjolar, blusar mm.!!!!
  • Aeternum

Vi har beställt hem tygprover från Suitopia.se, för att kunna avgöra vilket av tygerna vi vill ha. Tänkte köra på frockcoat, samt ev köpa cavalieres väst & plastrong alt köpa från skräddaren så vi får rätt tyg.

5000 kr låter väl som en rimlig budget, men vet att flera handlat för mellan 6-7000 när de köpt. Men det beror såklart på vilket märke...

2200:- tar de här för uthyrning (2500 inkl skor). Blir vi inte nöjda med suitopia vet vi iaf att vi kan hyra men hoppas såklart på suitopia =)

• Sebastiána
    Aeternum skrev 2010-03-05 14:11:59 följande:
    Det finns ju massor av sidor... Fast då tänker såklart jag på brudklänningar, balklänningar etc & inte på blusar & nu när jag läser ditt inlägg igen var det kanske så du menade?
    Jag tänker mer på "vanliga" festklänningar och inte bal/brud, samt kjolar och blusar.
  • Björkholm

Trasan99

Var har ni hyrt frock coaten som din kille ska ha?

• Trasan99

Remanns i Göteborg. Jättebra service. Mannen tittade bara på m2b och sade att han inte alls skulle ha storleken han sade utan en mindre, plockade fram kläderna och de satt verkligen helt perfekt! Tränat öga...

• Idhrenniel

Vi köpte begagnat från Köp och sälj här på BT. 2000:- för jättefin Cavaliere frockcoat i gräddfärg, väst, plastrong och näsduk i nougat. Jättefint med frockcoat tycker jag! Har redan gett honom ny klocka och manchettknappar i födelse resp. julklapp. Byxor lånar han av farsan så det är bara en skjorta som saknas.

Tips på fina slimmade smokingskjortor? Provade de från Cavaliere men de är jättebreda! Även de i small.

Svar på tråden Vad kostar hans kläder?