• Tjorve­n81
    Äldre 4 Mar 18:51
    4051 visningar
    22 svar
    22
    4051

    ´Nå´n Umebrud som vet vart man ska söka efter ringar och klänningar?

    Ska in till stan (mest troligt) på lördag. Tänkte kanske kolla in vigselringar och ev bröllopsklänning.. Nå´n som har nått bra tips? Vill ha en enkel ring med kanske en sten som är "nerfäld" +sambons ring som ska va slät då.. Enkel rak klänning för max 3000kr..

  • Svar på tråden ´Nå´n Umebrud som vet vart man ska söka efter ringar och klänningar?
  • Duches­s
    Äldre 19 Mar 11:36
    #11
    Sebastiána skrev 2010-03-10 12:23:02 följande:
    En ordlista med dialektala ord från Västerbotten men svensk "översättning"
    *kikar in*

    Jag har ingen ordlista, men däremot en rolig sak som heter "Visum till Västerbotten". Det ser ut som en ansökan man ska fylla i, men frågor och instruktioner är på västerbottensbondska.

    Det står t ex inte "Bostadsord" utan "Vors jer du fra"

    Har den dock inte här i jobbdatorn. Ska kika i min privata när jag kommer hem!
  • Väntar på något
    Äldre 20 Mar 11:38
    #12
    PimPim2010 skrev 2010-03-10 10:28:35 följande:
    Ja, västerbottnisk-svensk ordlista; o-i = inte i, skåparna= skåpen... det var väl vad jag kunde på västerbottniska ;)Lycka till!!
    Glöm inte det ytterst användbara ordet "he" = ställa, lägga, sätta, placera o.s.v.
  • Påfåge­ln
    Äldre 21 Mar 18:49
    #13

    cuddly!

    Ja de gör det, jag tyckte att det var lite dålig stil då man funderar på att köpa en klänning för ett par tusen kronor. Tycker att man kan erbjuda bättre service än så... så jag gick därifrån utan att fråga hur mycket de tog betalt. Men hon som var där sa att om du köper en klänning hos dem så skulle hon dra av kostnaden på klänningen.... tycker ändå att det är ganska mycket ocker när det kommer till bröllop och brudprylar...

  • Vanadi­n
    Äldre 21 Mar 21:03
    #14

    De tar 200 kronor för 30 min... :( Tycker personligen att de är väldigt dåligt, som att behöva betala för att gå in på ica för att handla...

  • Äldre 22 Mar 12:41
    #15

    Helt sjukt. Jag kan ju förstå att de tycker att det är jobbigt att det kanske kommer in många brudar varje år... och M2Bs och blir måttade och så och så provar de klänningar och kostymer och går därifrån utan att ha köpt något men har koll på måtten... eh... nej, vänta nu jag fattar inte alls. Det vore ju som att de på Lindex eller Twilfit eller ja... skulle ta betalt för att måtta ut rätt bh-storlek. Jättekonstigt! Även om 200kronor inte är så mycket pengar när man tänker på själv kostnaden på bröllopet så blir många sådana summor rätt mycket om alla butiker mm skulle ta ut dem. CRAZY!!!!

  • Väntar på något
    Äldre 23 Mar 11:47
    #16
    Vanadin skrev 2010-03-21 21:03:39 följande:
    De tar 200 kronor för 30 min... :( Tycker personligen att de är väldigt dåligt, som att behöva betala för att gå in på ica för att handla...
    Men herregud så dåligt!!! Gillar verkligen inte den affären. Jag har köpt min klänning hos Änglalikt och hon är både trevlig och tar INTE betalt för utprovningen.
  • Äldre 23 Mar 14:51
    #17

    Väntar på något: Vill hon på änglalikt att man bokar tid för att komma in... och kika. Antar att man måste göra det för utprovning.

    Har hon på Änglalikt kläder för män också?

  • yellow­rock
    Äldre 24 Mar 17:07
    #18

    Änglalikts Therese va jättego att ha att göra med! Har precis beställt min klänning där.. Hon vill att man bokar tid, skicka ett mail eller ring!

    Hon har rätt begränsat med kläder för män vad jag förstår. Prova Stallet i Vännäs där istället. Jag har inte varit dit själv (än) men jag har blivit tipsat om att de ska va bra... www.stalletab.se/index.htm

  • Tjorve­n81
    Äldre 25 Mar 11:01
    #19

    Köper nog klänningen på blocket, om jag hittar nån som passar mig. Men det finns många där som bara är använd en gång och sen kemtvättad...

    Ringarna köper vi nog på Hallbergs eller guldfynd.

  • Björni­sarna
    Äldre 30 Mar 18:44
    #20

    Så Högtidskläder har börjat ta betalt för hjälpen de ger kunderna! Hur värdelöst är inte det! De lär ju tappa massa kunder åga det, men de får väl skylla sig själva.. hon som äger affären är ju inte den trevligaste och ha och göra med heller för den delen!!! Änglalikt ger superbra bemötande helt gratis, tyvärr hittade ja inget jag gillade hos henne men rekommenderar henne till alla som är på jakt efter fest/brudklänning! Som tur är har jag hittat MIN klänning och slipper stressa runt mer!:)

  • Jakobs­son85
    Äldre 12 Apr 16:13
    #21

    Jag har bara gott att säga om Guldsmedjan på Renmarkstorget; bra service, bra pris och total valfrihet.

  • Äldre 13 Apr 13:03
    #22

    Guldsmedjan... på Renmarkstorget? Var någonstans är det... Jag har varit på Kellins, men jag visste ietn om att det fanns någon annan på den sidan.

Svar på tråden ´Nå´n Umebrud som vet vart man ska söka efter ringar och klänningar?