• Anna Drott
    Äldre 4 Mar 18:24
    1841 visningar
    1 svar
    1
    1841

    Rockwedding

    Jag vit. Han svart. Då pratar jag inte hudfärg, utan klädsel på vårt bröllop. Jag är tillsammans med en av Sveriges mesta rockers, och nu efter 12 år tillsammans är det dags att få det på pränt - för oss, familjernas, vännernas och i lagens namn.

    Jag fiskar efter goda idéer kring ett pråligt rockbröllop. Vi har en idé om att gifta oss i en gammal stenkyrka från medeltiden och festa loss i slottslokaler.

    Det jag letar efter nu är:

    Rockballad för lillebror att spela akustiskt i kyrkan
    Stilren brudbukett
    En frisyr som inte innefattar uppsatta lockar
    Underhållning på festen

    Någon som vill dela med sig av bra länkar, bilder eller andra tips?

    Jag har själv börjat en blogg där jag kommer uppdatera med jämna mellanrum: rockwedding.blogg.se

  • Svar på tråden Rockwedding
  • Peppo7­9
    Äldre 9 Mar 22:19
    #1

    Vi kommer nog också att hå ngtslags rock bröllop.Min blivande är hårdrockare och vill gärna (även jag :) ha lite rockigt stuk. det värsta jag vet är när bröllop blir för cheesy.

    Jag har inte kollat så mkt än eftersom vi nyss förlovat oss. men Blodröda rosor funderar jag på, lite mer rockigt stuk på klänningen ev rockabilly friss på mig. Min m2b:s föredetta bandmedlemmar ska spela rock låtar omgjorda till ballader, dock har inte vi heller kommit överens om vilka, vi vill ju att texten ska vara fin.Men jag vill gärna ha introt i Metallicas Fade to Black som ingångs"marsch".

    Hur har du tänkt göra med håret?

    Vet du vart man kan få tag i lite mer rockiga klänningar?

    /P

Svar på tråden Rockwedding