Inlägg från: Summer2010 |Visa alla inlägg
  • Summer2010

Vi med små, enkal bröllop

Kattpoet skrev 2010-03-25 12:03:15 följande:
    Ja, vi är ju gifta och han är en Eu medborgare och han försöker lära sig svenska vilket går hyfsat med tanken att vi har inte hittat några svenska kurser i närheten där han bor eller hittat bra billigt kursmatrial på nätet.Hans uttal faktsikt bättre än många britter jag känner här.Det borde ju gå, jag är ju ingen samhällsparasit, jag är bara sjuk.
    Min fästman flyttade till Sverige och det var jättelätt för honom att få uppehållsrätt här. (Han är engelsman) Jag köpte en bok+CD till honom som heter "Teach yourself Swedish" av Vera Croghan. Tillsammans har vi gått igenom den och han lärde sig snabbt grunderna i svenska. Nu går han på SFI i sista kursen (fick hoppa in där direkt då han lärt sig så mycket på egen hand) och han trivs jättebra och lär sig snabbt.
    Sen om ni är gifta så måste det ju som sagt gå ännu lättare för honom att flytta hit! :)
  • Summer2010

Jag hoppar också in här i tråden. Vi kommer ha ett enklare bröllop och med oss inräknade blir vi 21 pers. Vår budget ligger på 10000. Vi gifter oss i en kyrka och kommer ha en fest efteråt i en liten mysig lokal vid havet. Maten fixar vi själva med hjälp av våra mammor, hans mormor och min farmor. Tårtan kommer vi även den fixa själva. Det kommer vara en enklare fest, kanske gör ett enklare festhäfte. Kommer inte ha någon alkohol.
    Gjorde inbjudningarna själva. Jag har köpt en klänning som jag ska hämta ut i maj. Den var på rea och jag kände att jag gärna vill ha en riktig bröllopsklänning även om bröllopet blir enkelt.
    Som fotografer har vi min syster och en väninna som båda är duktiga på att fota.

• Summer2010
    Semaj skrev 2010-04-07 13:04:15 följande:
    Summer2010 & emso: välkomna!
    Tackar^^
  • Summer2010

Åh spännande! Vi ska träffa vår vigselförättare på fredag för lite genomgång osv. Min klänning hämtar jag i början av maj.

Har du en bild på din klänning? Kan förstå att det är svårt att inte säga något! :D Jag skulle aldrig klara hålla tyst, jag babblar på så mkt om bröllopet hela tiden. Du gör det bra!

Skuggan skrev 2010-04-09 14:02:35 följande:
    Vi har fått tiden bekräftat av vigselförättaren nu. Så har jag ju skickat efter ny klänning, beställt ring och ska nu iväg och köpa kläder till vår dotter. Vi har även beställt handligarna från skatteverket och skickat in allt om namnbyte så det är verkligen på gång nu.Det börjar vara så svårt att inte säga nåt till mina vänner. (Allt är ju hemligt för dem) Bara att förklara varför min förlovnignsring plötsligt är borta, eller att få visa den sjukt söta klänningen dottern ska ha! Att vi dessutom är mitt uppe i planerandet av en möhippa gör det ju inte lättare att hålla tyst. Nåja, det är sånt man får svälja när man valt att gifta sig i hemlighet för sina vänner.
  • Summer2010

Vilken fin klänning! Jättesöt tycker jag :)

Skuggan skrev 2010-04-10 10:22:44 följande:
    Den här ska jag ha. Om jag gillar den när den kommer. Förra färgen skcikade jag ju tillbaka. www.halens.se/Product
  • Summer2010

Jag är så glad idag! Min "mormor" från USA ska komma på vårt bröllop och hon är även en bröllopskoordinator (pensionerad men håller fortfarande på). YES!!! :D

Har inte träffat henne sedan 2002 heller så det är helt underbart att hon kommer. Betyder så mycket för mig!

ÄlskadeUngar: härligt att ni hittat era ringar och att ni fick ett så bra pris! :)

• Summer2010

Hur går det för er tjejer?

Här hos oss går det rätt bra. Blev besviken idag dock då jag egentligen skulle hämtat min klänning men den är såklart försenad p.g.a askmolnet. Så typiskt. Tänkte inte ens på att det skulle kunna hända. Nu har vi ju 2 månader och 20 dar på oss, men så frustrerande när man sett fram emot det så mkt!

Har även sytt mig en liten brudväska, kanske får lägga till lite färg på den för att den ska passa klänningen bättre (klänningen är ivory och väskan vit för tillfället).

• Summer2010
    Fru i juli 2010 skrev 2010-05-10 20:36:03 följande:
      Såg att vi gifter oss samma dag! Bra val :)Din brudväska var så himla söt. Har du något mönster?
    Tack! Kul att du gillade den. Nej tyvärr, jag improviserade bara när jag gjorde den. Men den är inte så exklusiv direkt, klippte delar i kartong som jag sedan klädde med tyget ;) En hemlighet som man inte ser men som man märker om man klämmer hårt på den. Haha. Men ska ju bara ha lite smågrejer i den och bara en dag så det ska nog gå bra!

Har förresten hämtat klänningen nu så nu behöver jag inte oroa mej mer. Skönt det. 

Juli
    3 juli Skuggan
    31 juli Summer2010

Augusti
    ? pyrro
    14 lyckan ler

Svar på tråden Vi med små, enkal bröllop