• elinile

Rosa näbbklänning! Hjälp med tips!!

Min dotter och hennes kusin, båda 3 år, ska vara brudnäbbar på vårt bröllop. Hade i stort sett bestämt mig för att ha lite enklare sommarklänningar, men nu har jag börjat fundera på lite finare klänningar istället... Jag vill inte ha för mycket blommor, rosetter o "ryschpysch" om ni förstår vad jag menar. Vill gärna ha en lite enklare variant, men gärna med en tyllkant som sticker under nertill...

Har ni tips på några webbutiker??

• Svar på tråden Rosa näbbklänning! Hjälp med tips!!
  • elinile

Jättesöt!! Förutom paljetterna... Men dom kanske man kan ta bort o byta ut mot något band istället. Ja, jag vet precis vad jag vill ha! Det svåra är att hitta det...

Juli 2010 skrev 2010-03-03 11:47:41 följande:

www.lindex.com/se/Product/Product.aspxden här kommer snart in jätte söt tycker jag!!Den skall vi nog ha åt vår tjej som är 2½ i sommar då vi gifter oss
  • elinile
    Sonja68 skrev 2010-03-03 11:52:54 följande:
    www.littlefairies.sewww.kq.fi (klicka på svenska flaggan uppe till höger och fliken "Fest")
    Inget där som föll mig i smaken heller. Som sagt... Vill inte att det ska vara för mycket, utan en ganska enkel, söt klänning.
  • Plutten2010

Jadu, det är inte lätt.. =) Lycka till i letandet iaf.. ; )

elinile skrev 2010-03-05 23:01:44 följande:
    Tack! Var en som skulle kunna vara intressant, men kändes ändå inte hundra...
  • Juli 2010
    elinile skrev 2010-03-05 23:04:14 följande:
    Jättesöt!! Förutom paljetterna... Men dom kanske man kan ta bort o byta ut mot något band istället. Ja, jag vet precis vad jag vill ha! Det svåra är att hitta det...Juli 2010 skrev 2010-03-03 11:47:41 följande:
    jaa, funderar själv även på att ta bort paljetterna, å sy ditt ett band ev i annan färg.. måste se sen hur den ser ut när den kommer....

Lycka till i letandet
  • Fökern Aidell

Jag köpte till mina döttrar på Halens. Dom är enkla och söta..
    Till ett bra pris, för det är ju så att jag vet inte riktigt när dessa ska användas igen!

• elinile

Det blir nog faktiskt den från Lindex. Är helt hundra på att man kan ta bort paljetterna och så sätter vi ett tyllband där istället och syr en tyllkjol att ha under som sticker fram lite i nederkanten. Blir jättefint tror jag!!

Tack för tipset!!

Juli 2010 skrev 2010-03-06 10:04:45 följande:

jaa, funderar själv även på att ta bort paljetterna, å sy ditt ett band ev i annan färg.. måste se sen hur den ser ut när den kommer....Lycka till i letandet
  • Juli 2010

låter bra, du får gärna visa bild på den sen då du fixat..

• fruMe

Tycker också att den är superfin! Vet ni i vilken storlek den börjar? Min tjej fyller 1 år precis innan bröllopet, så jag skulle behöva stl 80...

elinile skrev 2010-03-07 15:24:12 följande:
    Det blir nog faktiskt den från Lindex. Är helt hundra på att man kan ta bort paljetterna och så sätter vi ett tyllband där istället och syr en tyllkjol att ha under som sticker fram lite i nederkanten. Blir jättefint tror jag!!Tack för tipset!!Juli 2010 skrev 2010-03-06 10:04:45 följande:
  • elinile

Tyvärr tror jag den börjar på 86... Hade velat ha mindre också då jag har en liten tjej på knappt ett år vid bröllopet. Så nu kanske jag ändrat mig... Beställde från Halens nu, finns ju en rosa volangklänning där med o den finns från stl 62, så jag beställde den så får vi se hur den ser ut.

fruMe skrev 2010-03-07 20:41:36 följande:
    Tycker också att den är superfin! Vet ni i vilken storlek den börjar? Min tjej fyller 1 år precis innan bröllopet, så jag skulle behöva stl 80...
  • fruMe

Jag har sett den också, jättesöt! Sen har Halens även en vit med några vita blommor på, som också är jättesöt! Vad tycker ni, vårt färgtema är vitt och ceriserosa, jag ska ha cerisa blommor och cerisa skor, klänningen är ivory, tycker ni lilltjejen ska ha ljusrosa eller vit klänning?

Hade egentligen velat ha en cerise till henne, men det verkar vara störtomöjligt att hitta och nu vågar jag snart inte ha mer "is i magen" vi gifter oss 10 april...
    Så. vit eller ljusrosa???

elinile skrev 2010-03-07 21:24:36 följande:
    Tyvärr tror jag den börjar på 86... Hade velat ha mindre också då jag har en liten tjej på knappt ett år vid bröllopet. Så nu kanske jag ändrat mig... Beställde från Halens nu, finns ju en rosa volangklänning där med o den finns från stl 62, så jag beställde den så får vi se hur den ser ut.
  • Plutten2010

Min systerdotter ska ha en ljusrosa klänning (vi har samma färgtema) så jag röstar så klart på att din tjej kan ha det också.. =)

fruMe skrev 2010-03-08 08:30:49 följande:
    Jag har sett den också, jättesöt! Sen har Halens även en vit med några vita blommor på, som också är jättesöt! Vad tycker ni, vårt färgtema är vitt och ceriserosa, jag ska ha cerisa blommor och cerisa skor, klänningen är ivory, tycker ni lilltjejen ska ha ljusrosa eller vit klänning?Hade egentligen velat ha en cerise till henne, men det verkar vara störtomöjligt att hitta och nu vågar jag snart inte ha mer "is i magen" vi gifter oss 10 april...Så. vit eller ljusrosa???
  • mountainleaf

Juli 2010 skrev 2010-03-03 11:47:41 följande:

www.lindex.com/se/Product/Product.aspxden här kommer snart in jätte söt tycker jag!!Den skall vi nog ha åt vår tjej som är 2½ i sommar då vi gifter oss
    Den kommer vår lilla tjej ha på sig;) 3 1/2 år...paljetterna gör inget om de är kvar. Fast hon vill ha på sig sina paljettbyxor till men där säger jag stopp;)
Svar på tråden Rosa näbbklänning! Hjälp med tips!!