• FruBerg

Någon som bor i sthlm?

Vi ska ta en försenad bröllopsresa/sommar semester.

ÄLSKAR hotell vanilj i gbg, men de är för nära så nu tänkte vi på sthlm, kan någon rekommendera hotell?

Vill kunna shoppa, gärna tips på vad se och göra!

Antingen är de ja och min man eller vi + vår son på 2år.

• Svar på tråden Någon som bor i sthlm?
  • FruBerg

islington: tack, ligger de nära stan?
    Vill bara kunna gå runt kvarteret och ha affärer där. ska kolla upp hotellen!

• FruBerg

oj, ja first hotell va underbart, men 2500kr...de går inte, för en natt!

• SnuGry

södermalm är en egen stadsdel utanför city men med närhet till allt , förstår att det är snurrigt :)

• FruBerg

jaha, tack

Gamla stan då? Är de nära till centrum?

haha ja letar och letar men de är svårt

• SnuGry

tar ca 10 min att gå till city men finns lite butiker och så på vägen dit :)

• FruBerg

men de låter bra. 10min är ju inget

• FruBerg

nordic sea hotell va lite billiga, de har även en isbar, fanns 2erbjudande, antingen fick man gratis inträde till baren eller så fanns romantiskt paket.

• kapellösa

Mitt förslag är att ni bor innanför tullarna dvs på södermalm, norrmalm, östermalm, kungsholmen, gamla stan, djurgården eller vasastan. Om ni bor där är det mycket bra kollektivtrafik och man kan ta sig överallt!

En generaliserande översikt över vissa av stockholms stadsdelar:

city: området runt centralstationen-sergelstorg-hötorget-norrmalmstorg. Här finns det många butiker, dock mest H&M, JC, MQ, Lindex och andra "vanliga" kedjor. På hamngatan finns dock NK.

Stureplan: området kring stureplan mellan humlegården och nybroplan. Lite exklusivare grejer, gucci och liknande. Här finns även de kändaste och kändistätaste nattklubbarna.

gamla stan: mysigt och mycket turistigt på flera ställen. Vågar man sig bortom västerlånggatan kan man hitta små pärlor!

Söder: Ön södermalm. Här bor, lever och shoppar de lite mer hippa människorna. Är man en konstnärssjäl vill man helst bo på söder. Här kan man hitta secondhand, otrolig kitschiga butiker samt små konstiga och mysiga fik med veganmat i samma kvarter.

tyvärr känner jag inte till kungsholmen och vasastan tillräckligt för att ge en bra bild av de.. någon annan som kan fylla i?

• FruBerg

Åh tack!

Jag visa min man igår och prata även med svärmor som är ofta i sthlm. De tyckte att nordic light hotell, nordic sea hotell och first hotell reisen lät bra, jag fundera ju på gamla stan men svärmor sa att de är så små hotell, att de 2jag valt är större och lite "mer"

Vi kommer inte boka förrän när vi vet att min man ska ha semester, men de lutar mot 2nätter nu, i juni.

Men har ni fler tips om en just stadsdel som verkligen skulle vara bra att bo i eller hotell så säg gärna mer

Jag är intresserad av löshår, finns en shop som heter perukshopen och ligger på gamla brogatan 34, vet någon vart de är?

• FruBerg

Nu kom ja på en fråga till, hur har affärer öppet på helgen? hotell är billigare helgen så vi åker nog fre-sön

Svar på tråden Någon som bor i sthlm?