• NoCh

Klänning med släp utomhus???

VI vill gifta oss utomhus, gärna vid vatten eller på gräs, blir det då hiskeligt smutigt och äckligt med en klänning med släp?? alla som jag verkligen gillar är lite längre där bak, men de kanske endast är avedda för inomhusbruk?

• Svar på tråden Klänning med släp utomhus???
  • Rosenpetunia

Jag hade klänning med släp utomhus. Det fungerade utmärkt och klänningens släp höll sig förvånansvärt ren. På väg till och från kyrkan (Iskyrkan) höll jag upp släpet. Inne i kyrkan var det ju snö och is som underlag, där framme stod vi sedan på renskinn.

På en gräsmatta eller på stranden kan man ju ordna med tyg eller nåt liknande på den platsen där man ska vigas. Borde inte vara några problem.

Klart du ska välja din drömklänning och inget annat, resten löser sig nog.

Lycka till

• Sörön10

Jag ska ha släp! Kommer att åka båt, gå på stigar genom en skog för att komma fram till vigselplatsen och jag tänker inte bry mig om lite fläckar! =) Det är ändå så jag! haha skulle aldrig klara av att ha ett vitt plagg utan att fläcka ner det!

Nej, jag kör på!

• Elyelle

Ha slap, om det ar det du vill ha. ALLA klanningar blir smutsiga vid utomhusbrollop - savida du inte ska ha en for kort eller kort klanning. Om du ar orolig for att slapet ska vara i vagen, kan du hanga upp den efter vigseln.
    Om din favoritklanning har slap och du vill ha en utan slap, kan du kolla med affaren, om det ar mojligt att ta bort den.

• Red Scarlet

Jag hade halvlångt släp, den släpades i lerigt och regnigt grus och på asfalt och på gräs. Men det var en märkesklänning och materialet är väldigt tåligt och suger inte upp smutsen på samma sätt, även om den såklart blev lite färgad på undersidan när kvällen var slut. Till middagen och festen fäste jag upp släpet baktill men det var inget som såg konstigt ut, klänningen var fortfarande vit och fin. Efter kemtvätten blev den dock precis som ny, helt kritvit i släpet.

• NoCh

Tack!

Låter ju som att det går att fixa! För mina favvoklänningar har som sagt släp och egentligen tycker jag ju att det är superfint

Hur hänger man upp släpet??

• Idhrenniel

Brukar det inte finnas en liten ögla längst ut på släpet som man trär handen igenom? Annars är det nog bara att sy på.

• Red Scarlet

Jag tog med min klänning till en sömmerska och hon satte fast en liten vit hake typ mitt på släpet (där klänningsfållen skulle varit ifall släpet inte fortsatte iväg) och en hake precis vid svanken och så gick det att haka upp släpet baktill. Jag hade vita broderier och kristaller på mitt släp och det hängde så att allt syntes jättefint baktill ändå.

Jag rekommenderar att ha en hake (eller ögla + hake) för att fästa på klänningen istället för att behöva gå och hålla upp släper hela kvällen, det är jättejobbigt! Det kanske ser fint ut när man dansar, men sedan är man trött på det

• Mindu

jag hade släp på min klänning och använde min knapp för upphängningen mycket, funkade jättebra! Hade släpet nere vid fotograferingen utomhus och det är ändå rätt rent efteråt. Kjolen hade många lager så smutsen fastande i så fall mest underst på släpet och syntes inte.

Svar på tråden Klänning med släp utomhus???