• JustMeAndMyLove

    Snarkande sambo, vad göra?

    Efter att ha test såna där plåster på näsan och nån slags klämma börjar min sambo ge upp. Inte så kul för mig som är den som ligger vaken för att hon sover så högljut.

    Hittade den här idag:
    www.likolo.se/product.html&category_id=12&search_page=

    Nån som testat eller hört om den? Känns som mycket pengar för en kudde :/
    Eller har ni andra tips man kan testa först?

  • Svar på tråden Snarkande sambo, vad göra?
  • nenna76

    Testa snark-skum som finns på apoteket. Funkar jättebra på min sambo, jag sover som ett litet barn nuförtiden

  • Sebastiána
    nenna76 skrev 2010-02-26 10:44:58 följande:
    Testa snark-skum som finns på apoteket. Funkar jättebra på min sambo, jag sover som ett litet barn nuförtiden
    Har också en snarkande sambo. Hur funkar snarkskum, låter lite...skumt...
  • Tessie89

    Snark skum funkar så länge han använder det.
    Det är en flaska med en pip på som du kör in i munnen håller upp mot gomen, och trycker till så kommer det som en skum klick som du ska hålla där några sekunder sen sväljer du. Det finns på apoteket.

  • Malung86

    Har hört att det där snarkskummet smakar äckligt och att man känner sig konstigt nästa dag.

  • mittid

    Det finns anledning att be om en utredning, man börjar hos husläkaren för att få en remisss. Det är risk för hälsan och i förlängningen livet om man får sömnapné, vilket kommer med tiden. Bettskena får man utan kostnad om man har apné. Ibland kan man göra ett litet ingrepp för att andningsvägarna i näsan skall bli bättre.

  • JustMeAndMyLove

    "Bettskena får man utan kostan"
    Eh,när min sambo fick remis så insåg vi efter ett samtal med "landstingets tandvård" att vi aldrig skulle ha råd med hennes utredning eller henne bettskena


    mittid skrev 2010-02-27 00:40:09 följande:
    Det finns anledning att be om en utredning, man börjar hos husläkaren för att få en remisss. Det är risk för hälsan och i förlängningen livet om man får sömnapné, vilket kommer med tiden. Bettskena får man utan kostnad om man har apné. Ibland kan man göra ett litet ingrepp för att andningsvägarna i näsan skall bli bättre.
  • mittid

    Oki. Då är det olika i olika landsting isf. Min man betalade bara för läkarbesöken inget annat...


    JustMeAndMyLove skrev 2010-02-27 03:55:58 följande:
    "Bettskena får man utan kostan"Eh,när min sambo fick remis så insåg vi efter ett samtal med "landstingets tandvård" att vi aldrig skulle ha råd med hennes utredning eller henne bettskena
  • mittid

    Vet inte om ni hamnat rätt för det är inte "landstingets tandvård" som är inblandade, det är sjukvården. Min man gjorde tandsavtrycken på remiss från läkaren hos sin vanliga tandläkare.


    JustMeAndMyLove skrev 2010-02-27 03:55:58 följande:
    "Bettskena får man utan kostan"Eh,när min sambo fick remis så insåg vi efter ett samtal med "landstingets tandvård" att vi aldrig skulle ha råd med hennes utredning eller henne bettskena
Svar på tråden Snarkande sambo, vad göra?