Hej Marie,
Ja du, vad jag exakt är ute efter är att se helt bedårande vacker ut såklart
men i smink- och hårtermer uttryckt så är jag ute efter att få en brudmakeup som sitter hela dagen och kvällen och som ser bra ut både på foto och i verkligheten. Jag skulle väldigt gärna få med mig lite smink från make upartisten så att man kan bättra på lite under dagen (exempelvis lite puder om man blir blank i t-zonen). Jag vill gärna att make upartisten kommer hem till mina föräldrar som bor i Västra Frölunda och gör i ordning både hår och smink där.
Gällande håret så har jag som sagt köpt äkta löshår som sätts fast med clips, de vill jag använda lätt lockade tillsammans med mitt egna hår (som också lockas lätt). Jag kommer att ha en slöja så frisyren, trots att jag vill ha så mycket utsläppt som möjligt, måste vara anpassad för att sätta upp en slöja med exempelvis en kam, slöjan kommer efter vigseln troligtvis att åka av så det är ju bra om frisyren ser fin ut även utan slöjan. Slöjan är inte så lång (räcker väl ner till armbågarna ungefär) men måste hanteras varsamt då den är 120 år gammal
Konsultation med prov av färger på smink vill jag skall ingå, behöver dock inte ingå en hel sminkning, utan snarare att man testar olika färger/texturer på foundation exempelvis och samma sak med ögonskugga och läppfärger. Håret får stylisten känna på och ge rekommendationer kring vilket "verktyg" det skall lockas med och hur man fäster löshåret bäst.
Slutligen så spelar såklart priset in så du får gärna delge mig dina priser (eller någon annans priser som du kan rekommendera)
Så, hoppas att det var mer tydligt!
mariefarah se skrev 2010-03-15 21:17:36 följande:
Hej Skimmra!Vad exakt är du ute efter?Bästa hälsningMarie