• Skimmra

Jag är på jakt efter make upartist och hårstylist i Göteborg, några tips?

Hej,

Efter att ha letat igenom lite gamla trådar och inte riktigt hittat det jag har sökt hoppas jag nu på riktigt många tips och förslag på bra makeupartister och hårstylister/frisörer i Göteborg. Har själv inte bott i Göteborg på nästan tio år och behöver verkligen Göteborgsbrudarnas hjälp!

Jag gifter mig i augusti och kommer att vilja använda äkta löshår så hårstylisten/frisören måste ha erfarenhet av detta.

Jag är supertacksam för alla slags tips jag kan få, vet ni vilken prisklass de ligger i får ni självklart gärna ge sådan info också!

Hoppa hoppas att det finns snälla brudar där ute som vill hjälpa mig

• Svar på tråden Jag är på jakt efter make upartist och hårstylist i Göteborg, några tips?
  • Gnistra mera

Ja jag tyckte också att 3000 var för dyrt, men då fick jag förklarat att det kostar så mycket när det är slöja och provuppsättning...blah blah blah...för dyrt tycker jag.

Dom är jätteduktig och de "tar hand" om en på ett jättebra sätt.

Kan inte svara på om de kan komma hem till dig eller ej. Jag tror att det beror på när och vart - men jag skulle gissa på att det går att lösa. Jag pratade med min kompis om tärnklänningar ca en timma sen, synd att jag inte hade din fråga med mig.

Antigen kan du ringa dit direkt och fråga eller så kan jag fråga åt dig. Om du ringer kan du berätta att du veta att hon skall vara min tärna och jag har rekommenderat henne.

Kul om det blir något

• Skimmra

Hej,

Jag skrev in och ställde fråga genom deras kontaktformulär. Hoppas att de svarar

• BeSt

Hej tjejer! skulle åxå behöva tips på framför allt frisör/uppsättning då min frisör har semester när jag ska gifta mig =(. Make upen har jag inte bestämmt mig om än, man gör sånt oftast bäst själv. men funserar på att kolla med make up store..har ni tips på bra frisörer?

• Happypuppy

För ett par månader sedan var jag på en liten salong Kallebäck (nära Arla vid E6an) och fick håret fixat. Hade dock inte löshår i, men det gick på 300 och tog 30-60 minuter. De har ingen hemsida vad jag vet, men kan kolla upp tel på eniro.se..

• Gnistra mera

Hur gick det? Har du fått svar?

Skimmra skrev 2010-03-02 17:07:46 följande:
    Hej,Jag skrev in och ställde fråga genom deras kontaktformulär. Hoppas att de svarar
  • Skimmra

Inte något svar än (tror jag, kontaktar lite olika på samma gång så det är svårt att hålla koll på vem som har svarat och inte )

Gnistra mera skrev 2010-03-04 10:01:31 följande:

Hur gick det? Har du fått svar?
  • miska

Hej!Jag har varit jätte nöjd:
    make up: Viktoria Blok, tel 0735-90 47 39
    hår: Mimmi Kristiansson, tel 0709497123
    naglar: RedStripes nagelsalong, tel 031 14 86 77

• Skimmra

Har de här tjejerna någon hemsida? Det är alltid trevligt att få se lite bilder på vad de har gjort

Hur mycket betalade du för hår och smink?

• mariefarah se

Hej Skimmra!

Vad exakt är du ute efter?

Bästa hälsning
    Marie

• Gnistra mera

Vad håller du på med? Du har lagt in samma tips flera gånger på samma tråd. Låter väldigt mycket som reklam. Du vet väl att det finns flera som lägger in "fejka" inlägg som kunder för att göra reklam för sig själva. Just nu låter du som en sådan.

Värför skulle DU veta att bröllop är det roligast HON vet att syssla med?

Nej tack, inga fler oseriösa inlägg...

Skönhets tipsaren skrev 2010-03-15 23:47:46 följande:

Jag rekommenderar starkt Gizela på www.BeautyByGizela.euEn fantastiskt noggrann tjej som verkligen lyssnar på ens önskemål och jag råkar även veta att bröllop är det roligaste hon vet att syssla med. För naglar, håruppsättning, makeup + en ansiktsbehandling innan som ger en jättefin gy tar hon endast 2700 kr.Hon bor i Halmstad men brukar arbeta i Göteborg och reser gärna runt och hjälper till. 2 av mina väninnor och även min moster anlitade henne. Skitbillig och superduktig!Lycka till/Jeanette
  • Skimmra

Hej Marie,

Ja du, vad jag exakt är ute efter är att se helt bedårande vacker ut såklart men i smink- och hårtermer uttryckt så är jag ute efter att få en brudmakeup som sitter hela dagen och kvällen och som ser bra ut både på foto och i verkligheten. Jag skulle väldigt gärna få med mig lite smink från make upartisten så att man kan bättra på lite under dagen (exempelvis lite puder om man blir blank i t-zonen). Jag vill gärna att make upartisten kommer hem till mina föräldrar som bor i Västra Frölunda och gör i ordning både hår och smink där.

Gällande håret så har jag som sagt köpt äkta löshår som sätts fast med clips, de vill jag använda lätt lockade tillsammans med mitt egna hår (som också lockas lätt). Jag kommer att ha en slöja så frisyren, trots att jag vill ha så mycket utsläppt som möjligt, måste vara anpassad för att sätta upp en slöja med exempelvis en kam, slöjan kommer efter vigseln troligtvis att åka av så det är ju bra om frisyren ser fin ut även utan slöjan. Slöjan är inte så lång (räcker väl ner till armbågarna ungefär) men måste hanteras varsamt då den är 120 år gammal

Konsultation med prov av färger på smink vill jag skall ingå, behöver dock inte ingå en hel sminkning, utan snarare att man testar olika färger/texturer på foundation exempelvis och samma sak med ögonskugga och läppfärger. Håret får stylisten känna på och ge rekommendationer kring vilket "verktyg" det skall lockas med och hur man fäster löshåret bäst.

Slutligen så spelar såklart priset in så du får gärna delge mig dina priser (eller någon annans priser som du kan rekommendera)

Så, hoppas att det var mer tydligt!

mariefarah se skrev 2010-03-15 21:17:36 följande:

Hej Skimmra!Vad exakt är du ute efter?Bästa hälsningMarie
Svar på tråden Jag är på jakt efter make upartist och hårstylist i Göteborg, några tips?