• Skimmra

Jag är på jakt efter make upartist och hårstylist i Göteborg, några tips?

Hej,

Efter att ha letat igenom lite gamla trådar och inte riktigt hittat det jag har sökt hoppas jag nu på riktigt många tips och förslag på bra makeupartister och hårstylister/frisörer i Göteborg. Har själv inte bott i Göteborg på nästan tio år och behöver verkligen Göteborgsbrudarnas hjälp!

Jag gifter mig i augusti och kommer att vilja använda äkta löshår så hårstylisten/frisören måste ha erfarenhet av detta.

Jag är supertacksam för alla slags tips jag kan få, vet ni vilken prisklass de ligger i får ni självklart gärna ge sådan info också!

Hoppa hoppas att det finns snälla brudar där ute som vill hjälpa mig

• Svar på tråden Jag är på jakt efter make upartist och hårstylist i Göteborg, några tips?
  • Skönhets tipsaren

Hej.
    Jag vet en tjej i Halmstad som gärna åker runt till olika städer för att hjälpa till vid bröllop.
    Hon är nagelteknolog, hårstylist och makeup artist.
    Min syster som bor i Alingsås ringde upp henne och hon kom dit och fixade henne. Hon är inte svindyr heller.

Hennes hemsida är beautybygizela.eu

lycka till

• Skimmra

Tack för tipset!

Någon mer som har positiva erfarenheter av stylist/makeupartist?

• mica82

hej
    jag ska ha en stylist som jobbar mkt med mode tex för MQ. Hon är verkligen jätteduktig!
    mellan 2-3000 kostar hår +make up. jag återkommer med hemsida.

• lilla pärlan

Vill du ha en grym frisör som sätter upp ditt hår och är grym på extentions så prata med Åsa på salongen Karlssons på Vallgatan i GBG. Jag har jobbat som hårmodell för henne och hon är grym!

• Skimmra

Tack för tipset lilla pärlan, men jag kommer nog inte att ha någon avancerad uppsättning utan bara locka håret lätt och sätta upp någon slinga eller två.

• 090327

Min kompis jobbar på Mac i Nordstan. Alla tjejerna där är jätteduktiga!!

• Gnistra mera

Hej,

En av mina bästisar och tärna är hudterapeft. Hon är utbildad i nästan allt gällande hud, smink, massage osv. Hon skall göra mig bröllopsfin, ansiktbehandling, naglar, vaxning, smink....

Hon har en salong i stan på kristinelundsgatan, www.studioaroma.se

Hår skall jag göra hos en annan kompis på Salong Nobelss vid grönsakstorget. Det finns en salong precis granne med studioaroma, Ansas, jag tyckte de var för dyra, de ville ha ca3000sek.

Hoppas det hjälper dig.

• Skimmra

Oj, skulle de ha 3000 kr för en uppsättning? Låter väldigt saftigt. Men jag har kollat in på studioramas hemsida och de verkar bra. Tror du att de kan komma hem till en och fixa smink (det förkortar ju själva förberedelserna eftersom man slipper ta sig till dem och sen därifrån innan fotograferingen, har insett att jag kommer att få gå upp kl sju på morgonen som senast, gaaah!)

Gnistra mera skrev 2010-03-02 13:12:37 följande:

Hej,En av mina bästisar och tärna är hudterapeft. Hon är utbildad i nästan allt gällande hud, smink, massage osv. Hon skall göra mig bröllopsfin, ansiktbehandling, naglar, vaxning, smink....Hon har en salong i stan på kristinelundsgatan, www.studioaroma.seHår skall jag göra hos en annan kompis på Salong Nobelss vid grönsakstorget. Det finns en salong precis granne med studioaroma, Ansas, jag tyckte de var för dyra, de ville ha ca3000sek.Hoppas det hjälper dig.
Svar på tråden Jag är på jakt efter make upartist och hårstylist i Göteborg, några tips?