• Pumpki­n
    Äldre 22 Feb 17:55
    9817 visningar
    52 svar
    52
    9817

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 17!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3604278.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Pumpki­n
    Äldre 22 Feb 17:56
    #1

    Det var väl själva fasiken vad fort tiden går då! Missade ju att starta en ny tråd den här gången också, tack furillen för påminnelsen


  • Pumpki­n
    Äldre 22 Feb 17:57
    #2

    furillen: Så skönt att allt såg bra ut på UL!

    Snitte: Nej, vi har inte kommit igång än. Men snart förhoppningsvis

    Nu är det 80 dagar kvar till BF för min del


  • Pumpki­n
    Äldre 27 Feb 11:09
    #6

    furillen: Var det RUL eller? Härligt att allt såg bra ut, kollade ni könet? Du kanske har moderkakan i framvägg så det är därför du inte känner av några sparkar? Vet hur otålig jag var innan man kände sparkarna, men nu kan jag istället önska att han lugnade ner sig lite

    Är i vecka 30 nu! Senast om 3 månader (exakt) får vi träffa vår bebis Lade upp nya magbilder på bloggen igår, här: bebisplaner.blogspot.com/2010/02/graviditetsvecka-30.html

    Anja hör jag av på Facebook, men det var länge sen jag såg henne här på forumet. Tror inte hon hänger här så mycket. Hennes äldsta son bröt lårbenet nu under sportlovet, efter en dag i backen


  • Pumpki­n
    Äldre 27 Feb 13:19
    #8

    furillen: Konstigt att du inte känner något då, men det kommer garanterat igång med råge när som helst

    Du får nog en normalstor mage ska du se Det konstiga är att jag följer medelkurvan precis, men magen är mindre än "alla" andras i samma vecka - som också följer medelkurvan. Så jag måste bära barnet väldigt annorlunda motför dem. Iofs har jag att brås på, både mamma och mormor såg rätt små ut när de var gravida.

    Nej, hon fick inte jobbet {#lang_emotions_undecided}


  • Pumpki­n
    Äldre 2 Mar 09:50
    #10

    Snitte: Tack

    Sitter och är så sjukt frustrerad idag - över allt. Mest angående flytten antar jag. Det är så himla mycket som ska göras, men jag kan typ inte göra nånting alls just nu! Visst, vi har faktiskt börjat förbereda och packa ner lite grejer och vi ska rensa på förrådet och så där, men jag vill göra mer saker. Typ fixa klart med nytt jobb för Lasse, bestämma hur vi ska göra med flyttfirma, hitta nytt boende, få igång försäljningen på den här lägenheten osv osv. Mitt uppe i värsta ruschen ska vi ju föda barn också...

    Sen är det det här med jobb/utbildning. Jag blir så jäkla osäker på vad jag vill göra i framtiden. Känns som att mina utbildningsval alltid baseras på att jag ska kunna tjäna bra, eller åminstone hyfsat bra, på det som utbildningen leder fram till - istället för att välja något som jag verkligen brinner för och kan tänka mig att jobba med resten av mitt liv. Men nej, jag känner den är enorma "plikten" på mig att bidra med ordentligt med pengar till hushållskassan istället, för man vill ju gärna kunna leva gott liksom. Men att leva gott innebär väl samtidigt att trivas med det man gör? Å andra sidan vet jag ju inte att jag kommer att misstrivas med det som min utbildning leder fram till, det är ju helt omöjligt att veta. Men just nu känns det bara fel och så himla jobbigt... Suck!

    Nu har jag gnällt av mig lite


  • Pumpki­n
    Äldre 10 Mar 08:50
    #13

    Härligt furillen! Har du känt något mer?

    Här bökas och stökas det i magen mest hela tiden, och hickas! Just hickningarna har jag svårt för, känns som att man har nervryckningar ner mot ljumsken som skriver en till vansinne.

    Imorgon är det barnmorskebesök!


  • Pumpki­n
    Äldre 15 Mar 15:38
    #15

    Härligt att du känner bebisen med säkerhet nu

    Vad kom ni fram till efter infoträffen på FK då?

    Här har vi numera en fixerad bebis i magen, så nu är det väl bara att han tittar ut, eller?

    Annars är det fullt upp. Håller på att fixa till lägenheten nu inför fotografering på onsdag. Sen kommer förhoppningsvis annonsen ut på torsdag och eventuellt har vi visning nästa söndag. Puh! Men det är skönt att få komma igång med det så att man kan slappna av sen.


  • Pumpki­n
    Äldre 18 Mar 18:13
    #17

    Fixerad bebis = bebisen ligger i förlossningsposition och är fixerad där, alltså "sitter fast" i princip. Redo för förlossning helt enkelt. Och jo, jag har knappt två månader kvar, men hos förstföderskor fixerar sig bebisarna rätt tidigt. Eller kan göra i alla fall

    Nu har det varit kaos här hemma mellan måndag och onsdag, men lägenhetsannonsen är klar och kom ut idag! Här är den: www.hemnet.se/beskrivning/621313


  • Pumpki­n
    Äldre 6 Apr 20:43
    #19

    Försäljningen gick jättebra, startade på 825' och slutade på 950'! Alla papper är påskrivna och klara, så nu är det bara att vänta in flytten. Och leta hus


  • Pumpki­n
    Äldre 7 Apr 08:24
    #21

    Tack

    Hur mår du nu då? Vilken vecka är du i? Själv är jag i vecka 35 nu - bara 36 dagar kvar!


  • Pumpki­n
    Äldre 16 Apr 17:14
    #32

    furillen: Nja, så värst tungt vet jag inte om det är, har inte gått upp så mycket i vikt. Dock är man ju jäkligt osmidig och magen är i vägen mest hela tiden. Ska bli otroligt skönt att få ut ungen, som är en riktig vilding!

    Englali: Håller tummarna för ett plus! sommarbrud: Ja, han har mycket hyss för sig den lille pojken - göra mammas mage sned och allt vad det nu kan vara. Buffas, sparkas, peta, armbågas osv. Kom uuuut! Foglossningen är OK, inte så farligt alls faktiskt. Det som är jobbigt är att sitta, vilket oftast är väldigt obekvämt.

    Ikväll åker vi upp till Skellefteå för att kika på ett par hus imorgon! Och så ska maken träffa en potentiell arbetsgivare på söndag, så det rullar på och vi känner oss hoppfulla
    Här är husen vi ska kika på:

    www.hemnet.se/beskrivning/642997
    www.hemnet.se/beskrivning/613620

    Löftesceremoni i Thailand låter hur mysigt som helst! Men med tanke på att det faktiskt är 3 år kvar så ja, jag tycker nog att det är lite tidigt att skicka ut inbjudningarna redan i sommar. Jag skulle nog ha väntat till nästa sommar faktiskt, på två år borde man hinna spara ihop till en resa


  • Pumpki­n
    Äldre 18 Apr 16:05
    #36

    furillen: Ja, läget på det första är ju fantastiskt, men när vi väl var och tittade på det igår så blev det verkligen NEJ! Alldeles för mycket att göra trots priset och det ligger för avsides helt enkelt. Det andra huset ska vi dock buda på Englali: Japp, vi ska buda på det andra huset, det som är lite nyare. Vi blev kära båda två

    Fy så tråkigt att det inte blev något den här månaden heller! Har ni testat ÄL-tester?


  • Pumpki­n
    Äldre 6 May 08:29
    #42

    Halloj tjejer!

    En vecka kvar till BF nu, ingen bebis i sikte. Jag och barnmorskan konstaterade igår att han nog har det alldeles för bra där inne. Hon försökte prata med honom och säga åt honom att komma ut nu, får se om det funkar bättre för henne än alla andra som försökt säga det till honom
    Det blev inget hus Vi tyckte priset gick upp för mycket i förhållande till utgångspris och värde på huset. Så vi får leta vidare. Hur går det för er?

    Vi har i alla fall löst det med boende, fick tag på en 3a i centrala Skellefteå igår. Så från och med 1/7 har vi någonstans att bo där uppe! Flyttar ut ur den här lägenheten 15/6, och Lasse kommer jobba fram till midsommar, så drygt en vecka ska vi bo i husvagn här i Södertälje (med två katter som hatar förändringar och en nyfödd bebis ) och sen bor vi en vecka hemma hos Lasses föräldrar innan vi får flytta in i lägenheten. Känns skönt att det löst sig till slut, och vi är jättenöjda med lägenheten


  • Pumpki­n
    Äldre 7 May 08:31
    #44

    furillen: Nej det blir absolut inte permanent med lägenheten, vi hoppas på att hitta ett hus innan året är slut Men det duger bra så länge, och det är rätt skönt ändå att bo centralt och nära allt och alla när man ska vara hemma med en liten.

    Vi känner typ ingen här i Södertälje, och eftersom vi kommer ha en nyfödd och två katter med oss så är det heller inget rimligt alternativ. Vi har såklart funderat på om jag t ex ska bo hos mamma med bebisen under den tiden som Lasse jobbar klart, men jag vill inte skilja på far och son i två veckor om jag inte måste. Och personligen ser jag faktiskt fram emot ett litet husvagnsäventyr, det ska bli jättemysigt! Och blir det nu för jobbigt, ja då finns ju alltid möjligheten att åka till mamma en natt eller två. Men det handlar ju ändå bara om 10 dygn, så jag tror det löser sig.

    Vecka 30, redan! Tycker tiden går ännu fortare för dig än för mig


  • Pumpki­n
    Äldre 14 May 23:53
    #47

    Vi har en Brio Happy, skulle aldrig funka med en trehjuling så som vi kommer att bo (så småningom). Trehjulingar är instabilare än fyrhjulingar, men ja, väldigt smidiga inne i stan...

    Skönt att det ordnat sig med både FP och HP!

    Här sitter jag på BF +1 och bara väntar...


  • Pumpki­n
    Äldre 18 May 20:41
    #49

    Ingen bebis än, BF +5 idag. Tror inte han tänker komma ut överhuvudtaget {#lang_emotions_undecided}


  • Pumpki­n
    Äldre 21 May 00:32
    #51

    {#lang_emotions_heart}Nu är han är - Ludvig Philip Alexander Bergström föddes 08.59 imorse! {#lang_emotions_heart}


Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008