• Grantorp

Redigera foto till att se vintrigt/frostigt ut? Går det?

Hej,

Funderar på att ta ett foto på oss som vi älskar och ha som inbjudningskort. Men ett problem är att det är ett ganska somrigt kort och vi gifter oss i december, så det skulle vara kul om man kunde redigera bilden till att se lite vintrig ut. Har någon något tips på hur man kan göra eller vart man kan vända sig för att få hjälp med det?

Tack!

// Grantorp

• Svar på tråden Redigera foto till att se vintrigt/frostigt ut? Går det?
  • Emmz

Du kan ju till exempel lägga ett filter med kallare ljus över bilden, det kan ju få den att se vintrigare ut. Om jag hade sett bilden hade jag kunnat ge ett utförligare svar :)

• Grantorp

Hmm, ska försöka få tag i bilden, har den bara som tavla hemma då en kompis tagit den... Ska se till att få tag i den och lägga upp i mitt galleri så snart som möjligt.

• Emmz

Ja, då kan jag nog ge några bättre tips :) Det bästa är förstås om du får låna negativet från din kompis så att du kan scanna in det. Det blir mycket bättre än att scanna en papperskopia!

• Fotograf Ida

Håller med Emmz om att det är mycket lättare att ge tips när bilden väl är uppe. Är bilden väldigt somrig i sig? Kan man se gröna gräsmattor, blommor m.m. så kan det vara lite svårare att "fejka" att det är vinter... men med lite jobb på bilden så kan man trolla ganska mycket. Lycka till!

Svar på tråden Redigera foto till att se vintrigt/frostigt ut? Går det?