CeKe skrev 2010-02-18 17:08:01 följande:
Fast snälla rara, inte är det så att man inte delar dagen tillsammans bara för att man inte väljer att gå in längs altargången tillsammans??? Det kan ju bara vara ett annat sätt att dela det minnet på än så som vissa finner som det enda korrekta sättet. Jag håller med om att det alltid är bra att göra medvetna val och jag vet att vigsel är en gudstjänst och att det finns regler och riktlinjer kring det, vilket jag respekterar! Samtidigt är jag rätt fascinerad över er som orkar hålla alla dessa trådar med information om vad brudöverlämning står för i grunden.. men ni gör ett bra jobb där Men om nu brudpar har frågat sina präster och de sagt ja, så låt dem göra som de bestämt med sina präster och klanka inte ner på dem för det. Ingen blir glad av att dessa trådar blir hetska otrevliga diskussion och nej, alla kommer aldrig att bli överens i denna fråga.
Ja, bröllopet handlar väl självklart fortfarande om mig och min fästman, även om min pappa får några minuter i "rampljuset"! Jag är nyfiken på om alla ni som är så emot detta är exemplariskt jämnställda hemma också? Eftersom ni verkar störa er så mycket på detta. Inte för att gången med min pappa har något med jämnställdhet att göra för mig. Och jag orkar faktiskt inte att bry mig om vad det står för hos andra. Eftersom det är något fint och speciellt för mig.