• marrieme

Soppa som förrätt på augusti bröllop??

Funderar på att ha kantarellsoppa som förrätt på vårt bröllop den 28:e augusti, vad tycker ni?

Är soppa förresten ok? Känns det för billigt?
    Älskar själv svampsoppa..

• Svar på tråden Soppa som förrätt på augusti bröllop??
  • Fröken 25

Kantarellsoppa med krutonger är ju en delikatess... kör på det!

• ElinDaniel

Soppa kan funka utmärkt som förrätt! Men sedan är ju vädret en liten aspekt. Är det trettio grader så kanske det blir mastigt. Men jag vet också att vi befinner oss i kalla Norden... :)

Vi kommer gifta oss i sommar vi med. Men vi har valt en kall förrätt. Det viktiga är att ni gillar maten :) Kör hårt!

• Nordiskbrud

Soppa är jättebra förrätt, allderless lagom
    Men som föregående skrev, jag skulle välja att ha en back-up förrätt OM det är värsta värmeböljan eftersom kantarellsoppa känns mer höstligt än sommrigt. Kall avocadosoppa eller gazpacho kanske?

(Å andra sidan så kan ju kantarellpaj eller krustad vara ett alternativ om ni vill ha just katareller i förrätten och det är varmt).

• Sebastiána

Kantarellsoppa är vansinnigt gott! Jag tycker att det passar jättebra i slutet av augusti.

• Sebastiána

Det knepiga med vädret i Sverige är att man aldrig kan veta riktigt. Vi gifter oss i maj/juni och det kan vara jättefint då, men något år har det bara varit 12 grader.

Det kan vara värmebölja i slutet av augusti, men det kan också vara småkyligt och regningt. Jag tycker att man kan ha soppa året runt. De äter väl varm huvudrätt?

• Oktoberbrud2010

kantarellsoppa tycker inte jag känns billigt...

om du älskar svampsoppa så kör på det. Det ska ju vara en meny som ni tycker om...

• pluggisen

Vi hade kantarellsoppa på vårt bröllop som förrätt och det blev skitbra!!!! Vi gifte oss den 30 augusti 2008...Det var högsommar ute och sol och blå himmel men det var ingen som reagerade på det utan de tyckte den var supergod.

Kör på soppa, det blir lyxigt och gott med hembakat bröd till........

• Lucia05

Svampsoppa är ju jättegott! Nackdelen att ha den på bröllop och servera till många är ju att det kan vara krångligare att varmhålla en soppa än att servera en kall/rumstempererad förrätt.

• Kattpoet

Kantarell soppa är jättegott OM kantarellerna har kommit , annars URK.

Ha en back up och försök att tänka på vad som finns i Augusti, kanske en jordärtskock soppa?

Svar på tråden Soppa som förrätt på augusti bröllop??