• Sebastiána

Varför ska det vara så svårt att få tar i en lååång vit (off white) handske?

Alla handskar jag sett har på sin höjd precis gått över armbågen. Jag vill ha längre handskar är så! Jag ett par svarta och ett par röda handskar hemma som jag använt på fest och dessa är betydligt längre. Varför "krymper" dem så fort man vill ha vita?

• Svar på tråden Varför ska det vara så svårt att få tar i en lååång vit (off white) handske?
  • 091205

Var bor du? Finns en affär i sthlm som säljer bara handskar.

• Sebastiána

Malmö/Umeå - men jag är i Stockholm också ibland.

Fest/balhandskar i alla möjliga färger är inte så svårt att hitta. Om jag vill ha blå eller svarta eller lila långa handskar så finns det, men vill man ha vitt eller ivory så är handskarna plötsligt 10 cm kortare.

• 091205

Finns nere vid norrmalmstorg (tror det heter så nere efter NK förbi McDonalds på hamngatan). Heter typ hanskbutiken. Ring dem för de har massor och för mig såg jättelånga

• Sebastiána

Tack! Ska titta in nästa gång jag är i Stockholm

• Nordiskbrud

Kolla på Tradera under bröllopsaker, har funnits långa handskar där som en företagere säljer.

• SnuGry

har sett såna på nån brudbutik på nätet, kommer inte ihåg men återkommer när jag hittat den :)

Svar på tråden Varför ska det vara så svårt att få tar i en lååång vit (off white) handske?