• åsalin

Vart ska möhippan hållas?

Ska för första gången anordna en möhippa. Har nyligen fått en förteckning av brudgummen över gästerna. Men det svåra är att alla är utspridda över landet. Vart ska möhippan hållas, där bruden bor, där där hennes föräldrar bor och där hon bodde då vi umgicks mest eller där flest bor som kommer på möhippan? Är det ok att fråga vart alla bor i mitt första mailutskick och vart de helst skulle se att möhippan hölls? har noll koll på vett och etikett inom detta området...

• Svar på tråden Vart ska möhippan hållas?
  • Sörön10

Skulle föreslå "där bruden befinner sig"! Om det då kan bli att hon är i sina gamla hemtrakter eller där hon bor fn, eller kanske att ni planerar en weekend nånstans å så överraskas hon med möhippa!

Det är väl viktigast att det går lätt att få tag på henne? Kidnappning eller så!

• AndyP

Jag håller med om att den borde vara där bruden bor. Det är ju liksom för hennes skull man gör det.

• miaik

Om det var jag som var bruden skulle jag nog vilja ha den där jag bor, bara för att jag skulle vilja kunna komma hem till min hubby på kvällen...

Svar på tråden Vart ska möhippan hållas?