vegitarisk rätt? Tips
Vi har en hel del vegiterianer som kommer på vårt bröllop, däremot är jag inte specillet bra på vegitariskt. Någon som har tips på varmrätt som är vegitarisk utan nötter som är passande till bröllop :)
Vi har en hel del vegiterianer som kommer på vårt bröllop, däremot är jag inte specillet bra på vegitariskt. Någon som har tips på varmrätt som är vegitarisk utan nötter som är passande till bröllop :)
Vad skall ni ha för mat i övrigt? Buffé eller trerätters vid bordet? Ifall vegetarianerna äter fisk finns det ju mycket gott att välja bland. Quorn går också att tillaga på mängder av sätt, och det går säkert att fixa något festligt. Gör ni maten själva eller caterar ni? Om ni kör catering har säkert restaurangen något tips.
Lycka till.
Vi ska ha tre rätters middag, och till huvudrätt med kött ska det vara oxfile med kantarellsås.
tyvärr äter dem inte fisk.
vi har en resturang som lagar maten åt oss.
:)
Jag skulle också vilja ha tips om detta!
De vegatarianer som kommer på vårt bröllop är just vegetarianer och sist jag kollade var fisk ingen vegetatisk gröda direkt.....
Ja tips skulle verkligen vara bra
Jag är själv vegetarian, och tycker Hälsans Köks "Vege Schnitzlar" är underbart goda! Gjorda av sojaprotein. Kantarellsås passar jättebra till tycker jag iaf. :) Finns ju quornfiléer och sånt också, men personligen gillar jag inte dem så mycket. Man måste krydda rejält för att de ska smaka ngt. Min m2b brukar göra jättegoda grönsaksbiffar med rotfrukter och ost i som känns riktigt lyxiga. Hojta till om du vill ha receptet på dem. :)
Hej suckersmulan tack för tipsen :)
Ja det skulle vara super roligt att få receptet så man kan pröva det. och jag håller med att Vege Schnitzlarna är super goda men jag vet att för många av mina vegiterian vänner så är det vardagsmat för dem >.
Ah, jo det är ju sant att det kan kännas lite som vardagsmat. Visst kan jag ordna receptet! Ska be m2b skriva ner det såfort jag kommer hem ikväll!
super mycket tack ^^
sockersmulan: Jag skulle också gärna vilja ha receptet!
Skriver du in det i tråden eller ska vi börja fylla den med mailadresser? ;)
Guppie: Åh vad kul att du också vill ha receptet! Det enklaste vore kanske om jag lägger upp det i min blogg här på Bröllopstorget ikväll? Prinsessdrömmar heter den. Fixar det såfort jag kommit hem, typ runt 19.