• ActDontTalk

50-talstråden - igen!

Hej igen allesammans! Såg att den gamla tråden var stängd, så jag gjorde en ny!

Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

www.thevintageweddingdresscompany.com/

50s-style-wedding.blogspot.com/

offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-talstråden - igen!
  • teak

Hello sugar har ju helt underbart snygga cupcakes.

Måste bara berätta att jag fick mina skor från Matildas fest idag. Åhh jag är så nöjd med dem. De var riktigt fina. Härlig grön färg, det var nog det som jag var mest nervös över och storleken. Men det blev bra.

• KatjaB

vad kul att du blev nöjd med skorna, jag har ju också deras skor, som jag berättat tidigare. Tar fram dem ibland och testar dem då o då, de är så söta

• ja 2010

Vad kul! Vi har också bokat cupcakes från henne. De är fantastiska och jag är så sugen på att provsmaka.... :)

Ser verkligen fram mot att få se hennes färdiga förslag. De som är fotade på hemsidan är fantastiska.

Erese skrev 2010-03-15 18:59:46 följande:
    Nu har jag bokat för att få ha Cupkakes på bröllopet Det var i grevens tid som jag ringde, bara dagen innan hade en kvinna hört av sig och visat intresse för samma datum som vi. Men som tur var hade hon varken bokat eller preliminärt bokat datumet så det var ledigt kvinnan skulle nämligen återkomma i veckan..snopet för henne om hon gör det. Hoppas hon inte väljer att ha cupkakes. Ska bli jätte spännande den här tjejen gör fantastiska cupkakes, vet inte i fall ni har spanat på hennes hemsida men gör det om ni inte har gjort det www.hellosugar.com (kan vara .se eller.nu på slutet)
  • Junebug

Jag tycker det är roligt, tänkte nog försöka köra på det.
    Nytt för mig är klänningen, gammalt hoppas jag blir en vintage spetskofta eller ett vintagesmycke, lånat blir ev mammas pärlhalsband. Var hittade du blått strumeband?

ActDontTalk skrev 2010-03-15 19:34:41 följande:
    Ska ni förresten köra på det där: "something old, something new, something borrowed, something blue"?Jag vill försöka få med alla fyra bitar. Något nytt är mina pärlörhängen jag köpt, och blått blev strumpeband. Nu är jag ute efter gammalt och något lånat. Tänkte fråga svärmor eller så om hon har något pärlarmband, så slår man kanske två flugor i en smäll där. Hur gör ni?
  • ActDontTalk
    Junebug skrev 2010-03-18 21:35:38 följande:
    Jag tycker det är roligt, tänkte nog försöka köra på det. Nytt för mig är klänningen, gammalt hoppas jag blir en vintage spetskofta eller ett vintagesmycke, lånat blir ev mammas pärlhalsband. Var hittade du blått strumeband?
    tradera såklart! där och på ebay hittar jag det mesta, och det kostade nog en femtiolapp bara också.

jag börjar bli lite nervös nu! det slog mig att det är mindre än två månader kvar! har ni koll på allt?
  • ActDontTalk

och spetskofta lät underbart förresten junebug! var letar du efter det?

• teak

Jag kommer inte ihåg ifall vi pratat om denna fråga tidigare, så jag ställer den igen. Vad kommer ni ha för smycken (förrutom ringen) på bröllopsdagen?
    Jag har funderat på pärlor (alltså armband och halsband). Tyckte pärlarmbandet från Snö of sweden som var med i Allt om bröllop var så snyggt. Ett armband med dubbla rader. Men jag hittar det inte i någon butik.

Vad ska ni ha för smycken?

• Junebug

Jag har hittat ett par varianter på etsy, www.etsy.com.

Vi har fortfarande 5 månader kvar men har verkligen inte gjort allt.. kan tänka mig att det blir mest jobb mot slutet.
    Måste styra upp festen och middagen så det blir skoj.. det är väl där vi är i planeringen nu.

Förstår att du är nervös, det kommer jag också bli! Men jäklar vad skoj det ska bli! :)

ActDontTalk skrev 2010-03-20 10:52:38 följande:
    och spetskofta lät underbart förresten junebug! var letar du efter det?
  • teak

Actdontalk: Ja det är mindre än två månader för oss med. Så nu börjar det kännas att man måste komma till beslut om saker. Det mest när det gäller kläder och sådant är fixat. nu är det mest själva festen som måste styras upp. Dukning, musik och sådant. Ska hämta min ring på fredag, det blir spännande.
    Vi satt förra helgen och började planera bordsplaceringen, vet ju inte riktigt ännu hur många och vilka som kommer.
    Har sista anmälningsdatum 15 april, en månad innan bröllopet.

• ActDontTalk
    teak skrev 2010-03-21 11:26:52 följande:
    Actdontalk: Ja det är mindre än två månader för oss med. Så nu börjar det kännas att man måste komma till beslut om saker. Det mest när det gäller kläder och sådant är fixat. nu är det mest själva festen som måste styras upp. Dukning, musik och sådant. Ska hämta min ring på fredag, det blir spännande.Vi satt förra helgen och började planera bordsplaceringen, vet ju inte riktigt ännu hur många och vilka som kommer.Har sista anmälningsdatum 15 april, en månad innan bröllopet.
    vi är nog i samma planeringsskede tror jag! vi har dukat upp hemma och jag får banne mig inte till det ordentligt. jättesvårt verkligen! men vi ska titta lite på lagerhaus och på second hand, där kan man alltid hitta fina saker som kan passa in i temat och som fyller ut dukningen lite.
    vi har också OSA 15 april

härligt att snön äntligen är på väg att försvinna förresten!
Svar på tråden 50-talstråden - igen!