• Kharma

Korsettliv och prinsesskjol

Hej

Vi har planerat bröllop i Juli (eller ja.. inte så mycket är planerat än..) och jag har nu fått press på mig från de inbjudna damerna att få tummen ur och fixa brudklänning!!

Vi kommer förmodligen ha borgerlig/profan vigsel, bägge gifter sig för andra gången (detta kanske är mycket info men jag kommer till saken).

Vi har velat fram o tillbaka och den blivande maken måste ju förstås också ha ett ord med=) Detta söker jag, men vet inte var:

Typ korsettliv och lång prinsess-aktig kjol, färgtema ljusblå/guld

Var tusan hittar man så'nt??
    Jag googlar och kollar i bröllopstidningar (gaaaahh för tidningarna!! EN gifer sig och det är bruden enligt dem och hon ska banne mig ha vit marängtårta på sig osv..). Vill inte heller det ska kosta skjortan. Ring och minnet av en fin resa är värt mer.

Hjälp, snälla..?

• Svar på tråden Korsettliv och prinsesskjol
  • annaochmias

Hm, har nog inte sett någon sån klänning i kombination med ljusblått och guld... Men gör så att du kollar in en modell du gillar och sen beställer du den från Kina och ber dem göra den i just dina färger.

T ex Millys Bridal och Landy Bridal.

• wedding1

Jag kan tänka att man kunde lägga brodering eller dekoration på klänningen guld med blått. Det kan vara blommor eller nåt annat. Har sett sån brodering på klänningen i rödvin & grön, såg väldigt finnt.

• wedding1

Kharma__titta på min klänning

• Kharma
    annaochmias skrev 2010-02-09 20:34:05 följande:
    Hm, har nog inte sett någon sån klänning i kombination med ljusblått och guld... Men gör så att du kollar in en modell du gillar och sen beställer du den från Kina och ber dem göra den i just dina färger. T ex Millys Bridal och Landy Bridal.
    Tack!! Kollade Millys nu och hittade flera fina.
    Tusen tack igen!!
  • annaochmias

Kul! Visa gärna upp hur det blev sen.

• varelse

Tips, som flera andra också skrivit:

MillyBridal, LandyBridal och Littlecoral. Alla är företag som syr upp sina klänningar i Kina och därför kan hålla nere kostnaderna. Samtliga dessa företag (tror jag, osäker på Landy men säker på Milly och coral) syr upp klänning efter bild, mått och önskade färger.

Lycka till!

• Kharma

Tack alla!!

Jo jag får väl återkomma och visa resultatet*s*
    Har mejlat lite frågor o så, men i Kina firar man nyår mellan 8 och 22 feb.
    Snacka om festprissar, haha

• varelse
    Kharma skrev 2010-02-10 15:19:55 följande:
    Tack alla!!Jo jag får väl återkomma och visa resultatet*s*Har mejlat lite frågor o så, men i Kina firar man nyår mellan 8 och 22 feb.Snacka om festprissar, haha
    Ja, det måste du göra!

Haha, ja. I Kina nöjer man sig inte med ett dygn inte! Haha. Just nu har (Millys iaf) ca 85 dagar från beställning till leverans.
  • Kharma
    varelse skrev 2010-02-10 19:15:51 följande:
    Ja, det måste du göra! Haha, ja. I Kina nöjer man sig inte med ett dygn inte! Haha. Just nu har (Millys iaf) ca 85 dagar från beställning till leverans.
    Snacka om falsk marknadsföring då de lovar leverans på 30-35 dagar=/
  • Kharma

Eeehh.. en fråga till i samma tråd eftersom ni verkar hemma på det här;

Vad i helskotta har man för storlek då???
    size 4 till 28??

Jag brukar ha 36 (eller Small) nertill o 38 (eller Medium) upptill.

Hjääälp!!

• Greeneyes

Du kan måttbesälla klänningen efter dina mått utan extra kostnad, i alla fall från Millys Det finns en kinaklänningstråd som du kan hänga med i om du vill.

Kharma skrev 2010-02-11 15:36:38 följande:
    Eeehh.. en fråga till i samma tråd eftersom ni verkar hemma på det här;Vad i helskotta har man för storlek då???size 4 till 28??Jag brukar ha 36 (eller Small) nertill o 38 (eller Medium) upptill.Hjääälp!!
  • varelse
    Kharma skrev 2010-02-11 15:18:58 följande:
    Snacka om falsk marknadsföring då de lovar leverans på 30-35 dagar=/
    Nej, men alltså... nu blev det missförstånd för att jag inte skrev ut hela meningen. Just nu är det ca 85 dagar från beställning till leverans på Millys för att de firar det kinesiska nyåret under några veckor!

Generellt sett, när det inte är kinesiskt nyår, dvs större delen av året, så är det betydligt kortare tid från beställning till leverans. Men 30-35 dagar låter som en rush order, alltså en order man betalar lite extra för att få lite fortare.
  • Kharma
    varelse skrev 2010-02-11 17:09:56 följande:
    Nej, men alltså... nu blev det missförstånd för att jag inte skrev ut hela meningen. Just nu är det ca 85 dagar från beställning till leverans på Millys för att de firar det kinesiska nyåret under några veckor!Generellt sett, när det inte är kinesiskt nyår, dvs större delen av året, så är det betydligt kortare tid från beställning till leverans. Men 30-35 dagar låter som en rush order, alltså en order man betalar lite extra för att få lite fortare.
    Oki
Svar på tråden Korsettliv och prinsesskjol