Möhippa - måste man?
Jag har långt kvar till bröllopet men har redan börjat oroa mig lite lätt inför möhippan. Jag har varit gift en gång förut och mitt starkaste minne av möhippan den gången är att jag gick omkring hela dagen och bara var orolig över vad som skulle hända, och jag blev också ombedd att göra saker som jag varken ville eller klarade av så det blev inte helt lyckat tyvärr.
Min dröm-möhippa den här gången skulle egentligen bara vara en dag eller kväll med mina närmaste vänner, bara äta gott, dricka vin, sitta och prata och ha det skönt. Frågan är: kan man säga det rent ut? Jag är lite tveksam eftersom det då på sätt och vis låter som att jag förväntar mig och begär att mina vänner ska ordna något för mig, och ärligt talat skulle jag inte heller gråta blod om det inte blev någon möhippa alls.
Jag undrar också hur ni ser på det här med aktiviteter som vännerna ordnar - MÅSTE man säga ja till allt även om man inte vill göra det? De menar väl och visst ska man vara glad och tacksam över att de anstränger sig, men... Inte helt lätt tycker jag, vad säger ni?