Inlägg från: TheSecret |Visa alla inlägg
  • TheSecret

    7e augusti 2010, någon mer?

    Hej!
    Kul att du tittade in! Är du fårn skåne är det ett plus eftersom jag själv är det men givetvis är alla välkomna hit och joina denna grupp.

    Hur ska ni fira er stora dag? Fest, vigsel, bröllopsresa mm.

    Vi satsar på ett intimt bröllop i vår trädgård. Blir kanske lite trångt, men mysigt.
    39 bjudna plus oss själva då. Blir ett långbord på 11-12 m!!!! Hur ska det gå?? Vi får bygga om trädgården kanske ;)

    Vad ska ni ha för mat då?
    Jag hade blivit glad för en grillbuffe!

    Blir ert bröllop dyrt eller lagom?
    Vi hamnar på ca 65.000 med resa.

    Har ni hittat klänningen med stort K? Jag har! Bild kommer.

    Hade varit roligt och hört om hur ni planerar er stora dag och vad ni har hunnit med.

    //TheSecret

  • Svar på tråden 7e augusti 2010, någon mer?
  • TheSecret

    Hej FrökenBloom!

    Låter som du har koll på läget! Kul!

    Jag är oxå mammaledig, börjar jobba i april, lagom kul! Känns som att jag inte hinner med det + att jag pluggar + att man har 2 barn + ett bröllop att planera....

    Gud vilken bra ide med att önska sig presentkort till resan! Smart! Vi vill oxå önska oss pengar till vår resa och vi har velat fram o tillbaka på hur vi ska formulera det på inbjudningskortet.

    Hur ser eran buffe ut? (om du orkar skriva ner den)
    Har ni alltså då redan bokat den hos en restaurang eller hur har ni gjort?

    Jag ska sy våra dukar, stolsöverdrag, servetter och dekorationstyget till vigselplatsen och det som ska vara bakom honnörsbordet. Oj vad många meter tyg jag har framför mig. Har påbörjat servetterna iaf och det tar tid vill jag lova.

    Såpbubblor höll jag nästan på att glömma. Tack för påminnelsen! :)

  • TheSecret

    FrökenBlom: :( Vi har inget värdpar. Ingen som ville ställa upp på det av våra föräldrar. Osämja i ena familjen som ställer till....lång historia. Så vi som brudpar är även värdpar!

    Men jag fick ideen som lyder så här:
    *Tips på present? Varför inte presentkort hos Ving?

    Låter det bra eller dåligt?
    Sen är det upp till gästen att välja, dom förstår väl då att pengar till resan är vår högsta önskan men vill man köpa annat får man ha egen fantasi. Eller man begriper inte det? Jag hade ju som gäst köpt presentkort.

    Just nu smörar vi för svärfar att han o frun ska ha hand om barnen under bröllopsnatten. Väntar på besked. Jag vill ju boka vår bröllopssvit! Nu!

    Vi väntar även svar från lokalen vi vill ha. Hoppas hoppas detr går bra och att den är fin. Har varit där en gång men det var så längesen så jag minns inte exakt hur det ser ut.

    annaruffs:
    Så kan man säkert med göra. Om man har en önskelista och/eller man önskar sig speciella saker.

    --------------------------------------------
    Annars går det rätt trögt fram med mina servetter. Det tar sån tid att nåla! Usch, och jag har mycket kvar. Ska nog be en väninna om hjälp tror jag.

    Ha det bra!

Svar på tråden 7e augusti 2010, någon mer?