• SessanC

Ok med olika tyg på tärnornas klänningar..?

Hej!
    Nu har jag äntligen hittat en färg på tärnklänningarna som båda kan tänka sig, och som jag också vill ha!
    Nu är det så att de gillar olika typer av klänningar, i olika tyger... Gör det något? Eller kommer det se omatchat ut?
    En annan fråga när jag ändå skriver, den ena tärnan vill ha en ganska urringad klänning... Dels tycker jag inte att det är jättelämpligt i kyrkan oc sedan vill jag inte att det ska vara fokus på klyftan istället för på mig som brud? Är jag löjlig nu?

• Svar på tråden Ok med olika tyg på tärnornas klänningar..?
  • las vegas bruden

Jag hade nog helst velat att de hade samma tyg.. Svårt att veta när man inte vet vilka tyger det är och hur de ser ut.. =)

Angående klyftan håller jag med dig och tycker inte du är löjlig.. Sen vet jag inte hur du ska formulera det till henne.. Om du vågar är det bara säga rakt ut att du vill att hon ska vara lite mer diskret.. ;)

Valley of fire 2011
  • SessanC

Den ena klänningen är i chiffong, den ndra i matt siden...

Vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det :-s Klänningarna köper vi till tärnorna, och jag tror att hon tänker att det kan vara en bra klänning att ha på sig då hon ska ut på stan (så blir det en användbar gåva).

• las vegas bruden

Förstår absolut hur hon tänker, men kan man inte ändra lite på uringningen då? Utan att klänningen blir en helt annan..?

När ska ni beställa? Ta upp detta med henne så fort som möjligt, så hon hinner vänja sig vid tanken att hon kommer få en "annan" klänning.

Valley of fire 2011
  • SessanC

Jag tänkte beställa klänningarna från någon kinaleverantör, förmodligen ShoppinDream.
    Vet inte hur det ser ut om de skulle sy om den så att urringningen blev högre upp, och då är det ju inte samma klänning längre..?

Bara så svårt hur jag ska lägga fram det! Säga som det är är ju det bästa, men hon kommer säkert tycka jag är löjlig

• Lillie79

Om du köper klänningarna åt tärnorna tycker jag definitivt att du kan styra upp det som du vill ha det. Det är ju en tärnklänning du köper, inte en partyklänning för henne på stan, och då är det ju först och främst det den skall designas för tycker jag.

Håller med om att det ordentlig klyfta inte ser jättelämpligt ut i kyrkan. Och jag kan även tänka mig att vår äldre generation reagerar ännu mer på det.

Vi betalar också klänningarna till tärnorna. Jag tog helt enkelt fram förslag så som jag ville att dom skulle sys upp och sedan kollade jag med alla tre som tyckte det kändes bra. Om dom sedan vill använda klänningarna i andra sammanhang är dom ju naturligtvis fria att göra det, och ändra dom i utseende hur mycket dom vill!

Angående tyget tycker jag inte det är någon superstor fara om tygen är lite olika. Men personligen hade jag sett till att dom var lika om jag själv betalade för dom. Om du känner att du vill ge klänningen som en gåva och därför inte vill ställa för stora krav, hade min rekommendation nog varit att ge henne/dom någon annan fin tackpresent!

• FelizLane

Betalar du, bestämmer du tycker jag. Sen kan dom ju få kmma med önskningar. Men jag tycker iaf att dom ska matcha på något sätt. Samma färg, samma material eller samma stil.

Svar på tråden Ok med olika tyg på tärnornas klänningar..?