• Vänligen rätta mig

Kostnad m.fl

Hej,

Jag och min pojkvän ha varit tillsammans i fem år. Vi har bestämt att vi vill gifta oss, helst i sommar. Vi är inte intresserat av ett stört bröllop, vi vill bara vara två i en borgerlig vigsel. -Vi är utländska studenter, vi har inte råd med att ha ett stort bröllop och vår släkt och kompisar bor i vår hemland.

Vi tycker också att det är romantisk att vara bara två. Bröllopet är ett hemlighed, alla skal få att veta efter vigseln. Vi skal skicka med e-post bilder till alla av vigseln, så de vet att vi är gifta.

Min fråga är, vad kostar än fotograf? Vi vill bara ha några bilder, kanske 2-3 i vigseln och 4-5 av oss två efter vigseln. Det kommer inte vara kalas eller en fest. -Vi skal gå backpacking i Asien, det skal vara vår "honeymoon" och vår fest.

Rekommenderar ni någon som är i Göteborg? Vi skal inte spara på bilderna, vi tycker den är dett viktigaste.

En fråga till: Var kan man hitta bra, men billiga, vigsel ringar? -Finns kanske inga som är båda? haha.

P.s. Min svenska är inte perfekt, jag har bara bott i Sverige i nästan ett år, vänligen rätta mig vis jag skrivar fel! -Hoppas ni förstår mig!

• Svar på tråden Kostnad m.fl
  • Eftertioår

Hej! Vad härligt det låter, bara ni två och backpacking i Asien :). Underbart! Fotograf har jag ingen att rekommendera för jag bor inte i Göteborg men billiga vigselringar kanske jag kan tpsa om. Dels så har flera av de stora gldsmedskedjorna rea nu, typ Albrekts guld som har 25% på allt. Sen finns ju Nordstans guld i Gbg som ska ha bra priser har jag läst mycket om. Om ni inte vill ha guldringar kan jag varm rekommendera titanringar.com. Vi har köpt våra förlovningsringar därifrån och kommer även köpa vigselringen därifrån. Jättefina ringar i titan till bra pris. Kolla den sajten vettja! Lycka till med allt!

• Vänligen rätta mig

Tack så mycket för tipset! Jag mår som jag vet ingen ting, allt är så nytt, jag har nästan aldrig varit i ett bröllop, jag är inte säker vad man "behöver", haha. Men vi två måste ju vara det viktigaste, haha.

Svar på tråden Kostnad m.fl