• Pärlis

Var klä på sig?

Jag tänkte bara höra var ni ska klä på er klänningen? Vet att vissa gör det hos frisören.
    Men kan man inte göra det i kyrkan? Borde väl finnas nåt rum där man kan byta om? Man vill ju vara på så få ställen som möjligt den dagen :P

• Svar på tråden Var klä på sig?
  • KatjaB

jag tänkte lämna väska o checka in på hotellet och byta om där, precis innan vi ska iväg och fotas

• Mimsa

Om församlingshuset ligger i nära anslutning till kyrkan kan du säkert be att få göra det där. Jg tycker nog dock det kan vara rätt skönt att göra det hos frisören, så att hela kitet är på på en gång :) Jag kommer dessutom vilja ha min fina klänning på så länge det bara går! :)

• Angel2

jag kommer göra det hemma..

• Sundance

Om vi vill får vi byta om på makeupstudion men jag ser FLÄCKAR framför mig. Får väl se hur där ser ut. Annars funderar jag också på att be att få hotellrummet tidigare. Det som vi sen ska sova i. Eller hade ni tyckt att det varit tråkigt att se det rummet innan ni kommer dit på natten?

• Pärlis

Men om man gör det hos frisören...gör man det då innan hon fixar frisyren eller efter?

• Pärlis

Sundance: Jag tänker också så...tänk om man får fläckar hos makeup-artisten eller frisören? Panik!
    Nja, det är bara det att kyrkan är så nära frisören så det hade varit skönt att åka direkt dit när jag var klar med frissan.
    Skulle jag till hotellet så blir det längre bort och som jag skrev så vill jag försöka vara på så få platser som möjligt =)

• Avalon75

Förtydligande kanske...
    Man kliver i sin brudklänning (åtminstone har jag har aldrig hört om något annat...), så därför är smink och hår klart när man kliver i. Underkjolen tar du på dig efter klänningen, genom att lyfta kjolen och bängla på sig underkjolen under. Det är här tärnan verkligen kommer in i bilden...!

• Pärlis

Avalon75: Ah, det har jag inte tänkt på...att man kan ta på underkjolen efteråt. För när jag var och provade klänningar så tog hon på mig allting (både underkjol o klänning) över huvudet. Så därför har jag fiunderat på hur det ska gå till när man är sminkad och fixad i håret, hehe. Men det var ett bra tips att man först hoppar i klänningen och lyfter upp och sen på med underkjolen =) Ja, snacka om att man behöver assistenter till det =P

• Sebastiána
    Avalon75 skrev 2010-02-03 10:01:00 följande:
    Förtydligande kanske...Man kliver i sin brudklänning (åtminstone har jag har aldrig hört om något annat...), så därför är smink och hår klart när man kliver i. Underkjolen tar du på dig efter klänningen, genom att lyfta kjolen och bängla på sig underkjolen under. Det är här tärnan verkligen kommer in i bilden...!
    Jag kommer att ha en halterneckklänning där halterneckdelen "träs" över huvudet. Huuu! Tänk om frisyren med krona slöja och allt blir förstörd!!!!!!
  • Gnistra mera

Jag beställde min klänning igår och jag fick hjälp att dra den över huvudet. Skulle även ta på mig underkjolen innan. Varit samma på alla ställen jag har provat.

Jag tror jag kommer fixa hår o smink med tärnorna o sedan åka hem till mamma för att klä på mig.

Vi kommer fotas innan bröllopet, då vill jag att min blivande kommer dit. Vill att vi skall ha det lite lugnt o personligt när vi träffas. Istället för träff på studion.

Förtydligande kanske...Man kliver i sin brudklänning (åtminstone har jag har aldrig hört om något annat...), så därför är smink och hår klart när man kliver i. Underkjolen tar du på dig efter klänningen, genom att lyfta kjolen och bängla på sig underkjolen under. Det är här tärnan verkligen kommer in i bilden...!
  • Gnistra mera

Jag beställde min klänning igår och jag fick hjälp att dra den över huvudet. Skulle även ta på mig underkjolen innan. Varit samma på alla ställen jag har provat.

Jag tror jag kommer fixa hår o smink med tärnorna o sedan åka hem till mamma för att klä på mig.

Vi kommer fotas innan bröllopet, då vill jag att min blivande kommer dit. Vill att vi skall ha det lite lugnt o personligt när vi träffas. Istället för träff på studion.

• Racolina

Kommer att byta om hemma!

Bor precis vid kyrkan och jag har en kompis som kommer hem och ska fixa håret och sminka mig (tur) sedan ska vi fotograferas inan vigseln.

Ska bli skönt att allt sker hemma eller precis runt omkring, en kompis fick gå upp 4.30 på sin bröllopsdag för att hinna med alla "behandlingar" som hon ansåg var ett måste. Jag vill ha sovmorgon så att jag orkar partaja hela natten!

• Sebastiána

Jag vill också ha sovmorgon. Jag vill inte sitta ocg gäspa på mitt eget bröllop!!!

Jag har tänkt sminka mig själv så antingen får jag ta med sminket till frisören och sminka mig där och sedan ta på mig klänningen...och efter det få på slöjan - eller också sminkar jag mig hemma och håller tummarna för att jag kan få på mig klänningen utan att rubba slöjan och kronan!

• Julibrud och nästan 30

Jag kommer att byta om hos frissören och bli sminkad där, dom har ett speciellt rum som man kan byta om i perfekt :)

• KatjaB

jag tänker också på färg, smink, hår o annat som kan finnas på golvet. Plus att det är ju ett golv som alla klampasr omkring med skor på. Nu har ju säkert jättemånga klätt sig hos frisören och det gått alldeles utmärkt, men jag är ju så klarntig så jag skulle ju aldrig lyckas hålla en så stor vit klänning vit ända tills det var dags för vigsel
    Sen så ska vi väl checka in på hotellet iallafall och lämna väskan så man slipper tänka på det senare, så det blir lite kul att få se rummet innan och kanske ta ett glas bubbel för att lugna nerverna

• Sebastiána

Jag är ganska nojig över det där med att smutsa ner klänningen. När jag har vitt på mig på sommaren tycker jag att det blir smutsigt meddetsamma. Bara att ta sig från frisören och till fotograferingen... tänk om man skulle få någon fläck från bilen! Pappa kommer säkert att tvätta den riktigt ordentligt innan men ändå! Och jag vill gärna fotograferas ute, i gräset eller i ett rapsfält. Gräsfläckar är inte kul och raps ska vi bara inte tala om, det färgar väl av sig jättelätt. Usch, bäst att inte tänka för mycket på det kanske.

• Sundance

Kanske byter om på slottet om inte min m2b ska göra det. Vill nog inte riskera att springa på honom halvfärdig den dagen . Om han gör sig iordning någon annan stans så får det nog bli så. Annars hotellet.

• Avalon75

Jag har faktiskt inte hört om någon som tar klänningen över huvudet utan att man kliver i sin brudklänning, fast med halterneck ser jag ju förstås problemen med det...
    Vi kommer att ha med lakan att stå på när jag kläs på.Även kommer klänningen att svepas in i lakan när jag går i och ur bilar etc under dagen. Min tärna har varit gift och är min superklippa i alla dom här situationerna som man funderar över...

• Sundance

Min halterneck har spännen i nacken så jag kan kliva i den. Så på det sättet behöver jag inte oroa mig för fläckar men man vill ju ändå inte klä sig i en smutsig miljö.

Svar på tråden Var klä på sig?