• simmla

hur ska vi göra?

Jag och min sambo gifter oss hemligt på alla hjärtans dag, vi har bjudit in våra föräldrar på middag senare samma dag och båda föräldraparen har tackat ja, vi har tänkt att berätta att vi gift oss under/efter middagen så det är alltså en överraskning. Nu till dilemmat:
    För tre veckor sen damp det ner en dopinbjudan i brevlådan från min sambos kusin, hennes dotter ska döpas samma dag, vi tackade givetvis nej men har inte hört något från sambons föräldrar, har "fiskat" lite med sambons syster och det låter som att hans föräldrar ska åka på dopet.Nu väntar vi på att dom ska göra av sig, hur ska man göra? Ska man berätta att man ska gifta sig för att dom ska komma? Då känns det ju som att hela överraskningen förstörs eller ska man hålla tyst? Om man berättar måste man ju berätta för mina föräldrar med tycker jag. Om dom ska åka på dopet så borde dom höra av sig snart, det är ju om två veckor och tiden rusar.

• Svar på tråden hur ska vi göra?
  • Mörk Ängel

Kan ni skjuta på middagen till dagen efter? Finns det någon möjlighet i världen att skjuta på vigseln till dagen efter.

Vad är egentligen oddsen för att detta skulle hända!!! Så himla tråkigt!

• simmla

Vi tänker inte skjuta upp våran vigsel och middagen var den enda dagen hans föräldrar inte var uppbokade sa dom. jag vet inte hur man ska göra, är helt villrådig.
    Vi har planerat våran vigsel sen oktober så det är inget alternativ att ändra dag.
    känns inte roligt alls =(

• Moirie

Usch vilken otur! Jag skulle nog ringa hans föräldrar och själv ta upp hur mycket vi ser fram emot att äta middag med alla föräldrar, kanske tom hinta lite att vi har särskilda skäl att vilja träffas och det kan inte skjutas upp.

• Mörk Ängel

Det är inte så att de faktiskt tänkt både hinna gå på dopet och komma på er middag precis som planerat?

Jag håller annars med Moirie, det blir såklart inte lika skoj men det tycks inte som att det finns så många andra alternativ om de är upptagna.

• simmla

Dom kommer inte hinna med både middag och dop, det skiljer 25 mil mellan städerna.
    Jag tycker ändå att om dom nu bestämt sig för att gå på dopet kan dom meddela det nu, osa till dopet var 26/2 och det kan inte vara så svårt att ringa och säga vad dom bestämt. Men det blir väl som vanligt, dom ringer samma dag eller dagen innan och säger att dom inte kommer.
    usch är lite "nere" nu.

• Aleta

Usch så tråkigt att de inte kan höra av sig.
    Moiries förslag var bra, att någon av er ringer dem och pratar om att ni ser fram emot middagen. Då får ni åtminstone besked.

Ni kanske ska ha något bra svar i beredskap om de tänker åka på dopet. De kanske ändrar sig om ni säger att detta är mycket viktigt för er och att ni verkligen vill att de kommer på er middag. Ni behöver ju inte säga varför det är viktigt. Eller säg att ni blir väldigt ledsna om de inte kommer (vilket de också kommer att bli när de får reda på vad de missar).

simmla skrev 2010-02-01 14:56:34 följande:
    Dom kommer inte hinna med både middag och dop, det skiljer 25 mil mellan städerna. Jag tycker ändå att om dom nu bestämt sig för att gå på dopet kan dom meddela det nu, osa till dopet var 26/2 och det kan inte vara så svårt att ringa och säga vad dom bestämt. Men det blir väl som vanligt, dom ringer samma dag eller dagen innan och säger att dom inte kommer.usch är lite "nere" nu.
Svar på tråden hur ska vi göra?