Hur många tackar ja?
Vi kommer kunna betala för max 60 kuvert, ska man då bjuda några till och räkna med att några inte kan? Det känns ju roligt att bjuda många.. Finns det någon vanlig procent att räkna på? Tacksam för svar!
Vi kommer kunna betala för max 60 kuvert, ska man då bjuda några till och räkna med att några inte kan? Det känns ju roligt att bjuda många.. Finns det någon vanlig procent att räkna på? Tacksam för svar!
Jag tycker man ska bjuda så många man har råd att bjuda. Det är omöjligt att gissa hur många som tackar ja eller nej och det är ju inte så kul att behöva oroa sig för att "för många" tackar ja. Det är bättre att ni bjuder 60 och vet att ni klarar budgeten, det värsta som kan hända är ju att det blir lite pengar över!
Vi funderar på att ha några "reservgäster" om flera skulle tacka nej, särskilt om de gör det tidigt.
Alltså om flera gäster inte kan komma skickar vi ut inbjudningar till några till alltså.
Får man fråga vad ni har räknat med för budget i kr för 60 pers?
För övrigt brukar det vara extremt hög svarsfrekvens med positivt svar på bröllopsinbjudningar.
Du borde räkna med att nästan alla tackar ja!
Så skulle jag ALDRIG få för mig att göra. Rent vett och etikett så gör man väl INTE så...??
Har aldrig hör på maken... hi hi... Liiiiite fräckt om jag får säga vad jag tycker..
Vi hamnar på ca 35.000 kr, lite beroende på vinåtgången. Betalar 500 kr/kuvert som inkluderar välkomstdrink och mousserande till desserten. Därutöver betalar vi 200 kr/vinflaska.
Jo, enligt vett och etikett så gör man faktiskt så!!!
Det är därför man enligt vett och etikett ALLTID ska svara på en inbjudan inom en vecka. Detta för att värdparet ska kunna bjuda så många som de egentligen vill och inte behöva ha tomma platser.
Det är inget konstigt med att man har begränsat antal platser men många vänner.
Om man som gäst tar illa upp över att bli bjuden i efterhand så har man ett alldeles för stort ego.
Vi gjorde så, men eftersom vi vet att folk kan ta illa upp (eftersom de inte kan vett och etikett ) så ringde vi först och sa som det var:
"Vi kunde inte bjuda så många som vi ville, men nu fick vi ett nej svar och då vill vi hemskt gärna bjuda er. Får vi skicka en inbjudan?"