• Karolina A

    Jönköping

    Hej

    Finns det fler här som planerar bröllop i eller kring Jönköping?

    Det vore roligt att diskutera tillsammans, ta upp lokala frågor, tipsa och inspirera varandra och kanske träffas över en fika någon gång för ännu mer bröllopsprat.

  • Svar på tråden Jönköping
  • 28 augusti 2010

    SecretWedding, jättefina bilder! Ska absolut kollas närmare Tack för tipset!!

    Himan, vi ska ha festen i stugan i stadsparken (gamla alphyddan).

  • SecretWedding

    Så lite så, man ska tipsa om bra och trevliga fotografer.

    Åh Alphyddan är fint, var på bröllop där förra sommaren. Fantastisk vy måste jag säga.

    Jag är från Jönköping men ska gifta mig på Gotland så jag är bara här och gästspelar. Lycka till tjejer!

  • BrideBecks

    Hej hej!

    En till Jönköpindsbrud här. Gifter mig 5e juni!
    Kyrka och middag bokad. Bara "resten" kvar. Borde kanske försöka få ut inbjudningarna så snart som möjligt.

    Himan: Jag kan rekommendera att Kastrullhäxan även om det kostar mer jämfört med Palla Athena. Kastrullhäxans italienska buffé är supergod, ha ätit den vid flertal fester och alltid lika bra klass på maten. Mycket att välja på också.

  • Himan

    BrideBecks ja det lutar faktiskt åt det hållet har bara hört gott om häxans mat.Har fått ett tips på Ester Kök och bar men där är också priset en aning högt,ska försöka träffa ägaren och se vad de kan göra på priset och se vad de har att erbjuda för mat. Hur ska ni göra med maten?

    28 augusti 2010 ja alphyddan ligger otroligt vackert!hur åker ni från Ölmstad till Jkpg?Bil förmodar jag ;D men har ni hittat ngn fin?Själva planenerar vi att fråga vår granne som har renoverat en gammal volvo pv den är jätte fin...men jag tänkte fråga honom efter att inbjudningskorten skickats ut, och de ska nog (förhoppningsvis) skickas nu i slutet av februari eller i början av mars...vi ska föresten ha vår fest på Öis gården inte så långt att åka från kyrkan:D

    Sitter nu och filar på informationsbladet som ska skickas med i inbjudan.Svårt att veta vad man ska ha med....det är ju bra om folk talar om eventuella allergier, hur man ska göra med presenter, telefonnr och mail till toastparet och info om hur man ska göra med barnen...ngt mer?

  • BrideBecks

    Himan: Vi ska vara på Jönköpings GK så restaurangen där löser maten och servering etc.

    I infobladet kommer vi även ha med vägbeskrivningar och tips på boende.

  • Amor nos conduxit

    Tips på var man kan boka häst och vagn i Jönköping-Mullsjö??

    Vi har tänkt att åka häst och vagn från vigselplatsen till festlokalen (i Mullsjö)

    Någon som har tips!

  • JBB

    Amor nos conduxit skrev 2010-03-07 12:14:01 följande:


    Tips på var man kan boka häst och vagn i Jönköping-Mullsjö??Vi har tänkt att åka häst och vagn från vigselplatsen till festlokalen (i Mullsjö)Någon som har tips!
    Du kanske kan höra av dig till Tunarps säteri som finns i Sandhem och fråga.

    www.tunarp.se/index.htm

    Alternativt till Svartebacken som verkar ha ett samarbete med fotografen Anders Brinsjö i Mullsjö.

    svartebackens.se/
  • BrideBecks

    Någon som har bra tips på solist i Jönköpingstrakten som sjunger bra i kyrkan?

  • lärkan
    BrideBecks skrev 2010-03-08 12:37:28 följande:
    Någon som har bra tips på solist i Jönköpingstrakten som sjunger bra i kyrkan?
    www.annajohansson.org

    Här finner ni låtförslag och en sångerska som är boende i Värnamo.
Svar på tråden Jönköping